Vliegtuig van easyJet op de luchthaven

Heeft uw EasyJet vlucht vertraging?

U heeft mogelijk recht op €600 per persoon.

Heeft uw EasyJet vlucht vertraging opgelopen? Controleer eenvoudig en snel of u recht heeft op een vergoeding.
Check uw vergoeding

779.531 tevreden passagiers

Heb ik recht op een vergoeding bij een vertraging bij EasyJet?

U heeft recht op een vergoeding als uw EasyJet vlucht minimaal 3 uur later aankomt op de eindbestemming. Deze vergoeding kan oplopen tot €600 per persoon. Dit is vastgelegd in EU Verordening 261

In de Europese verordening staan een aantal punten waaraan uw vlucht moet voldoen om in aanmerking te komen voor de vergoeding:

  • Uw vlucht komt drie uur later aan.
  • U vertrekt vanuit een EU-land, of;
  • U vliegt naar een EU-land.

Voldoet uw vlucht hieraan? Dan is er nog een aantal omstandigheden waar u rekening mee moet houden om in aanmerking te komen.

Wanneer heeft u geen recht op een vergoeding?

Er zijn ook situaties waarin u helaas geen recht heeft op een vergoeding voor het geleden tijdsverlies. Als de vluchtvertraging komt door overmacht, dan valt EasyJet niets te verwijten. 

U moet hierbij denken aan buitengewone omstandigheden als:

  • natuurrampen
  • slecht weer
  • stakingen van luchtverkeersleiding 

Hoeveel compensatie krijg ik bij een EasyJet vluchtvertraging?

De hoogte van de compensatie kan oplopen tot €600. Dit hangt af van de lengte van de vlucht. Het kan dus zo maar zijn dat u meer krijgt dan wat uw ticket gekost heeft. Zie het als een compensatie voor verloren tijd. 

De regels en de hoogte van de vergoeding zijn Europees verankerd in Verordening 261 uit 2004.

Weet u de afstand van uw vlucht niet? U kunt hieronder de afstand berekenen aan de hand van uw vertrek- en aankomstlocaties.

Vergoeding
per persoon

  • flight

    €250

    Korte afstand

    tot 1500 km

    Bijv. Eindhoven – Londen

  • flight

    €400

    Middellange afstand

    1500 – 3500 km

    Bijv. Amsterdam – Marrakesh

  • flight

    €600

    Lange afstand

    vanaf 3500 km

    Bijv. Reykjavik – Cairo

Vind mijn EasyJet vertraging

Had uw vlucht met EasyJet meer dan drie uur vertraging? EUclaim helpt u graag bij het claimen van een vergoeding. Check of uw vlucht op onze lijst met vertraagde vluchten staat.

U kunt uw vlucht selecteren uit de lijst, of zoeken op vliegveld. Houd er rekening mee dat de lijst slechts een selectie is. Niet alle vluchten staan hier in.

Als u uw vlucht niet kan vinden, kunt u handmatig zoeken, ook als het gaat om een vlucht verder in het verleden. U kunt namelijk tot 2 jaar na vluchtdatum een claim indienen.

Wat als ik extra kosten heb gemaakt door de vertraging?

Bij een vertraging van twee uur of meer is de luchtvaartmaatschappij verplicht om voor gedupeerde passagiers te zorgen. Dit is vooral van belang als u in het buitenland bent of wat verder weg van het vliegveld woont en op het laatste moment hoort dat uw vlucht vertraagd is.

Verzorging is natuurlijk minder van belang als u tijdig op de hoogte gesteld bent en gewoon wat later kan vertrekken van huis. 

Bij verzorging kunt u denken aan onder andere maaltijden, drinken, hotelkosten en vervoer van en naar de accommodatie. Voldoet de luchtvaartmaatschappij niet aan de zorgplicht? 

Bewaar uw bonnetjes en zorg dat de gemaakte kosten redelijk zijn. Koop dus geen alcohol om de vertraging door te komen. Ook is het niet nodig een luxe vijfsterrenresort te boeken. De bonnetjes kunt u indienen bij de airline.

Voor welke kosten kan ik geld terug krijgen

  • Eten en drinken
  • Hotelovernachtingen
  • Transfer / vervoer
  • De meerprijs van uw nieuwe vliegticket (vervangende vlucht)
  • Andere redelijke kosten die u heeft moeten maken omdat uw vlucht was vertraagd

Heeft u kosten gemaakt om uw vlucht was vertraagd? Bij een bedrag van minimaal €250 kunt u bij ons een claim indienen.

easyJet claim indienen 

Wilt u een claim indienen bij easyJet? Dat kan via EUclaim! Wij helpen u daar graag bij. In enkele minuten bent u klaar. 

Daarnaast werken wij via no cure no pay, dit betekent dat u pas betaalt voor onze diensten als u compensatie gestort krijgt. Wij zetten alles op alles om uw rechten als passagier te verdedigen. Een eventuele rechtszaak is op kosten van EUclaim.

Geschreven door Lisanne Verbeek

Marketingmanager Lisanne Verbeek heeft passie voor marketing en campers. Nu vecht ze voor de rechten van passagiers.

Meer over Lisanne

Hulp nodig? Neem contact op

Heeft u uw antwoord niet gevonden? Of heeft u hulp nodig bij het indienen van uw claim? Wij helpen u graag verder!

Vragen? Chat of bel