Geld terug bij vluchtvertraging

Ontvang een vergoeding bij vluchtvertraging, annulering, gemiste aansluiting of instapweigering

Is uw vlucht meer dan drie uur vertraagd, heeft u uw aansluitende vlucht gemist, is uw vlucht geannuleerd of bent u geweigerd op uw vlucht? Wij zorgen ervoor dat u de vergoeding krijgt waar u recht op heeft.

Uw rechten als vliegtuigpassagier

Uw rechten als Europese vliegtuigpassagier zijn vastgelegd in Verordening 261/2004. Op het moment dat u vertraging ondervindt, is de vliegtuigmaatschappij verplicht om u te voorzien van eten, drinken en waar nodig een hotelovernachting. Bent u uiteindelijk met meer dan drie uur vertraging op uw eindbestemming aangekomen en was er geen sprake van een buitengewone omstandigheid, dan heeft u ook recht op een vergoeding voor het geleden tijdsverlies. Bij een buitengewone omstandigheid kan de vliegtuigmaatschappij aantonen dat zij niet verantwoordelijk is voor de opgelopen vertraging.

Heeft u recht op een vergoeding, dan wordt de hoogte van het geldbedrag bepaald op basis van de afstand van de vlucht:

Vluchtbestemmingen binnen de EU

Vluchtbestemmingen buiten de EU

Bij een vlucht met een afstand van 3500 kilometer of meer en een vertraging tussen de drie en vier uur, heeft u volgens het Sturgeon arrest recht op 50% van de vergoeding.

Hoe krijgt u geld terug

Wij geven u gratis advies of u recht heeft op een vergoeding. Het enige wat wij van u nodig hebben zijn uw vluchtgegevens. Vul uw vluchtnummer en datum in en u heeft direct duidelijkheid. Geeft u EUclaim de opdracht dan nemen wij op basis van no cure, no pay al het werk voor u uit handen.

Vragen? Chat of bel