Vrouw wachtend op luchthaven op vertraagde vlucht

Problemen met uw vlucht?

Had u problemen met uw vlucht, zoals een vertraging, een geannuleerde vlucht of gewijzigde vlucht? EUclaim strijdt voor de rechten van vliegtuigpassagiers en helpt u als gedupeerde vliegtuigpassagier te krijgen waar u recht op heeft. Gelijk weten of u recht heeft op een vergoeding?
Check uw vergoeding

659.418 tevreden passagiers

De meeste vluchten gaan netjes volgens planning. U heeft net die ene vlucht die daarvan afwijkt. Dat is balen! Natuurlijk wilt u weten wat u kunt doen in uw situatie en of u misschien recht heeft op een vergoeding voor het ongemak en geleden tijdverlies.

EUclaim helpt passagiers met vluchtproblemen. Onze juristen geven u graag meer duidelijkheid en zorgen ervoor dat u de vergoeding krijgt waar u recht op heeft. Lees meer over wat u moet doen bij vluchtproblemen, wat uw rechten zijn en hoe u een claim kunt indienen.

Wilt u meer weten over wat u moet doen in uw specifieke situatie?

Ik heb problemen met mijn vlucht, vanwege:

Recente probleemvluchten waarbij u recht heeft op een vergoeding

Benieuwd of u een claim in kunt dienen? EUclaim heeft het eerste uitzoekwerk al voor u gedaan. In onze database verzamelen wij gedetailleerde vlucht, weer- en nieuwsgegevens. Daarmee kunnen we u direct aangeven of u een claim in kunt dienen voor uw vlucht.

De vluchten die recentelijk problemen hebben ervaren én die aan de voorwaarden voldoen om aanspraak te maken op een vergoedingen, hebben we voor u op een rijtje gezet.

Staat uw vlucht hier niet tussen? Dat betekent niet dat u geen vergoeding kunt krijgen. Bovenstaand overzicht is slechts een selectie. U kunt zelfs tot 2 jaar na vluchtdatum een claim indienen.

Benieuwd of u met uw vlucht een claim in kunt dienen?

Een claim indienen gaat als volgt

Wilt u graag de vergoeding krijgen voor uw vluchtprobleem, dan kunt u eenvoudig via deze website uw claim indienen. De juristen van EUclaim gaan er vervolgens voor u mee aan de slag.

Lees meer over onze service.

  • 2022-11-30

    Overnachten op Schiphol, kan dat?

    Het kan zijn dat je lang moet wachten op Schiphol. Bijvoorbeeld omdat je vlucht op het laatste moment vertraagd is, geannuleerd is of op een onmogelijke tijd gepland staat. Dan is een eigen plek om bij te komen, te slapen of je op te frissen, geen overbodige luxe. Wist je dat er na de het inchecken, ook mogelijkheden zijn om een hotelkamer te boeken en te overnachten op Schiphol?

    We vertellen je er alles over in deze blog.

  • 2022-11-22

    Vluchtnummers, wat kun je ervan afleiden?

    Het vluchtnummer is de identificatiecode van jouw vlucht – zoals de kentekenplaat van een auto. Je kunt bijvoorbeeld op basis van jouw vluchtnummer snel de juiste gate te vinden op de monitor op de luchthaven. Dit is vooral handig als verschillende vliegtuigen tegelijkertijd naar dezelfde bestemming vliegen – en dat gebeurt vaak in het hoogseizoen.

    Daarom beantwoorden we hier alle belangrijke vragen over vluchtnummers.

  • 2022-11-15

    Luchthavenslots: wat zijn het en hoe werken deze slots?

    Airlines willen het liefst op tijd vliegen. Niet alleen omdat je als passagier met veel vertraging een claim kunt indien. Ook omdat airlines vastzitten aan slots. En vliegen ze meer dan 20% niet volgens de tijdslots, dan kunnen ze het slot verliezen. Misschien heb jij de gezagvoerder wel eens horen zeggen: „We moeten opschieten, dadelijk verliezen we ons slot.“

  • 2022-11-10

    Na 6 jaar mag British Airways alsnog betalen

    Na 6 jaar krijgen passagiers eindelijk de bevestiging. Zij hebben recht op compensatie voor hun gemiste aansluiting in 2016 door een vertraging bij British Airways.

Bekijk alle blogs > Bekijk alle nieuwsberichten >

Heeft u niet de informatie gevonden die u zocht?

Kijk of uw vraag niet al is beantwoord tussen de veelgestelde vragen, of neem contact op met ons over uw specifieke situatie.

13454 passagiers hebben EUclaim een score van 4,5 uit 5 gegeven op Trustpilot.
Lees hoe deze passagiers onze service hebben ervaren.

Bekijk 13454 ervaringen