Vrouw wachtend op luchthaven op vertraagde vlucht

Claim uw vertraagde vlucht

Zo dient u een claim in voor uw vertraagde vlucht. Ontvang tot €600 pp!

Is uw vlucht vertraagd? In veel gevallen kunt u een claim indienen voor de vertraging van uw vlucht en heeft u recht op een compensatie tot 600 euro per persoon. Lees verder hoe het claimen werkt, of dien direct een claim in.
Dien claim in

712.816 tevreden passagiers

Is uw vlucht vertraagd en wilt u een claim indienen? In dit artikel leggen we uit hoe u een claim kunt indienen en wat het u kan opleveren. Lees verder om te ontdekken hoe u uw financiële compensatie kunt claimen.

Claim indienen bij vertraging vlucht, hoe moet dat?

Het indienen van een claim is eenvoudig en wij begeleiden u stap voor stap door het proces.
Volg deze stappen om uw vergoeding te claimen:

  1. Verzamel uw vluchtgegevens: Noteer het vluchtnummer en de datum van uw vertraagde vlucht. Het is handig om deze informatie bij de hand te hebben voordat u uw claim indient.
  2. Ook hebben we een boekingsbevestiging of ticket nodig, om aan te kunnen tonen dat u ook daadwerkelijk met de vertraagde vlucht gevolgen heeft.
  3. Heeft u door de vertraging extra kosten gemaakt? Denk aan vervoerskosten, hotelkosten of eten en drinken, dan kunt u dat meenemen in uw claim. Leg de bonnetjes vast klaar.
  4. Kies hieronder voor ‘Claim indienen.’ Vul uw vluchtgegevens in en start uw claim. Binnen enkele minuten heeft u uw claim ingediend.

Zodra u uw claim heeft ingediend voor uw vluchtvertraging, beoordeelt onze unieke database uw aanvraag en binnen een paar minuten weet u de mogelijkheden. Als het overduidelijk is dat de vertraging komt door de airline, dan krijgt u binnen een paar minuten een indicatie van de hoogte van uw ingediende claim.

Is het ingewikkelder? Dan zoeken wij het voor u uit en krijgt u bericht van ons.

Vlucht vertraagd? Controleer of u kunt claimen voor de vertraging.

De EU heeft in 2004 Verordening 261 aangenomen. Hiermee worden de rechten van vliegtuigpassagiers beschermd bij onder andere een vertraagde vlucht. In de Verordening staat in welke gevallen van vertraging u recht heeft op een vergoeding. 

Als uw vlucht minimaal drie uur later aankomt, kunt u claimen als:  

  • U bent vertrokken vanuit een EU-land of van buiten Europa vloog naar een EU-land met een Europese vliegtuigmaatschappij.
  • De vertraging van uw vlucht niet is veroorzaakt door buitengewone omstandigheden.

Controleer of u kunt claimen en in aanmerking komt voor een vergoeding voor uw vertraagde vlucht:

Uw claim bij een vertraagde vlucht kan 600 euro waard zijn

De hoogte van het bedrag dat u kunt claimen voor een vluchtvertraging is bepaald in EU-Verordening 261. Afhankelijk van de afstand en duur van uw vertraging, kunt u tot wel 600 euro terugkrijgen. Dit bedrag kan hoger zijn dan uw ticketprijs. 

In de afbeelding hieronder ziet u de afstand en de bijbehorende vergoeding.

afstand-globe-wereldkaart-vergoeding-euclaim

Hoogte claim afhankelijk van afstand:

  • Vertraagde vlucht tot 1500 km, minimaal 3 uur vertraging:  250 euro
  • Vertraagde vlucht tussen 1500 km en 3500 km, minimaal 3 uur vertraging: 400 euro
  • Vertraagde vlucht van meer dan 3500 km, minimaal 4 uur vertraging: 600 euro
  • Vertraagde vlucht van meer dan 3500 km, tussen 3 en 4 uur:  300 euro (50% van 600 euro)

U kunt hieronder de afstand van uw vlucht berekenen. 

Bereken de afstand van uw vlucht

Claim indienen bij vluchtvertraging is gratis

Wilt u een claim indienen bij ons omdat uw vlucht is vertraagd? Dan is dit in eerste instantie gratis. Pas als u het geld terugkrijgt, draagt u een succesfee van 29% aan ons af voor onze werkzaamheden. Daarnaast wordt 33 euro dossierkosten (inclusief BTW) per persoon in mindering gebracht van uw vergoeding

Wat krijgt u hiervoor terug? Uiteraard dringen wij aan bij de luchtvaartmaatschappij om uw claim uit te betalen. Lukt dit niet? Dan gaan we procederen. Wij rekenen niets extra’s voor eventuele rechtszaken, deurwaarderskosten en beslagleggingen.

Voor deze relatief kleine vergoeding kunnen wij u én andere toekomstig gedupeerde vliegtuigpassagiers helpen.

Dien direct een claim in vanwege uw vluchtvertraging

Krijg ook waar u recht op heeft en dien een claim in! Wij gaan voor u aan de slag en zorgen ervoor dat de airline u uw vergoeding betaalt.

Heeft u niet de informatie gevonden die u zocht?

Kijk of uw vraag niet al is beantwoord tussen de veelgestelde vragen, of neem contact op met ons over uw specifieke situatie.

14269 passagiers hebben EUclaim een score van 4,4 uit 5 gegeven op Trustpilot.
Lees hoe deze passagiers onze service hebben ervaren.

Bekijk 14269 ervaringen

Gecontroleerd door

Tjitze Noorderhaven is uitvoerend directeur bij EUclaim en is een bekende naam in de luchtvaartindustrie. Hij verschijnt al tientallen jaren in vooral buitenlandse media om duiding te geven aan EU Verordening 261.

Meer over Tjitze
Vragen? Chat of bel