
Vlucht geannuleerd vergoeding
Ontvang een vergoeding als uw vlucht geannuleerd is
Wel of geen vergoeding bij annulering vlucht: De regels
Of u recht heeft op een vergoeding hangt af van het moment waarop de airline aan u heeft gecommuniceerd dat de vlucht geannuleerd is.
Vliegt u van of naar Europa of met een Europese airline, dan heeft u recht op een vergoeding als:
- u maximaal 14 dagen voor vertrek geïnformeerd bent. Bent u meer dan 14 dagen voor vertrek geannuleerd, dan heeft u helaas geen recht op een vergoeding.
- uw alternatieve vlucht veel eerder of later aankomt dan de oorspronkelijke aankomsttijd. Namelijk: Als u tussen de 7 en 14 dagen voor vertrek bent geïnformeerd en u meer dan 2 uur eerder of 4 uur later bent aangekomen. Of als u korter dan 7 dagen voor vertrek bent geïnformeerd en meer dan 1 uur eerder vertrokken bent, of meer dan 2 uur later bent aangekomen.
Vergoeding bij annulering vlucht: van €250 tot €600 per persoon
Voldoet uw annulering aan bovengenoemde punten, dan heeft u recht op een vergoeding. De hoogte van de vergoeding is afhankelijk van de oorspronkelijk vluchtafstand van uw geannuleerde vlucht.
Genoemde bedragen zijn per persoon. Is uw vlucht geannuleerd, dan heeft u dus recht op een vergoeding van €250 tot €600 per persoon. U hoeft overigens niet per persoon een claim in te dienen, dat kunt u voor het hele reisgezelschap in één keer doen.
Duur van ontvangst vergoeding voor geannuleerde vlucht varieert
Heeft u een claim bij ons ingediend, dan doen wij er alles aan om de vergoeding voor u te ontvangen waar u recht op heeft. In sommige gevallen keert de airline snel de vergoeding uit en heeft u het bedrag in 6 tot 8 weken op uw rekening.
Als de airline een mogelijkheid ziet om de vergoeding niet uit te hoeven betalen, zullen zij dat ook niet doen. Voor een groot deel van de claims is een rechtszaak nodig om airlines te dwingen de vergoeding uit te betalen. Is er voor uw claim ook een rechtszaak nodig om uw vergoeding te krijgen, dan kan het een tijd duren voordat u uw vergoeding ontvangt.
Één troost: u krijgt uw vergoeding bijna altijd. In 97% van de gevallen slaagt EUclaim erin om de vergoeding waar u recht op heeft te ontvangen. Ook als het geen weken of maanden, maar zelfs enkele jaren duurt.
Hoe hoog is het bedrag van de vergoeding dat ik op mijn rekening gestort krijg?
Als wij uw vergoeding hebben ontvangen, boeken wij deze over naar uw rekening. Daarvan houden wij een fee in van 29% en 33 euro dossierkosten (inclusief BTW) per persoon.
Dit is wat u uiteindelijk op uw rekening kunt verwachten:
Waarom EUclaim voor het krijgen van een vergoeding voor uw geannuleerde vlucht?
Claimt u uw vergoeding met EUclaim en slaagt EUclaim erin het bedrag voor u op te halen, dan draagt wordt dit bedrag vermindert met de fee en dossierkosten. Waarom uw vergoeding claimen met EUclaim?
- U loopt geen enkel risico
- In 3 minuten dient u een claim in, wij regelen de rest
- Kosten voor een juridische procedure zijn inbegrepen. Wij schuwen een eventuele rechtszaak niet
- Onze eigen juridische afdeling handelt uw claim af
- Dat doen wij al sinds 2007. We hebben al 723.344 passagiers geholpen
- Met een slagingspercentage van 97% is uw claimafhandeling met EUclaim het meest succesvol
Ook een vergoeding voor uw geannuleerde vlucht ontvangen?
Controleer in onze database of u recht heeft op een vergoeding en dien een claim in.
EUclaim doet er alles aan uw vergoeding te krijgen van de airlines
-
2022-11-10
Na 6 jaar mag British Airways alsnog betalen
Na 6 jaar krijgen passagiers eindelijk de bevestiging. Zij hebben recht op compensatie voor hun gemiste aansluiting in 2016 door een vertraging bij British Airways.
lees meer
-
2021-09-30
Na 6 jaar compensatie opgehaald voor 66 passagiers bij Azores Airlines in Portugal
Al meer dan 16 jaar behartigt EUclaim succesvol de belangen van vliegtuigpassagiers. En we geven niet op als het tegenzit! Want wij staan ervoor dat passagiers krijgen waar ze recht op hebben, hoe lang het ook duurt. Zo hebben we deze maand na 6 jaar eindelijk succesvol compensatie opgehaald bij Azores Airlines (voorheen bekend onder de naam Sata Airlines) in Portugal. Bij de payday van vandaag kunnen we daarom deze 66 passagiers na lang wachten eindelijk blij maken.
lees meer
-
2020-12-10
EUclaim legt na 10 jaar beslag op kerosine Balkan Holiday Air
Op donderdag 10 december heeft EUclaim namens 23 passagiers beslag gelegd op de kerosine van Balkan Holiday Air. De luchtvaartmaatschappij weigert al acht jaar lang om deze passagiers de rechterlijke vergoeding voor een vluchtvertraging uit 2010 te betalen. Door de beslaglegging ontvangen de passagiers na jarenlang wachten eindelijk hun geld.
lees meer