We krijgen bij EUclaim veel verhalen te horen van passagiers. Men is meestal niet eens boos om de vertraging, maar vooral op de manier waarop zij door de luchtvaartmaatschappij behandeld zijn tijdens het wachten. Zo ook de passagiers van Transavia vlucht HV1646 van 21 augustus j.l.
In de avond van 21 augustus 2014 vertrok vlucht HV1646 vanaf Antalya naar Amsterdam. Tijdens de vlucht werd een crew lid onwel en men besloot een tussenlanding te maken in Istanbul. De vlucht kon niet meer worden voortgezet en een nachtje Istanbul was het gevolg voor de passagiers. Zij zijn uiteindelijk niet verder gekomen dan de terminal van de luchthaven.
Het toestel landde rond 23:00 uur lokale tijd op de luchthaven van Istanbul. Nadat er gecommuniceerd werd dat de vlucht niet voortgezet kon worden naar Amsterdam waren de passagiers in de veronderstelling dat ze naar hotels gebracht zouden worden. Op basis van EU Verordening 261/2004 hebben passagiers namelijk recht op verzorging zoals eten, drinken en een hotelovernachting. Uit verhalen van passagiers blijkt dat het Transavia niet is gelukt om accommodatie te regelen voor al haar passagiers. Zij moesten noodgedwongen de gehele nacht doorbrengen op de luchthaven, slapend op metalen luchthavenbankjes of hangend tegen een muur.
Dit zal geen pretje geweest zijn! Na 14,5 uur werd de reis vervolgd naar Amsterdam, waar men in plaats van 01:45 uur, de volgende dag om 15:38 uur zijn aangekomen.
Ik was 1 van deze mensen samen met mijn gezin. Totaal geen medewerking van Transavia en werden aan ons lot overgelaten! 1 van de passagiers sprak de Turkse taal en regelde dat we bij de Mc Donalds iets te eten konden regelen. Verder totaal geen informatie gekregen over het verloop van de “vlucht”.
EUclaim
8 jaren geleden
Dat is enorm vervelend Anthon! We hebben veel verhalen gehoord over deze vlucht.
jolanda
8 jaren geleden
wij waren ook met ons gezin bij deze vlucht. wij hebben een klacht ingediend bij Transavia maar deze is niet echt tot volle tevredenheid opgelost. graag zouden wij van medepassagiers willen horen hoe zij de klachtenafhandeling hebben ervaren
mvg jolanda
Wendy
8 jaren geleden
Ook wij zaten met ons gezin op deze vlucht. We werden totaal aan ons lot overgelaten. Wat zo’n leuke vakantie was, eindigde in een nachtmerrie. Hopelijk kan eu-claim iets voor ons betekenen.
Lisanne
8 jaren geleden
Heeft 1 van de passagiers al met succes een compensatie gekregen?
EUclaim
8 jaren geleden
De procedures die bij ons zijn ingediend lopen allemaal nog Lisanne.
Joyce
8 jaren geleden
Wij hebben vandaag voor de 2 keer weer antwoord gehad. antwoord ‘Zoal gezegd ,door het plotseling onwel worden van een cabine lid ontstond er een acuut vliegveiligheidsprobleem.Dit betreft een buitengewone omstandigheid die niet voorkomen had kunnen worden.Transavia blijft bij haar standpunt dat geen recht op compensatie bestaat en ziet een procedure met vertrouwen tegemoet.’
Het interesseert ze helemaal niet dat wij met onze 2 dochters van 7en 8 jaar op de vieze grond zonder kussen of deken moesten slapen .Het was zo koud .En dan nog zoeken naar eten of water voor me kinderen.
Laat weten of iemand wel succes heeft.Wij zijn aan het nadenken wat we gaan doen. MVG joyce
EUclaim
8 jaren geleden
Als je hulp nodig hebt Joyce, laat het ons dan weten! Je kunt je aansluiten bij de vele passagiers die al een claim bij ons hebben ingediend voor deze vlucht.
Anthon
8 jaren geleden
Vanaf begin al in contact met EUclaim. Zij hebben het nu overgenomen. Stand van zaken, rechtzaak. Geen enkele reactie vanuit Transavia….. Ik denk dat het cabinelid al ziek was voordat we vertrokken. Wilde gewoon nasr huis en niet in buitenland blijven als je ziek bent. We hebben hasr ook niet gezien tijdens en in het begin van de vluvht. Ze verbleef al die tijd achter in vliegtuig. Nu masr hooen op antwoord van Transavia en rechter!
Kan toch niet zozijn dat ze hier mee weg komen.
Advies: meld je aan bij EUclaim! Samen staan we sterker!
H.J. de Lange
8 jaren geleden
Dit is niet een voorval dat opzich alleen staat. wij hebben het zelfde meegemaakt met Transavia op een vlucht naar Barcelona, met een noodlanding op Girona. eerst zaten we 2 uur in het toestel dat geparkeerd stond op Girona met de woorden van het personeel, we mochten van de Politie niet van boord. toen we van boord gingen werden we met zijn allen geparkeerd in de bagagehalm voor de hele nacht zonder eten of drinken en van Transavia hoorde je mooi nooit meer wat. Ja er kwamen bussen waar en hoe laat niemand wist iets? geschreven naar Transavia, geen antwoord toe er antwoord kwam was het overmacht er was iets defect aan het toestel zodat het niet kon landen in de mist. nou is er een defect aan mijn auto dan moet ik dat ook zelf oplossen en kan het niet verhalen op mijn mede pasagies dat is het zelf als er iets mis is met het vliegtuig dat kun je niet afwenden als overmacht maar dat betekend onderhoud . nooit meer wat gehoord van Transavia
EUclaim
8 jaren geleden
Beste H.J. de Lange,
Heb je je vlucht al gecontroleerd op onze website? Wellicht kunnen we je alsnog helpen om compensatie te verhalen. Er moet wel gekeken worden naar de omstandigheden. Is er sprake van overmacht dan heb je helaas geen recht op een vergoeding.
Met vriendelijke goret, Lotte van ’t Klooster EUclaim
Joyce
8 jaren geleden
Hoi, Vandaag bericht gehad via mijn rechtsbijstand de kans van slagen is 50% zeggen ze. Ze hebben een zaak gevonden die via de kantonrechter wel is toegewezen ,alleen was er bij deze zaak sprake van ziekte voorafgaand aan vertrek.Bij mijn zaak houden ze vol onverwacht ziek bemanningsleden tijdens de vlucht. Ik kan via mijn rechtsbijstand nu gelijk de helft van de bedrag krijgen en dan klaar.Of samen verder gaan of winnen 100%geld of verliezen en helemaal niets krijgen.Hoe zit het met jullie en wat denken jullie? Ik moet weer denken aan ons vreselijk verblijf daar. mijn kinderen die daar op die vieze vloer aan het slapen waren zonder deken en kussens. Mvg joyce
EUclaim
8 jaren geleden
Beste Joyce,
Wij zijn er van overtuigd dat passagiers op deze vlucht recht hebben op een vergoeding. We gaan dan ook tot aan de rechter om het op te halen voor passagiers. Het is echter inderdaad een lastige zaak en we kunnen natuurlijk nooit 100% garanderen dat we de zaak winnen. Het is dus een afweging die je zelf moet maken. Wil je gegarandeerd een deel van het bedrag ontvangen of is het een principekwestie geworden en ga je voor het volledige bedrag. Ik kan die keuze niet voor je maken helaas. Veel succes met beslissen!
Met vriendelijke groet, Lotte van ’t Klooster EUclaim
Anthon
8 jaren geleden
Joyce, ik ben er van overtuigd dat de persoon die onwel is geworden al ziek moet zijn geweest. Hoe kan het dat je na 12 minuten al hoord dat er iemand zo ziek is dat we moeten landen? Zal moeilijk worden dit te bewijzen maar de rechter zal onder ede haar moeten ondervragen denk ik. Als je nu afhaakt kost het ook geld denk ik…. Wij gaan nog steeds voor ons gelijk indeze!
Joyce
8 jaren geleden
Goedemiddag, Zou ik nog bij jullie kunnen aansluiten. Mijn rechtsbijstand wil niet naar de rechter gaan .Kans van slagen is 50 % en hoge kosten. Ik weet dat ze dan ook niet echt hun best gaan doen als ze al zo praten . Ze kopen ons af . En wij hebben van hun toestemming om bij jullie aan te sluiten .Laat mij weten of dat kan ? Mvg Joyce
EUclaim
8 jaren geleden
Hallo Joyce,
Dat kan zeker. Je kunt je claim indienen via onze website door het invullen van je vluchtgegevens. Dan gaan we voor jullie aan de slag!
Met vriendelijke groet, Lotte van ’t Klooster EUclaim
Marinus
8 jaren geleden
Ook wij waren met vier personen (inclusief kind van 10 jaar) passagiers op deze vlucht. Hebben geen goed woord over voor de wijze waarop de voltallige crew alle passagiers (inclusief veel kinderen) letterlijk en figuurlijk in de kou hebben laten staan (= ook aan hun lot overgelaten). Passagiers werden ‘gedumpt’ in een vertrekhal. Personeel van de luchthaven wilde tegen de morgen dat de passagiers zouden vertrekken uit de vertrekhal omdat deze nodig was. Men moest maar kijken waar men zich zou ophouden….! Geen enkele vorm van communicatie door Transavia, niet over het verblijf op de luchthaven, niet over het moment/de vlucht die ons verder naar Amsterdam zou brengen. Gewoon niets. De crew kon nog net vertellen dat zij nodig naar het hotel moest, omdat men anders niet aan de wettelijk verplichte rusttijd kwam!! Begrijp dat er zulke regels zijn, maar dit kan nooit betekenen dat de passagiers het allemaal maar uit moeten zoeken.
Wat een ongelofelijke blamage voor Transavia. Grote complimenten voor de Turks sprekende man die zich, geheel belangeloos, heeft ingezet voor alle passagiers!!
Hebben ons overigens laten vertellen dat hij crewlid al ziek was, cq nog niet helemaal hersteld was van ziek zijn, voordat de vlucht begon..!
Te lezen op de site van Transavia: Met een onbezorgd gevoel op reis! Nou, vergeet het maar.
Voor Transavia en de bewuste crew: wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet!
EUclaim
8 jaren geleden
Beste Marinus,
Wat zal dat een super vervelende ervaring geweest zijn voor jou en je reisgezelschap. Ben je inmiddels gecompenseerd voor het ongemak door Transavia of kun je hier onze hulp bij gebruiken?
Met vriendelijke groet, Lotte van ’t Klooster EUclaim
jolanda
8 jaren geleden
graag zouden wij willen weten of er al meer bekend is betreft deze vlucht. tot op heden is er nog niet veel veranderd aan de status en de termijn van 2 jaar komt aardig in de buurt, is er nieuws of bloed dit gewoon dood? zijn er andere passagiers waar al wel een compensatie aan verleend is?
Beheerder
EUclaim
8 jaren geleden
Ik heb het even voor je nagevraagd Jolanda. Onze juridische afdeling geeft aan dat ze nog in de schriftelijke procedure zijn gewikkeld. Zodra er meer nieuws is, hoor je dit uiteraard van ons.
Met vriendelijke groet,
Evelien – EUclaim
Lisanne
8 jaren geleden
Ik heb afgelopen september uitspraak gehad in de zaak die in zelf had aangespannen tegen Transavia. Mijn vordering is helaas afgewezen, al vond ik de motivatie van de rechtbank zelf wat te wensen over laten..
adrie
8 jaren geleden
Ook wij zaten op deze vlucht, en was idd onmenselijk en zou ik niet begrijpen waarom we niet gecompenseerd zouden worden en waarom dit zo lang moet duren. Wij zaten op de tweede rij en spraken mensen die de stewardess hebben geholpen. De stewardess heeft ZELF aangegeven dat ze al ziek was VOOR vertrek. Al met al is deze situatie zeer slecht ,zeg maar niet, opgelost door transavia. We hebben ook via euclaim de zaak uit handen gegeven en hopen op een positiever antwoord van de rechter dan dat van transavia !
Beheerder
EUclaim
8 jaren geleden
Vervelend dat je dit hebt moeten meemaken Adrie. We gaan er alles aan doen om je claim tot een goed einde te brengen. ~ Evelien van EUclaim
Wij zullen uw bericht binnen drie werkdagen beantwoorden.
Welkom bij Euclaim
Was het eigenlijk de bedoeling om naar Miss Casey te gaan? Dat kan kloppen.
Miss Casey is tegenwoordig onderdeel van EUclaim.
Alle informatie over uw rechten bij problemen rondom uw vlucht of bagage kunt u vinden op EUclaim.nl
Bent u een bestaande klant van Miss Casey, dan kunt u gewoon inloggen met de gegevens die bij u bekend zijn.
Vragen over uw claim bij Miss Casey? Neem dan gerust contact op met onze customer care via 088-0066466 of
customercare@euclaim.nl
EUclaim maakt op haar website gebruik van cookies. Omdat wij uw privacy willen waarborgen én de gebruiksvriendelijkheid van uw bezoek(en) aan onze website willen verbeteren, vindt EUclaim het belangrijk dat u weet hoe en waarom wij cookies gebruiken.
Op EUclaim maken we gebruik van functionele, analytische en trackingcookies.
Op EUclaim gebruiken we:
Functionele cookies.Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website. Voorbeelden hiervan zijn cookies voor het inloggen in uw online dossier en voor het chatten met onze medewerkers.
Analytische cookies.Via Google Analytics worden geanonimiseerd gegevens over het surfgedrag verzameld. Zo kunnen wij zien hoe bezoekers zoals u de website gebruiken en op basis daarvan de website verbeteren.
Trackingcookies.Deze cookies worden door derden gebruikt om op basis van eerdere interacties aangepaste advertenties van EUclaim op websites van derden te laten zien.
EUclaim maakt op haar website gebruik van cookies. Omdat wij uw privacy willen waarborgen én de gebruiksvriendelijkheid van uw bezoek(en) aan onze website willen verbeteren, vindt EUclaim het belangrijk dat u weet hoe en waarom wij cookies gebruiken.
Wat zijn cookies?
Cookies zijn kleine, eenvoudige tekstbestandjes die uw computer of mobiele apparaat via onze website opslaat wanneer u onze website bezoek. Door middel van cookies kan de website speciaal op uw voorkeuren worden ingesteld en kan EUclaim zien hoe de website wordt gebruikt. Cookies zijn niet schadelijk voor uw computer. Tevens worden cookies door EUclaim gebruikt voor marketingdoeleinden.
Als u niet wilt dat websites cookies op uw computer kunnen opslaan, pas dan de browserinstellingen van uw pc aan. U krijgt dan een waarschuwing voordat er cookies worden geplaatst. U kunt de instellingen ook dusdanig aanpassen dat uw browser alle cookies of alleen de cookies van derde partijen weigert.
U kunt cookies die al geplaatst zijn bovendien verwijderen. Let erop dat de instellingen apart voor elke browser, apparaat en computer die u gebruikt aangepast moeten worden. Wij willen u erop attenderen dat als u geen gebruik wilt maken van cookies, wij u helaas niet kunnen garanderen dat onze website goed werkt. Het kan bijvoorbeeld zijn dat enkele functies verloren gaan of dat u bepaalde pagina’s zelfs helemaal niet meer kunt zien. Hoe u uw instellingen kunt aanpassen, verschilt per browser. Klik op één van de onderstaande iconen om direct naar de handleiding van uw browser te gaan of raadpleeg indien nodig de helpfunctie van uw browser. Ook kunt u permanente cookies verwijderen. Hieronder kunt u de handleiding hieromtrent raadplegen:
Via onze website worden ook cookies van derden geplaatst. Op het gebruik van cookies door andere bedrijven is het privacy- en cookiebeleid van het desbetreffende bedrijf van toepassing.
Welke cookies worden door EUclaim gebruikt en hoe lang worden deze opgeslagen?
EUclaim maakt gebruik van diverse soorten cookies. Hieronder treft u zowel een kort als een uitgebreid overzicht aan.
Kort overzicht
Functionele cookies: functionele cookies zorgen ervoor dat de website van EUclaim zo goed mogelijk functioneert. Zo worden uw browserinstellingen opgeslagen, zodat u onze website kunt bekijken, kunt inloggen in uw online dossier, uw inloggegevens kunt opslaan, kunt chatten met onze medewerkers en wij mogelijke problemen met onze website kunnen signaleren en oplossen.
Analytische cookies: middels analytische cookies verzamelt EUclaim statistieken over het gebruik van haar website. Deze statistieken geven EUclaim onder meer inzicht in de frequentie waarin haar website wordt bezocht en op welke punten EUclaim haar website kan verbeteren. Door middel van analytische cookies zorgt EUclaim ervoor dat haarwebsite voortdurend geoptimaliseerd kan worden. De volgende gegevens worden in dit verband onder andere opgeslagen:
uw IP-adres;
de Technische kenmerken zoals de browser die u gebruikt (Chrome, Internet Explorer of Firefox),de resolutie van uw computerscherm en het apparaat dat u gebruikt;
vanaf welke pagina u op de website bent gekomen;
wanneer en hoe lang u de website van EUclaim bezoekt of u uw online dossier gebruikt;
welke pagina’s u bezoekt op onze website.
Tracking cookies: Deze cookies worden door derden gebruikt om op basis van eerdere interacties aangepaste advertenties van EUclaim op websites van derden te laten zien.
Door middel van sommige cookies worden persoonsgegevens verwerkt. In het privacy statement van EUclaim vindt u meer informatie over hoe EUclaim met uw gegevens omgaat.
Slotopmerkingen
Wij zullen deze cookieverklaring aanpassen wanneer de website of de (wettelijke) regels rondom cookies wijzigen.
Indien u vragen heeft over deze cookieverklaring, kunt u contact met ons opnemen via info@euclaim.nl.
Dit cookiebeleid is laatstelijk gewijzigd op 5 februari 2018.
Sorry, wij bieden geen ondersteuning voor Internet Explorer
Om veiligheidsredenen biedt onze website niet langer ondersteuning voor Internet Explorer. Microsoft onderhoudt niet langer de beveiligingsupdates van Internet Explorer en daarom is het niet meer veilig om online te gaan met Internet Explorer. Meer informatie kunt u hier vinden. Download een geschikte browser als Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Brave of Google Chrome in de onderstaande buttons:
Ik was 1 van deze mensen samen met mijn gezin. Totaal geen medewerking van Transavia en werden aan ons lot overgelaten! 1 van de passagiers sprak de Turkse taal en regelde dat we bij de Mc Donalds iets te eten konden regelen. Verder totaal geen informatie gekregen over het verloop van de “vlucht”.
Dat is enorm vervelend Anthon! We hebben veel verhalen gehoord over deze vlucht.
wij waren ook met ons gezin bij deze vlucht.
wij hebben een klacht ingediend bij Transavia maar deze is niet echt tot volle tevredenheid opgelost.
graag zouden wij van medepassagiers willen horen hoe zij de klachtenafhandeling hebben ervaren
mvg
jolanda
Ook wij zaten met ons gezin op deze vlucht. We werden totaal aan ons lot overgelaten. Wat zo’n leuke vakantie was, eindigde in een nachtmerrie.
Hopelijk kan eu-claim iets voor ons betekenen.
Heeft 1 van de passagiers al met succes een compensatie gekregen?
De procedures die bij ons zijn ingediend lopen allemaal nog Lisanne.
Wij hebben vandaag voor de 2 keer weer antwoord gehad.
antwoord
‘Zoal gezegd ,door het plotseling onwel worden van een cabine lid ontstond er een acuut vliegveiligheidsprobleem.Dit betreft een buitengewone omstandigheid die niet voorkomen had kunnen worden.Transavia blijft bij haar standpunt dat geen recht op compensatie bestaat en ziet een procedure met vertrouwen tegemoet.’
Het interesseert ze helemaal niet dat wij met onze 2 dochters van 7en 8 jaar op de vieze grond zonder kussen of deken moesten slapen .Het was zo koud .En dan nog zoeken naar eten of water voor me kinderen.
Laat weten of iemand wel succes heeft.Wij zijn aan het nadenken wat we gaan doen.
MVG joyce
Als je hulp nodig hebt Joyce, laat het ons dan weten! Je kunt je aansluiten bij de vele passagiers die al een claim bij ons hebben ingediend voor deze vlucht.
Vanaf begin al in contact met EUclaim. Zij hebben het nu overgenomen. Stand van zaken, rechtzaak. Geen enkele reactie vanuit Transavia….. Ik denk dat het cabinelid al ziek was voordat we vertrokken. Wilde gewoon nasr huis en niet in buitenland blijven als je ziek bent. We hebben hasr ook niet gezien tijdens en in het begin van de vluvht. Ze verbleef al die tijd achter in vliegtuig.
Nu masr hooen op antwoord van Transavia en rechter!
Kan toch niet zozijn dat ze hier mee weg komen.
Advies: meld je aan bij EUclaim! Samen staan we sterker!
Dit is niet een voorval dat opzich alleen staat. wij hebben het zelfde meegemaakt met Transavia op een vlucht naar Barcelona, met een noodlanding op Girona. eerst zaten we 2 uur in het toestel dat geparkeerd stond op Girona met de woorden van het personeel, we mochten van de Politie niet van boord. toen we van boord gingen werden we met zijn allen geparkeerd in de bagagehalm voor de hele nacht zonder eten of drinken en van Transavia hoorde je mooi nooit meer wat. Ja er kwamen bussen waar en hoe laat niemand wist iets? geschreven naar Transavia, geen antwoord toe er antwoord kwam was het overmacht er was iets defect aan het toestel zodat het niet kon landen in de mist. nou is er een defect aan mijn auto dan moet ik dat ook zelf oplossen en kan het niet verhalen op mijn mede pasagies dat is het zelf als er iets mis is met het vliegtuig dat kun je niet afwenden als overmacht maar dat betekend onderhoud . nooit meer wat gehoord van Transavia
Beste H.J. de Lange,
Heb je je vlucht al gecontroleerd op onze website? Wellicht kunnen we je alsnog helpen om compensatie te verhalen. Er moet wel gekeken worden naar de omstandigheden. Is er sprake van overmacht dan heb je helaas geen recht op een vergoeding.
Met vriendelijke goret,
Lotte van ’t Klooster
EUclaim
Hoi,
Vandaag bericht gehad via mijn rechtsbijstand de kans van slagen is 50% zeggen ze. Ze hebben een zaak gevonden die via de kantonrechter wel is toegewezen ,alleen was er bij deze zaak sprake van ziekte voorafgaand aan vertrek.Bij mijn zaak houden ze vol onverwacht ziek bemanningsleden tijdens de vlucht. Ik kan via mijn rechtsbijstand nu gelijk de helft van de bedrag krijgen en dan klaar.Of samen verder gaan of winnen 100%geld of verliezen en helemaal niets krijgen.Hoe zit het met jullie en wat denken jullie? Ik moet weer denken aan ons vreselijk verblijf daar. mijn kinderen die daar op die vieze vloer aan het slapen waren zonder deken en kussens. Mvg joyce
Beste Joyce,
Wij zijn er van overtuigd dat passagiers op deze vlucht recht hebben op een vergoeding. We gaan dan ook tot aan de rechter om het op te halen voor passagiers. Het is echter inderdaad een lastige zaak en we kunnen natuurlijk nooit 100% garanderen dat we de zaak winnen. Het is dus een afweging die je zelf moet maken. Wil je gegarandeerd een deel van het bedrag ontvangen of is het een principekwestie geworden en ga je voor het volledige bedrag. Ik kan die keuze niet voor je maken helaas. Veel succes met beslissen!
Met vriendelijke groet,
Lotte van ’t Klooster
EUclaim
Joyce, ik ben er van overtuigd dat de persoon die onwel is geworden al ziek moet zijn geweest. Hoe kan het dat je na 12 minuten al hoord dat er iemand zo ziek is dat we moeten landen? Zal moeilijk worden dit te bewijzen maar de rechter zal onder ede haar moeten ondervragen denk ik. Als je nu afhaakt kost het ook geld denk ik…. Wij gaan nog steeds voor ons gelijk indeze!
Goedemiddag, Zou ik nog bij jullie kunnen aansluiten. Mijn rechtsbijstand wil niet naar de rechter gaan .Kans van slagen is 50 % en hoge kosten. Ik weet dat ze dan ook niet echt hun best gaan doen als ze al zo praten . Ze kopen ons af . En wij hebben van hun toestemming om bij jullie aan te sluiten .Laat mij weten of dat kan ? Mvg Joyce
Hallo Joyce,
Dat kan zeker. Je kunt je claim indienen via onze website door het invullen van je vluchtgegevens. Dan gaan we voor jullie aan de slag!
Met vriendelijke groet,
Lotte van ’t Klooster
EUclaim
Ook wij waren met vier personen (inclusief kind van 10 jaar) passagiers op deze vlucht. Hebben geen goed woord over voor de wijze waarop de voltallige crew alle passagiers (inclusief veel kinderen) letterlijk en figuurlijk in de kou hebben laten staan (= ook aan hun lot overgelaten). Passagiers werden ‘gedumpt’ in een vertrekhal. Personeel van de luchthaven wilde tegen de morgen dat de passagiers zouden vertrekken uit de vertrekhal omdat deze nodig was. Men moest maar kijken waar men zich zou ophouden….!
Geen enkele vorm van communicatie door Transavia, niet over het verblijf op de luchthaven, niet over het moment/de vlucht die ons verder naar Amsterdam zou brengen. Gewoon niets. De crew kon nog net vertellen dat zij nodig naar het hotel moest, omdat men anders niet aan de wettelijk verplichte rusttijd kwam!! Begrijp dat er zulke regels zijn, maar dit kan nooit betekenen dat de passagiers het allemaal maar uit moeten zoeken.
Wat een ongelofelijke blamage voor Transavia. Grote complimenten voor de Turks sprekende man die zich, geheel belangeloos, heeft ingezet voor alle passagiers!!
Hebben ons overigens laten vertellen dat hij crewlid al ziek was, cq nog niet helemaal hersteld was van ziek zijn, voordat de vlucht begon..!
Te lezen op de site van Transavia: Met een onbezorgd gevoel op reis! Nou, vergeet het maar.
Voor Transavia en de bewuste crew: wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet!
Beste Marinus,
Wat zal dat een super vervelende ervaring geweest zijn voor jou en je reisgezelschap. Ben je inmiddels gecompenseerd voor het ongemak door Transavia of kun je hier onze hulp bij gebruiken?
Met vriendelijke groet,
Lotte van ’t Klooster
EUclaim
graag zouden wij willen weten of er al meer bekend is betreft deze vlucht. tot op heden is er nog niet veel veranderd aan de status en de termijn van 2 jaar komt aardig in de buurt,
is er nieuws of bloed dit gewoon dood?
zijn er andere passagiers waar al wel een compensatie aan verleend is?
Ik heb het even voor je nagevraagd Jolanda. Onze juridische afdeling geeft aan dat ze nog in de schriftelijke procedure zijn gewikkeld. Zodra er meer nieuws is, hoor je dit uiteraard van ons.
Met vriendelijke groet,
Evelien – EUclaim
Ik heb afgelopen september uitspraak gehad in de zaak die in zelf had aangespannen tegen Transavia. Mijn vordering is helaas afgewezen, al vond ik de motivatie van de rechtbank zelf wat te wensen over laten..
Ook wij zaten op deze vlucht, en was idd onmenselijk en zou ik niet begrijpen waarom we niet gecompenseerd zouden worden en waarom dit zo lang moet duren.
Wij zaten op de tweede rij en spraken mensen die de stewardess hebben geholpen.
De stewardess heeft ZELF aangegeven dat ze al ziek was VOOR vertrek.
Al met al is deze situatie zeer slecht ,zeg maar niet, opgelost door transavia.
We hebben ook via euclaim de zaak uit handen gegeven en hopen op een positiever antwoord van de rechter dan dat van transavia !
Vervelend dat je dit hebt moeten meemaken Adrie. We gaan er alles aan doen om je claim tot een goed einde te brengen. ~ Evelien van EUclaim