vertraging air france annulering

Heeft u vertraging met Air France?

Krijg tot €600 vergoeding per persoon

Bij vertraging van uw Air France vlucht kunt u tot €600 vergoeding ontvangen. Dien snel uw claim in.
Dien een claim in

787.872 tevreden passagiers

Heb ik recht op compensatie bij een vertraging van Air France?

U kunt mogelijk aanspraak maken op een compensatie als uw Air France vlucht met meer dan drie uur vertraging op de eindbestemming aankomt. De vergoeding kan oplopen tot €600 per persoon en is gebaseerd op Europese passagiersrechten.

Voor compensatie moet uw vlucht aan deze voorwaarden voldoen:

  • De vertraging bij aankomst bedraagt meer dan drie uur.
  • De vlucht vertrekt vanuit een EU-land of heeft een EU-land als bestemming.

Houd er rekening mee dat u geen compensatie ontvangt als de vertraging wordt veroorzaakt door buitengewone omstandigheden, zoals slecht weer, natuurrampen of stakingen van luchtverkeersleiders.

Komen alle vertraagde Air France vluchten in aanmerking voor compensatie?

Niet elke vertraagde Air France vlucht geeft recht op compensatie. Alleen als uw vlucht met meer dan drie uur vertraging op de eindbestemming aankomt, komt u in aanmerking voor vergoeding.

EUclaim staat klaar om u te helpen bij het indienen van uw claim. U kunt hieronder controleren of uw vlucht op onze lijst van vertraagde vluchten staat.

Houd er echter rekening mee dat deze lijst slechts een selectie van vluchten bevat. Als uw vlucht er niet tussen staat, kunt u handmatig zoeken, zelfs voor vluchten van maximaal twee jaar geleden. U heeft namelijk tot twee jaar na de vluchtdatum de tijd om een claim in te dienen.

Hoeveel vergoeding krijg ik bij een vertraging van een Air France vlucht?

Als uw vluchtvertraging onder Verordening 261/2004 valt, heeft u recht op een compensatie. De hoogte van deze vergoeding is afhankelijk van de afstand van de vlucht en is vastgesteld in de Europese wetgeving.

U kunt tot €600 per persoon ontvangen, ongeacht de prijs van uw vliegticket. Deze compensatie is bedoeld om uw verloren tijd te vergoeden, en kan soms hoger uitvallen dan de kosten van uw ticket.

Weet u niet zeker wat de afstand van uw vlucht is? U kunt deze gemakkelijk berekenen door uw vertrek- en aankomstlocaties hieronder in te vullen.

Vergoeding
per persoon

  • flight

    €250

    Korte afstand

    tot 1500 km

    Bijv. Amsterdam – Berlijn

  • flight

    €400

    Middellange afstand

    1500 – 3500 km

    Bijv. Amsterdam – Marrakesh

  • flight

    €600

    Lange afstand

    vanaf 3500 km

    Bijv. Amsterdam – Singapore

Extra kosten door vertraging bij Air France

Als uw Air France vlucht meer dan twee uur vertraagd is, is de luchtvaartmaatschappij volgens Verordening (EG) nr. 261/2004 verplicht om u bepaalde vormen van verzorging aan te bieden.

Wanneer u van tevoren bent geïnformeerd over de vertraging en later kunt vertrekken, is deze verzorging misschien minder noodzakelijk. Bevindt u zich echter op de luchthaven, zeker in het buitenland, en krijgt u daar pas bericht van de vertraging, dan is de situatie natuurlijk anders.

De verzorging die Air France moet bieden omvat maaltijden, drankjes, accommodatie en vervoer van en naar de accommodatie. Indien deze voorzieningen niet worden aangeboden, kunt u de kosten zelf maken en deze later declareren.

Bewaar in dat geval altijd uw bonnetjes en zorg dat de uitgaven redelijk zijn. Het is dus niet het moment om luxe artikelen te kopen of te verblijven in een vijfsterrenhotel.

Welke kosten kan ik claimen bij een vertraagde vlucht?

Wanneer uw Air France vlucht vertraagd is, kunt u bepaalde kosten die u hierdoor heeft gemaakt, terugvorderen.

Hieronder staat een overzicht van de kosten die voor vergoeding in aanmerking komen:

  • Eten en drinken
  • Hotelovernachtingen
  • Transfers of ander vervoer
  • Extra kosten voor een nieuw vliegticket (vervangende vlucht)
  • Andere redelijke uitgaven veroorzaakt door de vertraging

Heeft u uitgaven moeten doen door de vertraging? Dan kunt u deze indienen bij Air France voor vergoeding.

Voor bedragen van €250 of meer kunt u ook via ons een claim indienen.

Dit is wat passagiers van EUclaim vinden

Geschreven door Lisanne Verbeek

Marketingmanager Lisanne Verbeek heeft passie voor marketing en campers. Nu vecht ze voor de rechten van passagiers.

Meer over Lisanne

Hulp nodig? Neem contact op

Heeft u uw antwoord niet gevonden? Of heeft u hulp nodig bij het indienen van uw claim? Wij helpen u graag verder!

Vragen? Chat of bel