Koffers op een rij

Veelgestelde vragen over bagage

Wilt u graag een claim indienen voor uw vertraagde koffer en voor de extra kosten die u hierdoor maakt? EUclaim heeft alle veelgestelde vragen omtrent bagage voor u op een rijtje gezet. Zo weet u precies waar u aan toe bent.

Welke kosten kan ik terugvragen?

Lag uw bagage niet op de bagageband? Dan mag u noodzakelijke, redelijke en passende artikelen aanschaffen. Bij noodzakelijke artikelen kunt u denken aan (zwem)kleding en toiletartikelen. Om deze gemaakte kosten te declareren bij de luchtvaartmaatschappij heeft u wel een bewijs van het PIR-formulier en de aankoopbonnen nodig.

Wat is een PIR-formulier?

Als uw koffer ontbreekt op de bagageband moet u hier direct melding van maken. U maakt een melding door een PIR-formulier in te vullen. Een PIR-formulier kunt u vinden bij de Lost & Found balie of bagageservice balie. Hiermee geeft u aan dat uw koffer niet op de eindbestemming is aangekomen en dat de luchtvaartmaatschappij op zoek moet gaan naar uw koffer.

Kan EUclaim helpen bij het zoeken van mijn koffer?

EUclaim kan helaas niet helpen bij het zoeken van uw koffer. De airline is verantwoordelijk voor het op bestemming komen van uw bagage. Neem dus contact op met de airline als uw bagage vermist is.

Kan EUclaim mij helpen met mijn bagageclaim?

Het is voor gemaakte kosten door bagageproblemen helaas niet mogelijk om een claim in de dienen via EUclaim. U kunt contact opnemen met uw luchtvaartmaatschappij of reisverzekeraar. 

13250 passagiers hebben EUclaim een score van 4,5 uit 5 gegeven op Trustpilot.
Lees hoe deze passagiers onze service hebben ervaren.

Bekijk 13.250 ervaringen