luchthaven vertraagd

Is uw vlucht met Transavia geannuleerd?

Controleer met behulp van onze calculator of u recht heeft op een vergoeding. Wij geven u direct advies.
Check uw vlucht

Vind hier de Transavia (HV) vluchten met recht op een vergoeding

Heeft Transavia uw vlucht geannuleerd? Wilt u weten of u recht heeft op een vergoeding, oftewel compensatie? Geen probleem, EUclaim helpt u verder! Bekijk snel of uw geannuleerde Transavia (HV) vlucht in de lijst onderaan deze pagina staat of controleer uw vlucht met behulp van onze calculator.

Mijn Transavia vlucht is geannuleerd. Wat nu?

Als uw Transavia vlucht is geannuleerd heeft u als passagiers bepaalde rechten. Wij leggen u graag uit waar u, naast uw mogelijk recht op een vergoeding, recht op heeft bij een Transavia annulering:

 

  • Transavia moet u een nieuwe vlucht aanbieden
  • Wanneer de nieuwe vlucht geen optie is voor u, kunt u ervoor kiezen om de ticketprijs van de originele vlucht terug te laten storten
  • Wanneer de annulering kort voor vertrek wordt medegedeeld kunt u ook zelf een nieuwe vlucht naar de bestemming boeken. Transavia moet u dan het geld van het originele ticket terugstorten en mogelijk de meerprijs van het nieuwe ticket vergoeden
  • Moet u door de annulering van uw vlucht lang op de luchthaven verblijven of zelfs ergens overnachten? Dan zijn ook deze kosten voor de vliegtuigmaatschappij.

Corona voucher ontvangen voor een geannuleerde Transavia vlucht?

Vanwege de coronacrisis heeft Transavia veel vluchten moeten annuleren. Heeft u een Corona voucher ontvangen voor uw geannuleerde vlucht met Transavia? Wilt u weten wat uw rechten zijn? EUclaim helpt u graag bij het bewaken van uw rechten van de Corona voucher. Als u de voucher door ons laat beheren checken wij deze op rechtmatigheid en onderhouden het contact met Transavia. Wanneer de voucherdatum verloopt zullen wij ervoor zorgen dat u krijgt waar u recht op heeft: uw geld terug! 

Uw rechten als vliegtuigpassagier van Transavia bij annulering

De rechten van gedupeerde vliegtuigpassagiers zijn beschermd in Verordening 261/2004. Dit houdt in dat als uw vlucht is geannuleerd u mogelijk recht heeft op een vergoeding. Deze vergoeding kan oplopen tot €600 per persoon. Om in aanmerking te komen voor de vergoeding is het van belang dat uw vlucht start in een EU-land of vertrekt vanuit een land buiten de EU en uitgevoerd is door een Europese vliegtuigmaatschappij. Transavia is een Europese vliegtuigmaatschappij, dus uw vlucht valt onder de Europese wetgeving.

 

Bij een geannuleerde vlucht is het van belang om te weten wanneer u hierover bent geïnformeerd door Transavia:

 

  • Bent u meer dan 2 weken voor vertrek geïnformeerd, dan heeft u geen recht op een vergoeding
  • Bent u tussen 14 en 7 dagen voor vertrek geïnformeerd en bent u meer dan 2 uur eerder vertrokken of met 4 uur later aangekomen, dan heeft u recht op een vergoeding
  • Bent u 7 dagen of korter voor vertrek geïnformeerd en bent u meer dan 1 uur eerder vertrokken of meer dan 2 uur later aangekomen, dan heeft u recht op een vergoeding

Transavia passagiers over de service van EUclaim

Geschreven door Heer T. Coopman

Transavia had terugvlucht al geannuleerd nadat wij enkele dagen op Gran Canaria waren. Transavia had geen poot om op te staan. EUclaim bedankt voor de snelle afhandeling en het continu op de hoogte houden van de gang van zaken!

Geschreven door Anoniem

Bijna 2 jaar heeft het geduurd, maar dankzij EUclaim hebben we toch uiteindelijk onze schadeclaim ontvangen van Transavia. Zelf was dit ons nooit gelukt

Geschreven door Mevr. van Hellemond

Zelfstandig getracht bij vliegmaatschappij Transavia verhaal te halen zonder resultaat. Er wordt bij vliegmaatschappij snel gesproken over overmacht. Het is daarom best de moeite waard om EUclaim in te schakelen.

Een buitengewone omstandigheid bij uw Transavia vlucht annulering

In Verordening 261/2004 staat dat wanneer er sprake is van een buitengewone omstandigheid de gedupeerde passagier geen recht heeft op een vergoeding. U kunt hierbij denken aan stakingen van luchtverkeersleiders, slecht weer, terrorisme of extreme natuurverschijnselen. In deze situaties is er sprake van overmacht voor de vliegtuigmaatschappijen.

Stel: Transavia laat u vijf dagen voor vertrek weten dat de vlucht is geannuleerd. Uw vervangende vlucht vertrekt op dezelfde dag als uw originele vlucht, maar vertrekt een aantal uur eerder. U komt uiteindelijk dus ook eerder aan op uw eindbestemming. In deze situatie heeft u recht op een vergoeding.

De hoogte van de vergoeding bij een geannuleerde Transavia vlucht

Wanneer u niet op tijd bent geïnformeerd door Transavia over de annulering heeft u recht op een vergoeding, oftewel compensatie. De hoogte van het bedrag wordt bepaald op basis van de afstand van de vlucht:

Hoogte van vergoeding op basis van afstand vertraagde of geannuleerde vlucht

Bereken de afstand van uw vlucht

Vluchtbestemmingen binnen de EU

 

  • €250 vergoeding bij een geannuleerde Transavia vlucht tot 1500 km
  • €400 vergoeding bij een geannuleerde Transavia vlucht van meer dan 1500 km

Vluchtbestemmingen buiten de EU

 

  • €250 vergoeding bij een geannuleerde Transavia vlucht tot 1500 km
  • €400 vergoeding bij een geannuleerde Transavia vlucht van 1500 km tot en met 3500 km
  • €600 vergoeding bij een geannuleerde Transavia vlucht van meer dan 3500 km

Recente annuleringen bij Transavia

Heeft u een klacht over uw geannuleerde Transavia vlucht? Bekijk snel of uw vlucht in de lijst met actuele probleemvluchten van Transavia staat. De lijst is samengesteld op basis van de door ons ontwikkelde database. Staat uw vlucht er niet bij? Vul dan uw vluchtgegevens in onze calculator in en wij geven u vrijblijvend advies over uw rechten.

12586 passagiers hebben EUclaim een score van 4.5 uit 5 gegeven op Trustpilot.
Lees hoe deze passagiers onze service hebben ervaren.

Bekijk 12.586 ervaringen
Vragen? Chat of bel