• 97% slagingskans

  • In 3 minuten geregeld

  • No cure no pay

  • Kosteloze juridische procedure

  • Beoordeeld met 4,5 uit 5 sterren

Piloot blijft altijd eindverantwoordelijk

In het programma Kijken in de Ziel– Topondernemers is gisteren op TV een interview uitgezonden met Atilay Uslu, directeur van Corendon Nederland.

© Fotograaf: Ringel Goslinga

Er werd hier een situatie geschetst van een vlucht waarbij een pin (gear pins) in het neuswiel is blijven zitten tijdens het opstijgen. Hierdoor kon het landingsgestel niet inklappen. Het betrof een vlucht naar Hurghada. Het vliegtuig heeft 2 uur rondgecirkeld boven Schiphol om brandstof kwijt te raken, alvorens het is teruggekeerd naar Schiphol voor een veilige landing.

Wie is hier nu verantwoordelijk voor? Volgens Atilay Uslu is het niet de fout van de piloot, maar is de piloot wel eindverantwoordelijk. Hij had tijdens de zogenaamde ‘walk around’ rond het toestel voor de laatste visuele check moeten constateren dat er iets mis was.

Kijk het fragment hier terug.

Geschreven door: Lotte van 't Klooster Social Media & Communications

Check uw vlucht
Vorig blogartikel
Weinig incidenten drukste weekend Schiphol
Volgende blogartikel
Langste Easyjet vertraging ooit
0 Reacties
Inline Feedbacks
View all comments