Vlucht-vertraagd.nl slaat plank volledig mis

Vol trots verwijst vlucht-vertraagd.nl op haar site naar een artikel in het AD van afgelopen maandag. In het artikel geeft directeur Ton van Bokhoven zijn mening over ellende vlucht Corendon CAI707.

Dat de passagiers op deze vlucht van Bodrum naar Amsterdam slecht behandeld zijn staat vast. Maar de stelling dat passagiers recht zouden hebben op een vergoeding is apert onjuist. Immers het betreft hier een vlucht uitgevoerd door een niet Europese maatschappij en vertrekkend vanuit een niet Europees land. Misschien moet vlucht-vertraagd.nl nog maar eens in de krant kijken of Turkije inmiddels lid zou zijn geworden van de EU.

Ook was de vlucht niet geannuleerd maar vertraagd met 18 uur en 53 minuten. Dat de vlucht door een ander toestel is uitgevoerd doet er niet toe. Natuurlijk heel jammer voor betrokken passagiers. Maar het is triest dat passagiers op zo’n flagrante manier misleid worden. We raden vlucht-vertraagd.nl aan de Verordening nog eens goed door te lezen.

En het toestel op de foto in het AD dan? Ook hier wordt de plank misgeslagen. Dit betreft een foto van Corendon Dutch Airlines. En als je met deze maatschappij gevlogen zou hebben dan heb je wel recht.

Check uw vlucht
Vorig blogartikel
Lekkende jerrycan met gevaarlijke stof niet buitengewoon
Volgende blogartikel
De wondere wereld van de Claim Desk
Subscribe
Laat het mij weten wanneer er
0 Commentaren
Inline Feedbacks
View all comments

Gecontroleerd door

Hendrik Noorderhaven is de CEO van EUclaim. Hij houdt zich al decennia bezig met de rechten van passagiers. Bekend van NOS, RTL Nieuws, BNR,Telegraaf en Radar.

Meer over Hendrik
Vragen? Chat of bel
Waren er problemen met uw vlucht? Check uw vergoeding