Transavia laat passagiers in terminal overnachten

We krijgen bij EUclaim veel verhalen te horen van passagiers. Men is meestal niet eens boos om de vertraging, maar vooral op de manier waarop zij door de luchtvaartmaatschappij  behandeld zijn tijdens het wachten. Zo ook de passagiers van Transavia vlucht HV1646 van 21 augustus j.l.

In de avond van 21 augustus 2014 vertrok vlucht HV1646 vanaf Antalya naar Amsterdam. Tijdens de vlucht werd een crew lid onwel en men besloot een tussenlanding te maken in Istanbul. De vlucht kon niet meer worden voortgezet en een nachtje Istanbul was het gevolg voor de passagiers. Zij zijn uiteindelijk niet verder gekomen dan de terminal van de luchthaven.

Het toestel landde rond 23:00 uur lokale tijd op de luchthaven van Istanbul. Nadat er gecommuniceerd werd dat de vlucht niet voortgezet kon worden naar Amsterdam waren de passagiers in de veronderstelling dat ze naar hotels gebracht zouden worden. Op basis van EU Verordening 261/2004 hebben passagiers namelijk recht op verzorging zoals eten, drinken en een hotelovernachting. Uit verhalen van passagiers blijkt dat het Transavia niet is gelukt om accommodatie te regelen voor al haar passagiers. Zij moesten noodgedwongen de gehele nacht doorbrengen op de luchthaven, slapend op metalen luchthavenbankjes of hangend tegen een muur.

Dit zal geen pretje geweest zijn! Na 14,5 uur werd de reis vervolgd naar Amsterdam, waar men in plaats van 01:45 uur, de volgende dag om 15:38 uur zijn aangekomen.

Check uw vlucht
Vorig blogartikel
Vulkaan IJsland barst uit: code rood luchtvaart
Volgende blogartikel
Landen op de Polderbaan is nog geen aankomst
Subscribe
Laat het mij weten wanneer er
23 Commentaren
Nieuwste
Oudste most voted
Inline Feedbacks
View all comments
Anthon
9 jaren geleden

Ik was 1 van deze mensen samen met mijn gezin. Totaal geen medewerking van Transavia en werden aan ons lot overgelaten! 1 van de passagiers sprak de Turkse taal en regelde dat we bij de Mc Donalds iets te eten konden regelen. Verder totaal geen informatie gekregen over het verloop van de “vlucht”.

EUclaim
9 jaren geleden

Dat is enorm vervelend Anthon! We hebben veel verhalen gehoord over deze vlucht.

jolanda
9 jaren geleden

wij waren ook met ons gezin bij deze vlucht.
wij hebben een klacht ingediend bij Transavia maar deze is niet echt tot volle tevredenheid opgelost.
graag zouden wij van medepassagiers willen horen hoe zij de klachtenafhandeling hebben ervaren

mvg
jolanda

Wendy
9 jaren geleden

Ook wij zaten met ons gezin op deze vlucht. We werden totaal aan ons lot overgelaten. Wat zo’n leuke vakantie was, eindigde in een nachtmerrie.
Hopelijk kan eu-claim iets voor ons betekenen.

Lisanne
9 jaren geleden

Heeft 1 van de passagiers al met succes een compensatie gekregen?

EUclaim
9 jaren geleden

De procedures die bij ons zijn ingediend lopen allemaal nog Lisanne.

Joyce
9 jaren geleden

Wij hebben vandaag voor de 2 keer weer antwoord gehad.
antwoord
‘Zoal gezegd ,door het plotseling onwel worden van een cabine lid ontstond er een acuut vliegveiligheidsprobleem.Dit betreft een buitengewone omstandigheid die niet voorkomen had kunnen worden.Transavia blijft bij haar standpunt dat geen recht op compensatie bestaat en ziet een procedure met vertrouwen tegemoet.’

Het interesseert ze helemaal niet dat wij met onze 2 dochters van 7en 8 jaar op de vieze grond zonder kussen of deken moesten slapen .Het was zo koud .En dan nog zoeken naar eten of water voor me kinderen.

Laat weten of iemand wel succes heeft.Wij zijn aan het nadenken wat we gaan doen.
MVG joyce

EUclaim
9 jaren geleden

Als je hulp nodig hebt Joyce, laat het ons dan weten! Je kunt je aansluiten bij de vele passagiers die al een claim bij ons hebben ingediend voor deze vlucht.

Anthon
9 jaren geleden

Vanaf begin al in contact met EUclaim. Zij hebben het nu overgenomen. Stand van zaken, rechtzaak. Geen enkele reactie vanuit Transavia….. Ik denk dat het cabinelid al ziek was voordat we vertrokken. Wilde gewoon nasr huis en niet in buitenland blijven als je ziek bent. We hebben hasr ook niet gezien tijdens en in het begin van de vluvht. Ze verbleef al die tijd achter in vliegtuig.
Nu masr hooen op antwoord van Transavia en rechter!

Kan toch niet zozijn dat ze hier mee weg komen.

Advies: meld je aan bij EUclaim! Samen staan we sterker!

H.J. de Lange
9 jaren geleden

Dit is niet een voorval dat opzich alleen staat. wij hebben het zelfde meegemaakt met Transavia op een vlucht naar Barcelona, met een noodlanding op Girona. eerst zaten we 2 uur in het toestel dat geparkeerd stond op Girona met de woorden van het personeel, we mochten van de Politie niet van boord. toen we van boord gingen werden we met zijn allen geparkeerd in de bagagehalm voor de hele nacht zonder eten of drinken en van Transavia hoorde je mooi nooit meer wat. Ja er kwamen bussen waar en hoe laat niemand wist iets? geschreven naar Transavia, geen antwoord toe er antwoord kwam was het overmacht er was iets defect aan het toestel zodat het niet kon landen in de mist. nou is er een defect aan mijn auto dan moet ik dat ook zelf oplossen en kan het niet verhalen op mijn mede pasagies dat is het zelf als er iets mis is met het vliegtuig dat kun je niet afwenden als overmacht maar dat betekend onderhoud . nooit meer wat gehoord van Transavia

EUclaim
9 jaren geleden

Beste H.J. de Lange,

Heb je je vlucht al gecontroleerd op onze website? Wellicht kunnen we je alsnog helpen om compensatie te verhalen. Er moet wel gekeken worden naar de omstandigheden. Is er sprake van overmacht dan heb je helaas geen recht op een vergoeding.

Met vriendelijke goret,
Lotte van ’t Klooster
EUclaim

Joyce
9 jaren geleden

Hoi,
Vandaag bericht gehad via mijn rechtsbijstand de kans van slagen is 50% zeggen ze. Ze hebben een zaak gevonden die via de kantonrechter wel is toegewezen ,alleen was er bij deze zaak sprake van ziekte voorafgaand aan vertrek.Bij mijn zaak houden ze vol onverwacht ziek bemanningsleden tijdens de vlucht. Ik kan via mijn rechtsbijstand nu gelijk de helft van de bedrag krijgen en dan klaar.Of samen verder gaan of winnen 100%geld of verliezen en helemaal niets krijgen.Hoe zit het met jullie en wat denken jullie? Ik moet weer denken aan ons vreselijk verblijf daar. mijn kinderen die daar op die vieze vloer aan het slapen waren zonder deken en kussens. Mvg joyce

EUclaim
9 jaren geleden

Beste Joyce,

Wij zijn er van overtuigd dat passagiers op deze vlucht recht hebben op een vergoeding. We gaan dan ook tot aan de rechter om het op te halen voor passagiers. Het is echter inderdaad een lastige zaak en we kunnen natuurlijk nooit 100% garanderen dat we de zaak winnen. Het is dus een afweging die je zelf moet maken. Wil je gegarandeerd een deel van het bedrag ontvangen of is het een principekwestie geworden en ga je voor het volledige bedrag. Ik kan die keuze niet voor je maken helaas. Veel succes met beslissen!

Met vriendelijke groet,
Lotte van ’t Klooster
EUclaim

Anthon
9 jaren geleden

Joyce, ik ben er van overtuigd dat de persoon die onwel is geworden al ziek moet zijn geweest. Hoe kan het dat je na 12 minuten al hoord dat er iemand zo ziek is dat we moeten landen? Zal moeilijk worden dit te bewijzen maar de rechter zal onder ede haar moeten ondervragen denk ik. Als je nu afhaakt kost het ook geld denk ik…. Wij gaan nog steeds voor ons gelijk indeze!

Joyce
9 jaren geleden

Goedemiddag, Zou ik nog bij jullie kunnen aansluiten. Mijn rechtsbijstand wil niet naar de rechter gaan .Kans van slagen is 50 % en hoge kosten. Ik weet dat ze dan ook niet echt hun best gaan doen als ze al zo praten . Ze kopen ons af . En wij hebben van hun toestemming om bij jullie aan te sluiten .Laat mij weten of dat kan ? Mvg Joyce

EUclaim
9 jaren geleden

Hallo Joyce,

Dat kan zeker. Je kunt je claim indienen via onze website door het invullen van je vluchtgegevens. Dan gaan we voor jullie aan de slag!

Met vriendelijke groet,
Lotte van ’t Klooster
EUclaim

Marinus
9 jaren geleden

Ook wij waren met vier personen (inclusief kind van 10 jaar) passagiers op deze vlucht. Hebben geen goed woord over voor de wijze waarop de voltallige crew alle passagiers (inclusief veel kinderen) letterlijk en figuurlijk in de kou hebben laten staan (= ook aan hun lot overgelaten). Passagiers werden ‘gedumpt’ in een vertrekhal. Personeel van de luchthaven wilde tegen de morgen dat de passagiers zouden vertrekken uit de vertrekhal omdat deze nodig was. Men moest maar kijken waar men zich zou ophouden….!
Geen enkele vorm van communicatie door Transavia, niet over het verblijf op de luchthaven, niet over het moment/de vlucht die ons verder naar Amsterdam zou brengen. Gewoon niets. De crew kon nog net vertellen dat zij nodig naar het hotel moest, omdat men anders niet aan de wettelijk verplichte rusttijd kwam!! Begrijp dat er zulke regels zijn, maar dit kan nooit betekenen dat de passagiers het allemaal maar uit moeten zoeken.

Wat een ongelofelijke blamage voor Transavia. Grote complimenten voor de Turks sprekende man die zich, geheel belangeloos, heeft ingezet voor alle passagiers!!

Hebben ons overigens laten vertellen dat hij crewlid al ziek was, cq nog niet helemaal hersteld was van ziek zijn, voordat de vlucht begon..!

Te lezen op de site van Transavia: Met een onbezorgd gevoel op reis! Nou, vergeet het maar.

Voor Transavia en de bewuste crew: wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet!

EUclaim
9 jaren geleden

Beste Marinus,

Wat zal dat een super vervelende ervaring geweest zijn voor jou en je reisgezelschap. Ben je inmiddels gecompenseerd voor het ongemak door Transavia of kun je hier onze hulp bij gebruiken?

Met vriendelijke groet,
Lotte van ’t Klooster
EUclaim

jolanda
9 jaren geleden

graag zouden wij willen weten of er al meer bekend is betreft deze vlucht. tot op heden is er nog niet veel veranderd aan de status en de termijn van 2 jaar komt aardig in de buurt,
is er nieuws of bloed dit gewoon dood?
zijn er andere passagiers waar al wel een compensatie aan verleend is?

EUclaim
9 jaren geleden

Ik heb het even voor je nagevraagd Jolanda. Onze juridische afdeling geeft aan dat ze nog in de schriftelijke procedure zijn gewikkeld. Zodra er meer nieuws is, hoor je dit uiteraard van ons.

Met vriendelijke groet,

Evelien – EUclaim

Lisanne
9 jaren geleden

Ik heb afgelopen september uitspraak gehad in de zaak die in zelf had aangespannen tegen Transavia. Mijn vordering is helaas afgewezen, al vond ik de motivatie van de rechtbank zelf wat te wensen over laten..

adrie
9 jaren geleden

Ook wij zaten op deze vlucht, en was idd onmenselijk en zou ik niet begrijpen waarom we niet gecompenseerd zouden worden en waarom dit zo lang moet duren.
Wij zaten op de tweede rij en spraken mensen die de stewardess hebben geholpen.
De stewardess heeft ZELF aangegeven dat ze al ziek was VOOR vertrek.
Al met al is deze situatie zeer slecht ,zeg maar niet, opgelost door transavia.
We hebben ook via euclaim de zaak uit handen gegeven en hopen op een positiever antwoord van de rechter dan dat van transavia !

EUclaim
9 jaren geleden

Vervelend dat je dit hebt moeten meemaken Adrie. We gaan er alles aan doen om je claim tot een goed einde te brengen. ~ Evelien van EUclaim

Gecontroleerd door

Paul Vaneker is Senior Flight Intelligence en heeft bij KLM en Transavia gewerkt. Verschijnt veel in de media om op te komen voor rechten van passagiers. Bekend van nu.nl, NOS, Volkskrant, Telegraaf, AD en Parool.

Meer over Paul
Vragen? Chat of bel
Waren er problemen met uw vlucht? Check uw vergoeding