Sneeuw op komst! Wat nu?

De media staan er weer vol van. Vandaag is er al een voorproefje, maar de echte problemen beginnen vrijdag. Het kan zijn dat het vliegverkeer last gaat krijgen van (hevige) sneeuwval in combinatie met harde windstoten. Niet alleen in Nederland, maar ook in andere delen van Europa wordt sneeuw verwacht. Dit leidt vaak tot vertragingen of annuleringen van vluchten.

Wat kunt u als passagier op dat moment doen en wat zijn uw rechten? Houd allereerst de berichtgeving goed in de gaten! Als u zeker wilt weten of uw vlucht (op tijd) vertrekt kunt u het beste contact opnemen met de luchtvaartmaatschappij. Verder is het handig om de website van de luchthaven in de gaten te houden. Hier zullen de meest recente berichten verschijnen.

Daarnaast heeft u vanaf 2 uur vertraging recht op verzorging. De luchtvaartmaatschappij moet u voorzien van eten en drinken. Alle andere extra gemaakte kosten, zoals bijvoorbeeld hotelkosten, taxikosten of kosten voor communicatie met het thuisfront moeten worden vergoed. U heeft geen recht op additionele financiële compensatie, aangezien slecht weer wordt gezien als een buitengewone omstandigheid.

Check uw vlucht
Vorig blogartikel
Ook Transavia vindt dat vertragingen erbij horen
Volgende blogartikel
Sneeuw zorgt voor problemen vliegverkeer
Subscribe
Laat het mij weten wanneer er
0 Commentaren
Inline Feedbacks
View all comments
Vragen? Chat of bel
Waren er problemen met uw vlucht? Check uw vergoeding