Vertraging door missende passagier geen overmacht

Onlangs hebben wij een positief vonnis ontvangen in een rechtszaak tegen Iberia. Het betreft vlucht IB 3215 op 6 mei 2010 van Amsterdam naar Madrid. De passagiers zouden vervolgens overstappen op vlucht IB 6123 van Madrid naar Miami. Doordat de eerste vlucht meer dan een uur vertraagd was uitgevoerd, hebben de passagiers hun aansluiting gemist. De reden voor de vertraging van de eerste vlucht was dat er een ingecheckte passagier niet kwam opdagen bij de gate.

Aangezien de missende passagier zich niet op tijd gemeld heeft bij de gate moest zijn bagage uit het toestel gehaald worden. Hierdoor is de Iberia vlucht vertraagd uitgevoerd. De passagiers hebben hun aansluiting naar Miami gemist en zijn met meer dan drie uur vertraging op hun eindbestemming aangekomen. Aangezien Iberia weigerde de compensatie te betalen, hebben de passagiers EUclaim ingeschakeld om hen hierbij te helpen.

Iberia heeft tijdens de rechtszaak een beroep gedaan op een buitengewone omstandigheid. De rechtbank heeft echter besloten dat het geen overmacht situatie betreft: “Het komt met enige regelmaat voor dat een passagier zich niet bij de vertrekpoort meldt. Dit was voorzienbaar.” 

We zijn blij verrast met deze uitspraak!

Check uw vlucht
Vorig blogartikel
Weer stakingen bij Iberia
Volgende blogartikel
Maar u bent toch die meneer van EUclaim?
Subscribe
Laat het mij weten wanneer er
0 Commentaren
Inline Feedbacks
View all comments
Vragen? Chat of bel
Waren er problemen met uw vlucht? Check uw vergoeding