Vluchten American Airlines vertraagd door probleem iPads

American Airlines heeft twee jaar geleden toestemming gekregen om alle papieren handleidingen te vervangen door iPads. Dit om geld te besparen en het werk voor piloten makkelijker te maken. Gisteren heeft American Airlines echter groot ongemak ondervonden bij het gebruik van iPads. Door een storing met een app op de iPad konden tientallen vluchten niet op tijd vertrekken.

Met iPad in het vliegtuig

Gebruik iPad als handleiding

De iPads worden gebruikt om informatie te delen met de hele vloot, waarbij ze voornamelijk gebruikt worden om vliegplannen te raadplegen. De app die hiervoor gebruikt wordt crashte gisteren, waardoor tientallen vluchten vertraging hebben opgelopen. Een aantal toestellen moest terugkeren naar de gate om verbinding te maken met de lokale Wifi om het probleem op te lossen.

Besparingen door gebruik iPad

American Airlines was de eerste luchtvaartmaatschappij die twee jaar geleden toestemming kreeg om iPads te gaan gebruiken. Inmiddels heeft American Airlines ongeveer 8.000 iPads in gebruik. Ter illustratie; elke piloot had vroeger meer dan 3.000 pagina’s aan handleidingen bij zich op een vlucht. In totaal zijn er 24 miljoen papieren pagina’s bespaard door American Airlines. Aangezien een iPad minder weegt heeft American Airlines naar eigen zeggen ook 1.2 miljoen dollar per jaar aan kerosine bespaard.

Ook Nederlandse maatschappijen maken steeds meer gebruik van iPads tijdens het vliegen.

Check uw vlucht
Vorig blogartikel
Uitspraak rechter: schade door botsing tijdens parkeren geen overmacht
Volgende blogartikel
Nieuwe Verordening compleet van de baan?
Subscribe
Laat het mij weten wanneer er
0 Commentaren
Inline Feedbacks
View all comments
Vragen? Chat of bel
Waren er problemen met uw vlucht? Check uw vergoeding