Was uw vlucht vertraagd?

U heeft recht op een vergoeding bij vluchtvertraging

Is uw vlucht met meer dan drie uur vertraging aangekomen op uw eindbestemming? Dan heeft u recht op maximaal €600 per persoon! Check uw vlucht

Recht op een vergoeding bij vluchtvertraging

Is uw vlucht vertraagd en bent u met meer dan drie uur vertraging aangekomen op uw eindbestemming? Dan heeft u volgens Verordening 261/2004 mogelijk recht op een vergoeding, oftewel compensatie, voor het geleden tijdsverlies.

Wanneer kunt u een vertraagde vlucht claimen?

U heeft alleen recht op een vergoeding wanneer de vluchtvertraging valt onder de Europese regelgeving Verordening 261/2004. Om een vergoeding voor de vertraagde vlucht te kunnen claimen moet de vlucht voldoen aan een aantal punten:

Buitengewone omstandigheden bij vluchtvertraging

Er zijn situaties waarbij u als gedupeerde passagier last heeft gehad van een vertraagde vlucht, maar toch geen recht heeft op een vergoeding. Dit is wanneer er sprake is van een buitengewone omstandigheid. Bij een buitengewone omstandigheid kan de vliegtuigmaatschappij aantonen dat zij niet verantwoordelijk is voor de vluchtvertraging. U kunt hierbij denken aan slechte weersomstandigheden, stakingen van de luchtverkeersleiding en terrorisme.

Stel: u vertrekt vanaf Londen Heathrow met een vluchtvertraging van 3 uur en 15 minuten. Op Amsterdam Schiphol landt u met een vertraging van 2 uur en 45 minuten. De vliegtuigmaatschappij heeft tijdens de vlucht een gedeelte van de vertraging ingelopen. Bij deze vluchtvertraging heeft u volgens Verordening 261/2004 geen recht op een vergoeding.

Waar heeft u recht op bij een vertraagde vlucht?

Valt uw vertraagde vlucht onder Verordening 261/2004, dan  wordt de hoogte van de vergoeding bepaald op basis van de afstand van de vlucht:

Recht op vergoeding

Bereken de afstand van uw vlucht

  • {{ airport.Name }} ({{ airport.IATACode }})
We hebben geen vliegveld gevonden met uw zoekopdracht
  • {{ airport.Name }} ({{ airport.IATACode }})
We hebben geen vliegveld gevonden met uw zoekopdracht
De afstand tussen {{ distanceCalculator.flights[0].departureAirport }} en {{ distanceCalculator.flights[0].arrivalAirport }} is {{ distanceCalculator.distance | number:2 }} km. Controleer of u recht heeft op een vergoeding.
U heeft nog niet alle benodigde informatie ingevuld

Vluchtbestemmingen binnen de EU

Vluchtbestemmingen buiten de EU

Bij een vlucht met een afstand van 3500 kilometer of meer en een vluchtvertraging tussen de drie en vier uur, heeft u recht op 50% van de vergoeding.

Geld terug bij vluchtvertraging

Wij geven u gratis advies over uw recht op een vergoeding bij een vertraagde vlucht. Het enige wat wij van u nodig hebben zijn uw vluchtgegevens. Vul uw vluchtnummer en datum van de vertraagde vlucht in en u heeft direct duidelijkheid. Geeft u EUclaim de opdracht om de vergoeding voor u te claimen dan nemen wij op basis van no cure, no pay al het werk voor u uit handen. U krijgt waar u recht op heeft.

Check uw vluchtCheck uw vlucht

De service van EUclaim

EUclaim helpt al meer dan tien jaar vliegtuigpassagiers bij het ophalen van een vergoeding voor een vertraagde vlucht. Door de gedetailleerde vlucht, weer- en nieuwsgegevens in de database van Lennoc Flight Intelligence en onze jarenlange ervaring op gebied van passagiersrechten, hebben wij een slagingspercentage van 97%. Wanneer u bij EUclaim een claim indient gaan wij ervoor zorgen dat u krijgt waar u recht op heeft. Het gehele claimproces kunt u volgen in uw eigen online dossier. 

Passagiers over de service van EUclaim

Vertraagde vluchten met recht op een vergoeding

Wij analyseren dagelijks ruim 13 miljoen vlucht-, nieuws- en weergegevens. Op basis van deze gegevens stellen wij een actuele lijst met vertraagde vluchten samen waarvan wij weten dat ze problemen hebben gehad. Is uw vlucht vertraagd? Bekijk dan snel of uw vertraagde vlucht erbij staat.

Met welke vliegtuigmaatschappij vloog u?

Vueling

Van of naar welke luchthaven vloog u?

Actuele lijst met probleemvluchten

Uw rechten bij vluchtvertraging

Is uw vlucht vertraagd met meer dan twee uur? Dan is de vliegtuigmaatschappij verantwoordelijk voor een goede service voor de gedupeerde passagiers. Dit betekent dat u recht heeft op eten, drinken en waar nodig op een hotelovernachting.


10.071 passagiers hebben EUclaim een score van 8.7 uit 10 gegeven op Trustpilot.
Lees hoe deze passagiers onze service hebben ervaren.
Bekijk 10.071 ervaringen
Vragen? Chat of bel