
Is uw vlucht met Transavia geannuleerd?
Krijg tot €600 compensatie
Mijn Transavia vlucht is geannuleerd. Wat nu?
Als uw Transavia vlucht is geannuleerd heeft u als passagier bepaalde rechten. Wij leggen u graag uit waar u, naast de mogelijkheid op een vergoeding, recht op heeft bij een Transavia annulering:
- Transavia moet u een nieuwe vlucht aanbieden
- Wanneer de nieuwe vlucht geen optie is voor u, kunt u ervoor kiezen om de ticketprijs van de originele vlucht terug te laten storten
- Wanneer de annulering kort voor vertrek wordt medegedeeld kunt u ook zelf een nieuwe vlucht naar de bestemming boeken. Transavia moet u dan het geld van het originele ticket terugstorten en mogelijk de meerprijs van het nieuwe ticket vergoeden
- Moet u door de annulering van uw vlucht lang op de luchthaven verblijven of zelfs ergens overnachten? Dan zijn ook deze kosten voor de vliegtuigmaatschappij.
- De eventuele meerprijs van een nieuw ticket is op rekening van Transavia.
-
Heeft Transavia uw vlucht geannuleerd?
Waar wacht u nog op? Dien zo snel mogelijk een claim in om tot €600 compensatie te krijgen. Dat kan al binnen 3 minuten.Claim indienen
Uw rechten als vliegtuigpassagier van Transavia bij annulering
De rechten van gedupeerde vliegtuigpassagiers zijn beschermd in Verordening 261/2004. Dit houdt in dat als uw vlucht is geannuleerd u mogelijk recht heeft op een vergoeding en u een claim kunt indienen. Deze vergoeding kan oplopen tot €600 per persoon. Om in aanmerking te komen voor de vergoeding is het van belang dat uw vlucht start in een EU-land of vertrekt vanuit een land buiten de EU en uitgevoerd is door een Europese vliegtuigmaatschappij. Transavia is een Europese vliegtuigmaatschappij, dus uw vlucht valt onder de Europese wetgeving.
Bij een geannuleerde vlucht is het van belang om te weten wanneer u hierover bent geïnformeerd door Transavia:
- Bent u meer dan 2 weken voor vertrek geïnformeerd, dan heeft u geen recht op een vergoeding
- Bent u tussen 14 en 7 dagen voor vertrek geïnformeerd en bent u meer dan 2 uur eerder vertrokken of met 4 uur later aangekomen, dan heeft u recht op een vergoeding
- Bent u 7 dagen of korter voor vertrek geïnformeerd en bent u meer dan 1 uur eerder vertrokken of meer dan 2 uur later aangekomen, dan heeft u recht op een vergoeding
Een buitengewone omstandigheid bij uw Transavia vlucht annulering
In Verordening 261/2004 staat dat wanneer er sprake is van een buitengewone omstandigheid de gedupeerde passagier geen recht heeft op een vergoeding. U kunt hierbij denken aan stakingen van luchtverkeersleiders, slecht weer, terrorisme of extreme natuurverschijnselen. In deze situaties is er sprake van overmacht voor de vliegtuigmaatschappijen.
De hoogte van de vergoeding bij een geannuleerde Transavia vlucht
Wanneer u niet op tijd bent geïnformeerd door Transavia over de annulering heeft u recht op een vergoeding, oftewel compensatie. De hoogte van het bedrag wordt bepaald op basis van de afstand van de vlucht:

Bereken de afstand van uw vlucht
Vluchtbestemmingen binnen de EU
- €250 vergoeding bij een geannuleerde Transavia vlucht tot 1500 km
- €400 vergoeding bij een geannuleerde Transavia vlucht van meer dan 1500 km
Vluchtbestemmingen buiten de EU
- €250 vergoeding bij een geannuleerde Transavia vlucht tot 1500 km
- €400 vergoeding bij een geannuleerde Transavia vlucht van 1500 km tot en met 3500 km
- €600 vergoeding bij een geannuleerde Transavia vlucht van meer dan 3500 km
Recente annuleringen bij Transavia
Recent geannuleerde vluchten van Transavia, waarvoor u een claim kunt indienen, vindt u in onderstaande lijst staat. De actuele lijst geannuleerde vluchten van Transavia is samengesteld op basis van de door ons ontwikkelde database. De zeer kwalitatieve gegevens uit de database zorgen ervoor dat wij in juridische procedures sterk staan en dit resulteert in een slagingspercentage van 97%.
Recent geannuleerde vluchten van Transavia
Een vergoeding voor uw geannuleerde vlucht van Transavia, claimt u met EUclaim
- Check gratis in onze database of u recht heeft op een vergoeding tot €600 per persoon
- U loopt geen enkel risico
- Onze service is gratis. Pas als u uw geld krijgt, draagt u 29% + 33 euro dossierkosten af per persoon
- 97% succesvolle claimafhandeling
- In 32% is een rechtszaak nodig. Kosten voor een juridische procedure zijn inbegrepen
- EUclaim neemt u al het werk uit handen
- Wij strijden al sinds 2007 voor de rechten van vliegtuigpassagiers