Vertraging met Surinam Airways?

Bekijk gratis of u recht heeft op een vergoeding tot wel €600 per persoon. Check uw vlucht
Foto Actie

Vind hier de Surinam Airways (SLM) vluchten met recht op een vergoeding

Had uw vlucht met Surinam Airways (SLM) meer dan drie uur vertraging? Wilt u weten of u recht heeft op een vergoeding voor het geleden tijdsverlies? Bekijk dan snel of uw vertraagde Surinam Airways vlucht in de lijst met probleemvluchten onderaan deze pagina staat. Staat uw vlucht er niet bij? Vul dan uw vluchtgegevens in onze calculator in en wij geven u gratis advies over uw rechten.

Vlucht PY 993 vertraagd op 28 september 2018

Op vrijdag 28 september had Surinam Airways een lang vertraagde vlucht. De vlucht PY 993 van Amsterdam Schiphol Airport (AMS) naar Parimaribo (PBM) kwam met meer dan drie uur vertraging aan op de eindbestemming. Passagiers hebben recht op een vergoeding van €600 per persoon.

Check uw Surinam Airways vlucht

Wanneer heeft u recht op een vergoeding bij vertraagde Surinam Airways vlucht?

Heeft u een lange vertraging ondervonden met Surinam Airways (SLM), dan heeft u mogelijk recht op een vergoeding van maximaal €60 per persoon. Of u recht heeft op een vergoeding wordt bepaald op basis van Verordening 261/2004. In deze regelgeving worden sinds 2005 de rechten van vliegtuigpassgiers beschermd. Om recht te hebben op de vergoeding is het belangrijk dat uw vlucht aan de volgende voorwaardes voldoet:

Surinam Airways is geen Europese vliegtuigmaatschappij en daarom heeft u geen recht op een vergoeding wanneer u met deze vliegtuigmaatschappij vanuit Suriname naar Nederland vliegt.

Stel: u vliegt met Surinam Airways (SLM) van Amsterdam naar Suriname. Bij aankomst op Schiphol is er vertraging omdat er dichte mist is. In deze situatie heeft u geen recht op een vergoeding, omdat er sprake is van een buitengewone omstandigheid.

Wat houdt een buitengewone omstandigheid in?

Volgens Verordening 261/2004 hebben passagiers geen recht op een vergoeding wanneer de vluchtvertraging is ontstaan door een buitengewone omstandigheid. Onder een buitengewone omstandigheid worden situaties verstaan waar de vliegtuigmaatschappij geen invloed op heeft. Voorbeelden van deze situaties zijn slecht weer, medische noodlandingen en stakingen van luchtverkeersleiding. Bij technische mankementen en stakingen van eigen personeel van de vliegtuigmaatschappij hebben gedupeerde passagiers wel recht op een vergoeding.

De hoogte van de vergoeding

Valt uw vlucht onder Verordening 261/2004? Dan heeft u recht op een vergoeding van maximaal €60 per persoon. De hoogte van bedrag wordt bepaald op basis van de afstand van de vlucht.

Recht op vergoeding

Vluchtbestemmingen binnen de EU

Vluchtbestemmingen buiten de EU

Bij een vlucht met een afstand van 3500 kilometer of meer en een vertraging tussen de drie en vier uur, heeft u recht op 50% van de vergoeding.

Vlucht van Amsterdam naar Parimaribo (PY 993)

Surinam Airways vliegt vijf keer per week van Amsterdam naar Parimaribo. Dit gebeurt altijd onder het vluchtnummer PY 993. Op welke dagen de vliegtuigmaatschappij deze route vliegt verschilt in de zomer en winter periode. Vliegt u vanuit Parimaribo terug naar Amsterdam met Surinam Airways en is uw vlucht met meer dan drie uur vertraagd? U heeft in deze situatie helaas geen recht op een vergoeding, aangezien SLM geen Europese vliegtuigmaatschappij is.

Recent vertraagde vluchten



Mijn vlucht staat er niet bij

Staat uw vertraagde vlucht niet in onderstaande lijst? Check dan uw vlucht en binnen enkele minuten weet u of u recht heeft op een vergoeding.

Vragen? Chat of bel