Transavia laat passagiers in terminal overnachten

We krijgen bij EUclaim veel verhalen te horen van passagiers. Men is meestal niet eens boos om de vertraging, maar vooral op de manier waarop zij door de luchtvaartmaatschappij  behandeld zijn tijdens het wachten. Zo ook de passagiers van Transavia vlucht HV1646 van 21 augustus j.l.

In de avond van 21 augustus 2014 vertrok vlucht HV1646 vanaf Antalya naar Amsterdam. Tijdens de vlucht werd een crew lid onwel en men besloot een tussenlanding te maken in Istanbul. De vlucht kon niet meer worden voortgezet en een nachtje Istanbul was het gevolg voor de passagiers. Zij zijn uiteindelijk niet verder gekomen dan de terminal van de luchthaven.

Het toestel landde rond 23:00 uur lokale tijd op de luchthaven van Istanbul. Nadat er gecommuniceerd werd dat de vlucht niet voortgezet kon worden naar Amsterdam waren de passagiers in de veronderstelling dat ze naar hotels gebracht zouden worden. Op basis van EU Verordening 261/2004 hebben passagiers namelijk recht op verzorging zoals eten, drinken en een hotelovernachting. Uit verhalen van passagiers blijkt dat het Transavia niet is gelukt om accommodatie te regelen voor al haar passagiers. Zij moesten noodgedwongen de gehele nacht doorbrengen op de luchthaven, slapend op metalen luchthavenbankjes of hangend tegen een muur.

Dit zal geen pretje geweest zijn! Na 14,5 uur werd de reis vervolgd naar Amsterdam, waar men in plaats van 01:45 uur, de volgende dag om 15:38 uur zijn aangekomen.

Vorig blogartikel
Vulkaan IJsland barst uit: code rood luchtvaart
Volgende blogartikel
Landen op de Polderbaan is nog geen aankomst

Geef een reactie

23 Reacties op "Transavia laat passagiers in terminal overnachten"

Vragen? Chat of bel