Maatschappijen zoals Lufthansa, KLM en Air France vinden dat er "oneerlijke concurrentie" is met maatschappijen uit het Midden-Oosten. Al tijden staan de marges onder druk in de luchtvaart. Dit heeft niet alleen te maken met deze zoals zij zeggen “oneerlijke concurrentie”, maar doordat al jaren het aanbod groter is dan de vraag. Met andere woorden “marktwerking”.
Samen de schouders er onder?
Wanneer er sprake is van overcapaciteit is het voor aanbieders van belang de focus te leggen op de toegevoegde waarde. Klantbeleving, service en vertrouwen zijn onder andere van belang om je te kunnen onderscheiden van de concurrentie. Je zou zeggen dat in deze zware tijd een maatschappij alles in het werk stelt om de passagier te laten zien dat ze een goede keuze hebben gemaakt om met hen te vliegen. Niets is minder waar.
Stakingen
In de afgelopen maand hebben Lufthansa piloten al 3 stakingsdagen achter de rug en Air France piloten hebben het werk ook neergelegd voor maar liefst 7 dagen. Deze stakingsacties hebben voornamelijk het doel om de belangen van de piloten te behartigen. Waar niet naar wordt gekeken zijn de klantbeleving, serviceverlening en klantvertrouwen waarop de passagier tegenwoordig haar keuze maakt met welke maatschappij ze vliegen.
Passagier is de dupe
Passagiers die onderweg zijn naar een bruiloft, begrafenis, diploma-uitreiking of gewoon een welverdiende vakantie zullen zich nog wel een tweede keer bedenken om weer met Air France of Lufthansa te vliegen. Stakende piloten duperen de passagiers die eigenlijk zorgen voor brood op de plank. Dit terwijl de acties juist gericht zijn tegen de directie. De piloten denken dat de directie achter alle wijzigingen zit, maar dat klopt niet. De vraag in de markt verandert. De maatschappij wie het beste meebuigt, zal het meest profiteren.
De wereld verandert, de markt verandert en de vraag verandert ook. Het is van belang dat daar op de juiste manier op ingespeeld wordt. Geef de passagier waar ze om vraagt en geeft ze die klantbeleving, service en vertrouwen.
Eens, dit is echt bespottelijk en dit zorgt er waarschijnlijk voor dat Air France en ook KLM dus, weer rode cijfers gaat draaien dit jaar. Kosten: 10 tot 15 mln euro per dag. En naast dat de frequent flyers extra hard gestraft worden is AF gedwongen om zich star op te stellen, het is onmogelijk om een vlucht om te boeken naar een meer zekere KLM vlucht voor 23 september bv. Erg lastig, aangezien mijn hele agenda is gebaseerd op op het juiste moment aanwezig zijn op de juiste plek, en hierdoor nu meetings in de USA met aanwezigen vanuit de hele wereld onzeker zijn.
Uiteraard relatief, stel je voor dat je een ernstige familie-aangelegenheid hebt. Ik blijf het nieuws volgen en pushen om een meer flexibele opstelling van AF in het vinden van een oplossing voor MIJN probleem als wekelijkse AF/KLM klant…….
EUclaim
8 jaren geleden
We begrijpen je frustratie volledige Judith! Vooral als je vaak vliegt is dit een erg onzekere factor op dit moment. Daar zit je als passagier natuurlijk niet op te wachten.
Was het eigenlijk de bedoeling om naar Miss Casey te gaan? Dat kan kloppen.
Miss Casey is tegenwoordig onderdeel van EUclaim.
Alle informatie over uw rechten bij problemen rondom uw vlucht of bagage kunt u vinden op EUclaim.nl
Bent u een bestaande klant van Miss Casey, dan kunt u gewoon inloggen met de gegevens die bij u bekend zijn.
Vragen over uw claim bij Miss Casey? Neem dan gerust contact op met onze customer care via 088-0066466 of
customercare@euclaim.nl
EUclaim maakt op haar website gebruik van cookies. Omdat wij uw privacy willen waarborgen én de gebruiksvriendelijkheid van uw bezoek(en) aan onze website willen verbeteren, vindt EUclaim het belangrijk dat u weet hoe en waarom wij cookies gebruiken.
Op EUclaim maken we gebruik van functionele, analytische en trackingcookies.
Op EUclaim gebruiken we:
Functionele cookies.Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website. Voorbeelden hiervan zijn cookies voor het inloggen in uw online dossier en voor het chatten met onze medewerkers.
Analytische cookies.Via Google Analytics worden geanonimiseerd gegevens over het surfgedrag verzameld. Zo kunnen wij zien hoe bezoekers zoals u de website gebruiken en op basis daarvan de website verbeteren.
Trackingcookies.Deze cookies worden door derden gebruikt om op basis van eerdere interacties aangepaste advertenties van EUclaim op websites van derden te laten zien.
EUclaim maakt op haar website gebruik van cookies. Omdat wij uw privacy willen waarborgen én de gebruiksvriendelijkheid van uw bezoek(en) aan onze website willen verbeteren, vindt EUclaim het belangrijk dat u weet hoe en waarom wij cookies gebruiken.
Wat zijn cookies?
Cookies zijn kleine, eenvoudige tekstbestandjes die uw computer of mobiele apparaat via onze website opslaat wanneer u onze website bezoek. Door middel van cookies kan de website speciaal op uw voorkeuren worden ingesteld en kan EUclaim zien hoe de website wordt gebruikt. Cookies zijn niet schadelijk voor uw computer. Tevens worden cookies door EUclaim gebruikt voor marketingdoeleinden.
Als u niet wilt dat websites cookies op uw computer kunnen opslaan, pas dan de browserinstellingen van uw pc aan. U krijgt dan een waarschuwing voordat er cookies worden geplaatst. U kunt de instellingen ook dusdanig aanpassen dat uw browser alle cookies of alleen de cookies van derde partijen weigert.
U kunt cookies die al geplaatst zijn bovendien verwijderen. Let erop dat de instellingen apart voor elke browser, apparaat en computer die u gebruikt aangepast moeten worden. Wij willen u erop attenderen dat als u geen gebruik wilt maken van cookies, wij u helaas niet kunnen garanderen dat onze website goed werkt. Het kan bijvoorbeeld zijn dat enkele functies verloren gaan of dat u bepaalde pagina’s zelfs helemaal niet meer kunt zien. Hoe u uw instellingen kunt aanpassen, verschilt per browser. Klik op één van de onderstaande iconen om direct naar de handleiding van uw browser te gaan of raadpleeg indien nodig de helpfunctie van uw browser. Ook kunt u permanente cookies verwijderen. Hieronder kunt u de handleiding hieromtrent raadplegen:
Via onze website worden ook cookies van derden geplaatst. Op het gebruik van cookies door andere bedrijven is het privacy- en cookiebeleid van het desbetreffende bedrijf van toepassing.
Welke cookies worden door EUclaim gebruikt en hoe lang worden deze opgeslagen?
EUclaim maakt gebruik van diverse soorten cookies. Hieronder treft u zowel een kort als een uitgebreid overzicht aan.
Kort overzicht
Functionele cookies: functionele cookies zorgen ervoor dat de website van EUclaim zo goed mogelijk functioneert. Zo worden uw browserinstellingen opgeslagen, zodat u onze website kunt bekijken, kunt inloggen in uw online dossier, uw inloggegevens kunt opslaan, kunt chatten met onze medewerkers en wij mogelijke problemen met onze website kunnen signaleren en oplossen.
Analytische cookies: middels analytische cookies verzamelt EUclaim statistieken over het gebruik van haar website. Deze statistieken geven EUclaim onder meer inzicht in de frequentie waarin haar website wordt bezocht en op welke punten EUclaim haar website kan verbeteren. Door middel van analytische cookies zorgt EUclaim ervoor dat haarwebsite voortdurend geoptimaliseerd kan worden. De volgende gegevens worden in dit verband onder andere opgeslagen:
uw IP-adres;
de Technische kenmerken zoals de browser die u gebruikt (Chrome, Internet Explorer of Firefox),de resolutie van uw computerscherm en het apparaat dat u gebruikt;
vanaf welke pagina u op de website bent gekomen;
wanneer en hoe lang u de website van EUclaim bezoekt of u uw online dossier gebruikt;
welke pagina’s u bezoekt op onze website.
Tracking cookies: Deze cookies worden door derden gebruikt om op basis van eerdere interacties aangepaste advertenties van EUclaim op websites van derden te laten zien.
Door middel van sommige cookies worden persoonsgegevens verwerkt. In het privacy statement van EUclaim vindt u meer informatie over hoe EUclaim met uw gegevens omgaat.
Slotopmerkingen
Wij zullen deze cookieverklaring aanpassen wanneer de website of de (wettelijke) regels rondom cookies wijzigen.
Indien u vragen heeft over deze cookieverklaring, kunt u contact met ons opnemen via info@euclaim.nl.
Dit cookiebeleid is laatstelijk gewijzigd op 5 februari 2018.
Sorry, wij bieden geen ondersteuning voor Internet Explorer
Om veiligheidsredenen biedt onze website niet langer ondersteuning voor Internet Explorer. Microsoft onderhoudt niet langer de beveiligingsupdates van Internet Explorer en daarom is het niet meer veilig om online te gaan met Internet Explorer. Meer informatie kunt u hier vinden. Download een geschikte browser als Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Brave of Google Chrome in de onderstaande buttons:
Eens, dit is echt bespottelijk en dit zorgt er waarschijnlijk voor dat Air France en ook KLM dus, weer rode cijfers gaat draaien dit jaar. Kosten: 10 tot 15 mln euro per dag. En naast dat de frequent flyers extra hard gestraft worden is AF gedwongen om zich star op te stellen, het is onmogelijk om een vlucht om te boeken naar een meer zekere KLM vlucht voor 23 september bv. Erg lastig, aangezien mijn hele agenda is gebaseerd op op het juiste moment aanwezig zijn op de juiste plek, en hierdoor nu meetings in de USA met aanwezigen vanuit de hele wereld onzeker zijn.
Uiteraard relatief, stel je voor dat je een ernstige familie-aangelegenheid hebt. Ik blijf het nieuws volgen en pushen om een meer flexibele opstelling van AF in het vinden van een oplossing voor MIJN probleem als wekelijkse AF/KLM klant…….
We begrijpen je frustratie volledige Judith! Vooral als je vaak vliegt is dit een erg onzekere factor op dit moment. Daar zit je als passagier natuurlijk niet op te wachten.