Recht op een vergoeding bij annulering

Is uw vlucht geannuleerd? Dan heeft u mogelijk recht op een vergoeding. Om recht te hebben op een vergoeding bij een geannuleerde vlucht, is het volgens Verordening 261/2004 van belang wanneer u geïnformeerd bent over de annulering van uw vlucht:

Buitengewone omstandigheden bij annulering van uw vlucht

Er zijn situaties waarbij u bij een geannuleerde vlucht geen recht heeft op een vergoeding. Dit is wanneer er sprake is van een buitengewone omstandigheid. Dan kan de vliegtuigmaatschappij aantonen dat zij door externe omstandigheden de vlucht hebben moeten annuleren. U kunt hierbij denken aan slechte weersomstandigheden, stakingen en terrorisme.

Stel: u wordt vier dagen voor vertrek geïnformeerd dat uw vlucht geannuleerd is. Uw nieuwe vlucht vertrekt op dezelfde dag als uw originele vlucht, maar één uur eerder dan uw oorspronkelijke vertrektijd. In deze situatie heef u recht op een vergoeding.

Heeft u recht op een vergoeding, dan wordt de hoogte van het geldbedrag bepaald op basis van de afstand van de vlucht:

Vluchtbestemmingen binnen de EU

Vluchtbestemmingen buiten de EU

Bij een vlucht met een afstand van 3500 kilometer of meer en een vertraging tussen de twee en vier uur, heeft u recht op 50% van de vergoeding.

Geld terug bij annulering vlucht

Wij geven u gratis advies of u recht heeft op een vergoeding bij uw geannuleerde vlucht. Het enige wat wij van u nodig hebben zijn uw vluchtgegevens van de geannuleerde vlucht. Vul uw vluchtnummer en datum in en u heeft direct duidelijkheid. Geeft u EUclaim de opdracht dan nemen wij op basis van no cure, no pay al het werk voor u uit handen.

Geannuleerde vluchten met recht op een vergoeding

Wij analyseren dagelijks ruim 13 miljoen vlucht-, nieuws- en weergegevens. Op basis van deze gegevens stellen wij een actuele lijst met vluchten samen waarvan wij weten dat ze problemen hebben gehad. Is uw vlucht geannuleerd? Bekijk dan snel of uw geannuleerde vlucht erbij staat.

Actuele lijst met probleemvluchten

Vragen? Chat of bel