Maatschappijen zoals Lufthansa, KLM en Air France vinden dat er “oneerlijke concurrentie” is met maatschappijen uit het Midden-Oosten. Al tijden staan de marges onder druk in de luchtvaart. Dit heeft niet alleen te maken met deze zoals zij zeggen “oneerlijke concurrentie”, maar doordat al jaren het aanbod groter is dan de vraag. Met andere woorden “marktwerking”.
Blog
Over alles wat te maken heeft met vliegen
Wij houden u wekelijks op de hoogte over alles wat te maken heeft met vliegen. Van de beste zomerbestemmingen, tips om te vliegen met kinderen tot aan waar u het beste kunt zitten in een vliegtuig en hoe u het beste een vliegtuig online kunt volgen.
-
16-09-2014
Piloten verliezen passagier uit het oog
Lees meer
-
09-09-2014
Veel vertragingen naar Marokko tijdens zomermaanden
Tijdens de zomermaanden hebben wij een piek in vertragingen gezien bij Royal Air Maroc. Gedurende de maanden juli en augustus 2014 waren 6,94% van alle vertrekkende Royal Air Maroc vluchten vanaf Amsterdam vertraagd of geannuleerd. Ter vergelijking; het gemiddelde aantal vertraagde en geannuleerde vluchten op Schiphol ligt normaal rond de 1%.
Lees meer
-
05-09-2014
Ik dien mijn claim in en dan?
Een vluchtvertraging komt nooit gelegen. Stel je gaat na weken aftellen eindelijk op vakantie en je ligbedje aan het zwembad van een heerlijk Turks resort moet nog langer leeg blijven omdat jij nog vastzit op de luchthaven hier. Of je hebt een zakelijke afspraak die je misloopt omdat je vlucht naar Rome ineens 5 uur later gaat. Dat is op z’n zachtst gezegd balen. Maar hoe kom je er nou achter wat je rechten zijn?
Lees meer
-
04-09-2014
Europese Hof van Justitie: aankomsttijd vlucht is moment dat deuren open gaan
Zoals gisteren is vermeld in ons persbericht, heeft het Europese Hof van Justitie vandaag arrest gewezen met betrekking tot de vraag ‘wat is de aankomsttijd van een vlucht?’. Het Europese Hof van Justitie heeft besloten dat het moment waarop de deuren van het vliegtuig open gaan als aankomsttijd moet worden aangemerkt.
Lees meer
-
03-09-2014
Landen op de Polderbaan is nog geen aankomst
In Verordening 261/2004 is vastgelegd dat passagiers die te maken hebben gehad met een vluchtvertraging van meer dan 3 uur bij aankomst, recht hebben op een financiële compensatie voor het geleden ongemak. Een Duitse rechter heeft het Europese Hof van Justitie gevraagd om verduidelijking van het begrip ‘aankomsttijd’.
Lees meer
-
02-09-2014
Transavia laat passagiers in terminal overnachten
We krijgen bij EUclaim veel verhalen te horen van passagiers. Men is meestal niet eens boos om de vertraging, maar vooral op de manier waarop zij door de luchtvaartmaatschappij behandeld zijn tijdens het wachten. Zo ook de passagiers van Transavia vlucht HV1646 van 21 augustus j.l.
Lees meer
-
29-08-2014
Vulkaan IJsland barst uit: code rood luchtvaart
De vulkaan Bardarbunga in IJsland is afgelopen nacht uitgebarsten. IJsland heeft code rood afgegeven. Afgelopen weekend werd code rood ook al een keer afgegeven, maar deze werd een dag later alweer ingetrokken. Toen was men nog bang voor grote hoeveelheden as uitstoot, met alle nadelige gevolgen van dien. Code rood is de hoogste waarschuwing die kan worden afgegeven in de luchtvaart.
Lees meer
-
22-08-2014
Transavia wimpelt passagiers af met vergoeding ticket
Steeds vaker krijgen wij berichten van passagiers met de vraag of het klopt dat Transavia alleen maar de ticketprijs hoeft te vergoeden en niet het volledige compensatiebedrag. Dit is uiteraard niet juist!
Lees meer
-
15-08-2014
Omroep Max passagiers uitbetaald door airline
In de uitzending van Groeten van Max (Omroep Max) op 7 juli is aandacht besteed aan passagiers die een vertraging van 10 uur hebben opgelopen tijdens hun terugvlucht vanuit Spanje met Transavia.
Lees meer
-
12-08-2014
Ongeplande tankstop KLM vlucht KL724
Vanochtend vroeg heeft een toestel van KLM uit Havana een ongeplande tussenlanding gemaakt in Shannon (Ierland). Dit vanwege onvoldoende brandstof om tot Amsterdam te kunnen vliegen.
Lees meer