Blog
Over alles wat te maken heeft met vliegen
Wij houden u wekelijks op de hoogte over alles wat te maken heeft met vliegen. Van de beste zomerbestemmingen, tips om te vliegen met kinderen tot aan waar u het beste kunt zitten in een vliegtuig en hoe u het beste een vliegtuig online kunt volgen.
-
11-01-2017
Wat te doen op Amsterdam Airport Schiphol bij vertraging?
Hoe breng je vertraging op Schiphol op een prettige manier door? We hebben voor elke vertragingsduur wat tips op een rijtje gezet zodat jij, ondanks de vertraging, toch uitgerust en ontspannen aan je reis begint!
-
14-12-2016
Bird strike: wel of geen vergoeding voor vertraging van je vlucht?
Met zoveel vliegtuigen én vogels in de lucht gebeurt het nog wel eens: een aanvaring tussen een vogel en een vliegtuig. Een bird strike heet dat en het kan voor behoorlijk veel schade aan het vliegtuig of de motor zorgen. Voor TravelValley schreef EUclaim er een artikel over.
-
28-11-2016
Vliegen rond de feestdagen? De do’s en dont’s op een rij
Er zijn boeken over geschreven, films over gemaakt en liedjes over gezongen. Naar je familie reizen voor de feestdagen is meestal iets om naar uit te kijken. Het is echter ook de tijd van het jaar waarin sneeuw, storm en hevige regen een grote rol kunnen spelen in het vliegverkeer. En als je ergens niet op zit te wachten is het wel de feestdagen op de luchthaven doorbrengen.
-
18-10-2016
Hoe is het om piloot te zijn?
Het is de droom van bijna elk kind. “Later als ik groot ben word ik piloot!”. Sommigen van ons worden uiteindelijk inderdaad piloot. Hoe is het daadwerkelijk om piloot te zijn? Om elke dag grote vliegtuigen te besturen over de oceaan? Bij EUclaim zijn we natuurlijk echte luchtvaart fanaten. We vertellen je dan ook graag meer over de voor-en nadelen van piloot zijn.
-
10-08-2016
1 vlucht, 17 vluchtnummers!
Veel vliegtuigmaatschappijen verkopen tickets voor vluchten die ze zelf niet uitvoeren. Dit wordt ook wel ‘code-sharing’ genoemd. Het houdt eigenlijk in dat niet alle passagiers aan boord van een vliegtuig bij de uitvoerende vliegtuigmaatschappij hebben geboekt. Door onder een eigen naam tickets te verkopen willen ze hun passagiers een zo breed mogelijk aanbod aan reisbestemmingen te bieden. Dit wordt gedaan onder de naam ‘code-sharing’. Door onder een eigen vluchtnummer tickets te verkopen geven vliegtuigmaatschappijen passagiers het gevoel dat ze hun altijd, overal naartoe kunnen brengen.
-
02-08-2016
Wanneer en wat krijg je aan eten en drinken aan boord?
Voor €10 een plakkerig broodje in een krappe stoel of een compleet drie gangendiner bereid door een Michelin chef in een ruime businessclass stoel? Die keuze is snel gemaakt. De service aan boord is afhankelijk van de keuze voor een vliegtuigmaatschappij én welke klasse je wilt reizen. Je betaalt natuurlijk voor de services die je aan boord krijgt. Naast de duurdere vliegtuigmaatschappijen die businessclass aanbieden zijn er ook vliegtuigmaatschappijen die nauwelijks in ticketprijs van elkaar verschillen, maar waar wel een groot verschil in service zit. We vergelijken 6 vliegtuigmaatschappijen in verschillende reisklassen, bekijken de service aan boord en vergelijken de prijzen van een vlucht naar Ibiza.
-
12-07-2016
Wanneer is er sprake van een buitengewone omstandigheid?
“U heeft helaas geen recht op vergoeding mevrouw, de vlucht is vertraagd vanwege het slechte weer.” Vliegtuigmaatschappijen die zich beroepen op ‘buitengewone omstandigheden’ komen we vaak tegen. Dit begrip houdt immers in dat de vliegtuigmaatschappij geen vergoeding hoeft te betalen aan de passagiers voor de opgelopen vertraging. Wat houdt een ‘buitengewone omstandigheid’ precies in en is het wel altijd terecht als hier een beroep op gedaan wordt? We leggen het hieronder uit.
-
17-06-2016
Online inchecken: Tips & Tricks
Voor sommige mensen een gewoonte, anderen doen het liever niet: Online inchecken. Online inchecken kan veel tijd schelen, maar ook voor de nodige paniek en frustratie zorgen als het allemaal niet gaat zoals je wilt. Wanneer kun je eigenlijk online inchecken? Wat zijn de voordelen? Wat zijn de nadelen? We zetten het voor je op een rij.
-
07-06-2016
Passagiers na 48 uur vertraging weer in Nederland
Het zal je maar gebeuren, meer dan 48 uur vertraging! Het overkwam 180 passagiers van een TUI pakketreis die sinds zaterdag vastzaten in Dubai wegens een technisch mankement aan het vliegtuig. De OR410 moest kort na opstijgen terugkeren naar de luchthaven van Dubai vanwege een probleem met de vleugelklep van het vliegtuig. Een lange vertraging is natuurlijk al vervelend genoeg maar de passagiers van deze vlucht hadden ook nog te maken met een moeizame informatievoorziening…
-
12-05-2016
Vertraging? Shoppen! Bekijk onze Schiphol shop top 10
Vertraging is vervelend. Gelukkig zijn er leuke manieren om je tijd te besteden! Elke dag komen er weer winkels bij op Schiphol. Handig als je bijvoorbeeld nog souvenirs moet inslaan, iets bent vergeten in te pakken of je hebt nu een keer de tijd om een lekker geurtje uit te zoeken. Alles kan! Maak van vertraging een verwenmoment voor jezelf.