Vrouw wachtend op luchthaven op vertraagde vlucht

Claim indienen

U heeft problemen gehad met uw vlucht en u weet dat u volgens de Verordening 261/2004 mogelijk recht heeft op een vergoeding die kan oplopen tot €600 per persoon. Maar hoe dient u een claim in? En wat kunt u daarna verwachten? We leggen het u graag uit.
Direct een claim indienen

779.284 tevreden passagiers

Hoe dien ik een claim in?

Via EUclaim kunt u een claim indienen. Dat doet u door eerst op basis van uw vluchtnummer te controleren in onze database of u daadwerkelijk recht heeft op een vergoeding. Wij leggen allerlei data vast in onze database, waardoor we heel nauwkeurig kunnen bepalen of u recht heeft op een vergoeding.

Denk bij data aan originele vluchttijden, daadwerkelijke vluchttijden en omstandigheden als weer, stakingen, incidenten, nieuwsgegevens en nog tientallen andere factoren. Deze gegevens zijn niet alleen handig om te bepalen of u recht heeft op een vergoeding, het helpt ons ook rechtszaken winnen.

Geeft onze database aan dat u daadwerkelijk een claim kunt indienen? Dan kunt u van hieruit gelijk verder en uw gegevens naar ons toesturen.

Ons team gaat vervolgens met uw claim aan de slag! We informeren u over de voortgang via uw persoonlijke dossier. Via een tijdlijn kunt u zien wat we allemaal voor u doen om uw geld te vorderen.

Hoe werkt het als u een claim indient bij EUclaim

U heeft uw claim ingediend bij EUclaim en wat gaan wij nu doen? In dit filmpje laten wij zien wat wij doen om de vergoeding voor u op te halen.

Zelf een claim indienen of claimen via EUclaim

Het makkelijkst is het om uw claim in te dienen via onze website. In enkele minuten bent u klaar. Ja, u draagt een fee af voor het werk dat EUclaim voor u doet. Maar u krijgt alsnog een mooi bedrag op uw rekening gestort. En daar hoeft u verder niets meer voor te doen!

De hele procedure kost u geen tijd en geld. Want ook een eventuele rechtszaak is inbegrepen op kosten van EUclaim.

Kiest u ervoor als individu een claim in te dienen bij de airline, bijvoorbeeld via een online formulier die sommige airlines hebben, hou er dan rekening mee dat airlines over het algemeen er alles aan doen om onder hun verplichting uit te komen. Om dit als individu aan te vechten kan lastig zijn.

Ergens recht op hebben en daadwerkelijk krijgen waar u recht op heeft blijken toch vaak twee verschillende dingen te zijn.

Bij EUclaim hebben we inmiddels 17 jaar ervaring met het voeren van deze rechtszaken. Daarom heeft u bij ons een slagingskans van 97% om uiteindelijk toch die vergoeding te ontvangen waar u recht op heeft.

Wat kost het indienen van een claim?

Het indienen van een claim kost u alleen een paar minuten tijd om uw gegevens aan te leveren. Daarna kost het u niets meer. U loopt dus geen enkel risico.

De service van EUclaim is gratis voor u. Alleen als we er in geslaagd zijn uw vergoeding op te halen bij de airline, dan draagt u 29% van uw totale vergoeding af voor de werkzaamheden van EUclaim en 33 euro dossierkosten.

Dit is wat u netto overhoudt op basis van de totale vergoeding waar u recht op heeft.

Ik heb mijn claim ingediend, en nu?

Heeft u een claim ingediend en is uw dossier aangemaakt, dan gaan we voor u aan de slag. We controleren uw claim en nemen contact op met de airline. Reageert de airline niet direct, dan herhalen we het verzoek nog tweemaal.

Krijgen we daarna nog steeds geen reactie of een negatieve reactie, dan gaat onze juridische afdeling voor u aan de slag. We gaan voor u procederen totdat er uiteindelijk een gerechtelijke uitspraak is. We doen er alles aan om uw geld te krijgen.

Hoe lang duurt het voordat ik geld krijg?

Hoe lang het duurt voordat u uw geld ontvangt is afhankelijk van het proces. EUclaim strijdt voor uw rechten, ook als dat betekent dat een gerechtelijke procedure nodig is. Als het proces moeizaam verloopt en de airline tegenwerkt, kan het langer duren voordat u uw geld heeft.

De snelheid hangt per luchtvaartmaatschappij, en soms zelfs per aanvraag af. Het geldkan binnen enkele weken op uw rekening staan, maar het kan net zo goed een paar jaar duren. Hoe dan ook, u loopt geen risico. Het kost u niets extra.

 

Uw vergoeding claimt u met EUclaim

  • 97% slagingskans
  • In 3 minuten dient u een claim in
  • Kosteloze juridische procedure
  • No cure no pay
  • 17 jaar ervaring met de afhandeling van claims

Meer weten over het indienen van een claim voor een specifieke airline?

Gecontroleerd door

Hendrik Noorderhaven is de CEO van EUclaim. Hij houdt zich al decennia bezig met de rechten van passagiers. Bekend van NOS, RTL Nieuws, BNR,Telegraaf en Radar.

Meer over Hendrik
Vragen? Chat of bel