Luchthaven vertraging

Heeft u last van de problemen op Schiphol?

Lees wat uw rechten zijn

Het had een mooie reis moeten worden. Maar helaas zit het tegen. 
Zijn de problemen op Schiphol de oorzaak en heeft dit ervoor gezorgd dat u problemen heeft met uw vlucht? Bekijk de recente vertragingen en annuleringen van Schiphol en lees meer over wat jouw rechten zijn.

Recente problemen op Schiphol

Er kan van alles aan de hand zijn op Schiphol wat kan leiden tot vluchtproblemen.

Zoals: 

  • slecht weer
  • staking
  • storing
  • drukte 
  • problemen met bagage afhandeling
  • problemen met parkeren

Natuurlijk is het balen als uw vliegtuig niet volgens de planning kan vertrekken. Maar in sommige gevallen kunt u aanspraak maken op een vergoeding. 

Recht op een vergoeding bij problemen op Schiphol, is afhankelijk van aansprakelijkheid

Of u recht heeft op een vergoeding is afhankelijk van wie er aansprakelijk gesteld kan worden voor de problemen. Kan een airline aansprakelijk gesteld worden? Alleen dan heeft u mogelijk recht op een vergoeding.

Worden problemen veroorzaakt door slecht weer, zoals harde wind, sneeuw of mist, dan is het overmacht. Datzelfde geldt als de problemen veroorzaakt worden door een storing op Schiphol of andere problemen op de airport zelf. Zoals problemen bij het parkeren, drukte bij het inchecken en de bagage afhandeling.

Bij staking is het van belang wie er staakt. Staakt de security? Dan kan de airline hier niets aan doen en kunt u geen aanspraak maken op een vergoeding. Maar is het het eigen personeel van de airline? Dan kan de airline aansprakelijk gesteld worden en kunt u een claim indienen.

Lees meer over wanneer er sprake is van overmacht, ook wel een buitengewone omstandigheid genoemd.

Recht op verzorging na 2 uur vertraging

Ook al is er sprake van overmacht en kan de airline niet aansprakelijk worden gesteld. Dan nog heeft de airline een zogenaamde verzorgingsplicht. Dat houdt in dat zij u moeten voorzien van eten en drinken. Lees meer over uw rechten bij 2 uur vertraging.

Benieuwd of u door problemen op Schiphol ook recht heeft op een vergoeding?

Check gratis in onze database of u met uw vlucht in aanmerking komt voor een vergoeding. EUclaim heeft een unieke database waarmee u eenvoudig kunt controleren wat uw rechten zijn.

13454 passagiers hebben EUclaim een score van 4,5 uit 5 gegeven op Trustpilot.
rnLees hoe deze passagiers onze service hebben ervaren.

Bekijk 13454 ervaringen