Vertraging is onderdeel business model Surinam Airways

EUclaim heeft een vonnis ontvangen met betrekking tot een Surinam Airways vlucht (PY993 van 26 februari 2010). Het opmerkelijke aan deze zaak is dat de luchtvaartmaatschappij aangeeft dat er geen recht is op compensatie, omdat men maar één toestel bezit.

Als er bij dit toestel een technisch mankement geconstateerd wordt is er geen vervangende vlucht mogelijk en ontstaat er een sneeuwbal effect. Meerdere vluchten hebben vervolgens vertraging, tot het betreffende toestel gerepareerd is.

Surinam Airways geeft aan in haar verweer dat dit de verantwoordelijkheid is van de passagier. De passagier kiest er immers voor gebruik te maken van een kleine luchtvaartmaatschappij. De vertraging bij een dergelijk incident moet voor lief genomen worden. Deze bedrijfsvoering is onacceptabel. De rechter heeft in de rechtszaak tegen Surinam Airways deze argumenten daarom ook van tafel geveegd.

Vorig blogartikel
EUclaim betaalt 273 klanten uit op één dag
Volgende blogartikel
Technisch mankement KLM geen overmacht volgens rechter

Geef een reactie

Vragen? Chat of bel