Luchthaven vertraging

Last van problemen op vliegveld Eindhoven?

Dit zijn uw rechten

Verliep de aankomst of het vertrek van uw vlucht niet helemaal vlekkeloos en ondervond u problemen op vliegveld Eindhoven? Liep uw vlucht daardoor een langdurige vertraging op, of is deze zelfs geannuleerd? Het kan zijn dat u recht heeft op compensatie.  

Onderaan dit artikel vindt u een overzicht van recente probleemvluchten van en naar vliegveld Eindhoven, waarvoor u een claim kunt indienen.

Meer weten over wat uw rechten zijn? We leggen het u graag uit. 
Wilt u meteen weten of u recht heeft op een vergoeding? Controleer het op basis van uw vluchtnummer.

Problemen op vliegveld Eindhoven, waarom?

Er zijn tal van redenen denkbaar waarom een vlucht problemen kan hebben. Hierdoor kunnen vluchten vertraging oplopen of zelfs geannuleerd worden.

Denk aan redenen zoals:

  • drukte inchecken, beveiliging of controle paspoort
  • slecht weer
  • staking
  • storing
  • bagage-afhandeling
  • parkeren

Dit is natuurlijk een valse start van wat een mooie reis had moeten worden. Maar wij zijn er om uw pijn te verzachten, want in sommige gevallen heeft u namelijk recht op een vergoeding.

Wie is aansprakelijk bij problemen vliegveld Eindhoven?

Of u recht heeft op een vergoeding, is afhankelijk van wie aansprakelijk gesteld kan worden voor de problemen. Pas als de airline aansprakelijk gesteld kan worden, dan heeft u mogelijk recht op compensatie.

Een luchtvaartmaatschappij kan dus niet altijd aansprakelijk gesteld worden, soms is er sprake van overmacht. Goede voorbeelden hiervan zijn slecht weer, harde wind, sneeuw of mist. Ook problemen veroorzaakt door het personeel van vliegveld Eindhoven kunnen overmacht zijn voor de airline.

In het geval van een staking, is het belangrijk wie er staakt. Gaat het om beveiligingspersoneel? Dan is dat niet de verantwoordelijkheid van de luchtvaartmaatschappij, en heeft u logischerwijs geen recht op een vergoeding.

Maar als uw vluchtproblemen zijn veroorzaakt door het personeel van de airline die staakt, dan kan de airline wel aansprakelijk gesteld worden en helpen wij u graag met de claim.

Lees meer over wanneer er sprake is van overmacht, ook wel een buitengewone omstandigheid genoemd.

Eten en drinken bij 2 uur vertraging op airport Eindhoven

Stel dat er sprake is van overmacht, en de luchtvaartmaatschappij kan echt niets aan de vertraging doen, dan heeft u alsnog rechten. De airline heeft namelijk een zogenaamde verzorgingsplicht.

Dit betekent dat als de vertraging minimaal 2 uur duurt, de luchtvaartmaatschappij haar passagiers moet voorzien van eten en drinken op vliegveld Eindhoven. Lees meer over deze verzorgingsplicht.

Hieronder vindt u een overzicht van alle recente vluchten met problemen die vlogen van of naar vliegveld Eindhoven. Staat uw vlucht hier tussen? Dan kunt u een claim in dienen.

Recente probleemvluchten op Eindhoven

Recht op compensatie bij problemen vliegveld Eindhoven?

Staat uw vlucht niet tussen het overzicht hierboven? Controleer gratis of u recht heeft op een vergoeding, door uw vluchtnummer in te voeren in onze database. 

Kies voor EUclaim bij problemen vliegveld Eindhoven

Wij zijn gespecialiseerd in het verkrijgen van compensatie bij problemen op vliegveld Eindhoven. Is uw vlucht vertraagd of zelfs geannuleerd? Dan staan wij voor u klaar.

  • Check gratis in onze database of u recht heeft op een vergoeding tot €600 per persoon
  • U loopt geen enkel risico
  • Onze service is gratis. Pas als u uw geld krijgt, draagt u 29% + 33 euro dossierkosten af per persoon
  • 97% succesvolle claimafhandeling
  • In 32% is een rechtszaak nodig. Kosten voor een juridische procedure zijn inbegrepen
  • EUclaim neemt u al het werk uit handen
  • Wij strijden al sinds 2007 voor de rechten van vliegtuigpassagiers

14467 passagiers hebben EUclaim een score van 4,4 uit 5 gegeven op Trustpilot.
Lees hoe deze passagiers onze service hebben ervaren.

Bekijk 14467 ervaringen

Gecontroleerd door

Paul Vaneker is Senior Flight Intelligence en heeft bij KLM en Transavia gewerkt. Verschijnt veel in de media om op te komen voor rechten van passagiers. Bekend van nu.nl, NOS, Volkskrant, Telegraaf, AD en Parool.

Meer over Paul
Vragen? Chat of bel
Waren er problemen met uw vlucht? Check uw vergoeding