Veel Nederlandse passagiers vertraagd met Jetairfly

Naar schatting heeft Jetairfly alleen in februari al bijna 1000 Nederlandse passagiers gedupeerd.

Vliegtuig van Jetairfly is net geland op de luchthaven

Jetairfly en Arke hebben al een tijdje een vergevorderde samenwerking op lange afstandsvluchten. Onder het vluchtnummer van Jetairfly voeren zowel toestellen van Jetairfly als van Arke vluchten uit naar Amerika en Afrika. Deze samenwerking liet al een paar zware vertragingen zien in december en januari, maar februari spant de kroon. In deze korte maand zijn er al meerdere zwaar vertraagde rotaties uitgevoerd. Bijna 2000 passagiers zijn hierdoor te laat op hun bestemming aangekomen, waarvan naar schatting 50% uit Nederland komt.

De kortste vertraging was ongeveer 3,5 uur, de langste vertraging bijna 22 uur.

Het gaat om de volgende vluchten van of naar Nederland:

02-02-2015 JAF121 Amsterdam-Brussel-Miami
02-02-2015 JAF122 Miami-Brussel-Amsterdam
09-02-2015 JAF133/139 Amsterdam-Brussel-Zanzibar
09-02-2015 JAF140/134 Zanzibar-Brussel-Amsterdam
21-02-2015 JAF624 Miami-Amsterdam
23-02-2015 JAF121 Amsterdam-Brussel-Miami

Onze zuiderburen zijn afgelopen weekend nog harder getroffen. Passagiers op vlucht JAF518 van Miami via Orlando naar Brussel zijn met een vertraging van 45 uur pas twee dagen later aangekomen op hun bestemming.

Naast de vervelende ervaring  door de vertraging, doen Jetair en Arke er nog een schepje bovenop. In een aantal gevallen moesten passagiers in plaats van in 40 minuten met het vliegtuig van Amsterdam naar Brussel te vliegen, 3 uur met de bus tussen Amsterdam en Brussel vervoerd worden.

Passagiers op bovenstaande vluchten hebben volgens de EU Verordening 261/2004 recht op een vergoeding tot €600,- ter compensatie voor het ongemak.

Foto: Flickr.com – RHL Images

Check uw vlucht
Vorig blogartikel
Eau d’Airport: airlines ontwikkelen merkgeuren voor klantenbinding
Volgende blogartikel
Southwest annuleert ticket door no show terwijl man gewoon aan boord is
Subscribe
Laat het mij weten wanneer er
4 Commentaren
Nieuwste
Oudste most voted
Inline Feedbacks
View all comments
Marijke Roos
9 jaren geleden

Bovenstaand artikel is helaas niet juist. Ik heb zelf een claim bij EUclaim ingediend voor vlucht JAF122 van 23/2 Miami-Brussel-Amsterdam en heb een mail teruggekregen met de volgende mededeling: We hebben de documenten voorgelegd aan onze juristen en helaas is er op basis van onze database en de reisdocumenten minder dan 3 uur aankomstvertraging. Dat vinden we erg vervelend, maar we kunnen op deze manier geen zaak voor u starten. Vandaar dat we de claim hebben moeten afwijzen, excuses voor het ongemak.

Dus waarom deze vlucht dan in bovenstaand artikel staat is mij niet duidelijk!

EUclaim
9 jaren geleden

Beste Marijke,

JAF 122 van 23-2-2015 is redelijk snel na het online zetten van dit artikel van de lijst gehaald. Nadat wij claims binnen kregen op deze vlucht en daarbij de tickets van passagiers onder ogen kregen bleek dat de geplande aankomsttijd op het ticket in vergelijking met de daadwerkelijke aankomst helaas tot een vertraging van minder dan 3 uur heeft geleid. We hebben uw claim daarom helaas moeten afwijzen.

Met vriendelijke groet,
Lotte van ’t Klooster
EUclaim

N Hendrix
9 jaren geleden

Weten jullie maar over vlucht JAF140.
Wij hadden ruim 17uur vertraging maar Jetair wil niet betalen lieten zij vandaag per brief weten.

EUclaim
9 jaren geleden

Als je wilt kunnen wij de zaak van je overnemen N Hendrix. We helpen je graag!

Met vriendelijke groet,

Lotte van ’t Klooster
EUclaim

Vragen? Chat of bel
Waren er problemen met uw vlucht? Check uw vergoeding