
Claim indienen
Hoe dien ik een claim in?
Via EUclaim kunt u een claim indienen. Dat doet u door eerst op basis van uw vluchtnummer te controleren in onze database of u daadwerkelijk recht heeft op een vergoeding. Allerlei data leggen we vast in onze database, waardoor we heel nauwkeurig kunnen bepalen of u recht heeft op een vergoeding. Denk aan originele vluchttijden, daadwerkelijke vluchttijden en omstandigheden als weer, stakingen, incidenten, nieuwsgegevens en nog tientallen andere factoren. Deze gegevens zijn niet alleen handig om te bepalen of u waarschijnlijk recht heeft op een vergoeding, ook helpt het ons de rechtszaken te winnen.
Geeft onze database aan dat u daadwerkelijk een claim kunt indienen? Dan kunt u van hieruit gelijk verder en uw gegevens naar ons toesturen.
Ons team gaat vervolgens met uw claim aan de slag! We informeren u over de voortgang via uw persoonlijke dossier. Via een tijdlijn kunt u zien wat we allemaal voor u doen om uw geld te vorderen.
Hoe werkt het als u een claim indient bij EUclaim
Zelf een claim indienen of claimen via EUclaim
Het makkelijkst is het om uw claim in te dienen via onze website. In enkele minuten bent u klaar. Ja, u draagt een fee af voor het werk dat EUclaim voor u doet. Maar u krijgt alsnog een mooi bedrag op uw rekening gestort. En daar hoeft u verder niets meer voor te doen! De hele procedure kost u geen tijd en geld. Want ook een eventuele rechtszaak is inbegrepen op kosten van EUclaim.
Kiest u ervoor als individu een claim in te dienen bij de airline, bijvoorbeeld via een online formulier die sommige airlines hebben, hou er dan rekening mee dat airlines over het algemeen er alles aan doen om onder hun verplichting uit te komen. Om dit als individu aan te vechten kan lastig zijn. Ergens recht op hebben en daadwerkelijk krijgen waar u recht op heeft blijken toch vaak twee verschillende dingen te zijn. Bij EUclaim hebben we inmiddels 16 jaar ervaring met het voeren van deze rechtszaken. Daarom heeft u bij ons een slagingskans van 97% om uiteindelijk toch die vergoeding te ontvangen waar u recht op heeft.
Wat kost het indienen van een claim?
Het indienen van een claim kost u alleen een paar minuten tijd om uw gegevens aan te leveren. Daarna kost het u niets meer. U loopt dus geen enkel risico.
De service van EUclaim is gratis voor u. Alleen als we er in geslaagd zijn uw vergoeding op te halen bij de airline, dan draagt u 29% van uw totale vergoeding af voor de werkzaamheden van EUclaim en €33 dossierkosten.
Dit is wat u overhoudt op basis van de totale vergoeding waar u recht op heeft.
Uw netto vergoeding per persoon | Uw netto vergoeding met 4 personen | |
U heeft recht op €250 | €144,50 |
€578 |
U heeft recht op €400 | €251 |
€1004 |
U heeft recht op €600 | €393 | €1572 |
Wilt u weten waar u recht op heeft? Check het op basis van uw vluchtnummer.
Of lees meer over:
Ik heb mijn claim ingediend, en nu?
Heeft u een claim ingediend en is uw dossier aangemaakt, dan gaan we voor u aan de slag. We controleren uw claim en nemen contact op met de airline. Reageert de airline niet direct, dan herhalen we het verzoek nog tweemaal.
Krijgen we daarna nog steeds geen reactie of een negatieve reactie, dan gaat onze juridische afdeling voor u aan de slag. We gaan voor u procederen totdat er uiteindelijk een gerechtelijke uitspraak is. We doen er alles aan om uw geld te krijgen.
Hoe lang duurt het voordat ik geld krijg?
Hoe lang het duurt voordat u uw geld ontvangt is afhankelijk van het proces. EUclaim strijdt voor uw rechten, ook als dat betekent dat een gerechtelijke procedure nodig is. U kunt zich wel voorstellen dat als het proces moeizaam verloopt en de airline tegenwerkt, het lang kan duren duren voordat u uw geld heeft.
Heeft u geluk, dan heeft u binnen enkele weken het geld op uw rekening staan. Doet de airline moeilijk, dan kan het soms wel een paar jaar duren. Hou daar rekening mee.
Uw vergoeding claimt u met EUclaim
- 97% slagingskans
- in 3 minuten dient u een claim in
- Kosteloze juridische procedure
- No cure no pay
- 16 jaar ervaring met de afhandeling van claims