Vliegtuig vertraagd wegens een technisch mankement? Recht op vergoeding
Deel dit artikel:
Het komt regelmatig voor, vertraging van je vlucht vanwege een technisch mankement. Onder technische mankementen vallen allerlei technische problemen, maar ook onvoorziene reparaties naar aanleiding van bijvoorbeeld een Bird strike.
Eigenlijk alle mankementen aan een vliegtuig die gerepareerd moeten worden vallen onder een technisch mankement. Iets wat veel passagiers niet weten is dat een technisch mankement die veroorzaakt is door derden, ook onder de verantwoordelijkheid van de vliegtuigmaatschappij valt. Je hebt dus recht op een vergoeding als je vlucht vertraagd wordt vanwege een technisch mankement.
Dat zit namelijk zo: Alle activiteiten die behoren tot de normale vluchtuitvoering van een vliegtuigmaatschappij, vallen dan ook onder de verantwoordelijkheid van die vliegtuigmaatschappij. Hier vallen dus ook contracten met bijvoorbeeld bagage afhandelaren onder. Stel dat een bagagekar tegen het vliegtuig aanrijdt (het gebeurt), en het vliegtuig beschadigd wat meer dan drie uur vertraging oplevert, dan hebben passagiers recht op een vergoeding. De vliegtuigmaatschappij heeft namelijk een contract met de bagage afhandelaar en kan die schade op hun verhalen. Daarnaast valt het onder de noemer ‘risico van het vak’.
Alle activiteiten die behoren tot de normale vluchtuitvoering van een vliegtuigmaatschappij, vallen dan ook onder de verantwoordelijkheid van die vliegtuigmaatschappij.
Wat zijn je rechten?
Technische mankementen zijn dus geen buitengewone omstandigheid. Passagiers die te maken krijgen met een vertraagde of geannuleerde vlucht vanwege een technisch mankement hebben recht op een vergoeding tot €600 per persoon. Twijfel je of jouw vlucht vertraagd was vanwege een technisch probleem? Check je rechten dan eenvoudig en snel op onze website.
Vlucht OR318 ging eerst van Sanford naar Miami en dan naar Amsterdam. Vlucht gegevens toen ; 15:35 vliegen aankomst Amsterdam 09:45. Door technische mankement is er een vertraging vanuit Amsterdam. Na ingecheckt te zijn krijg je een voucher van 5 dollar ter compensatie van de vertraging. Het vliegtuig vertrekt uit Sanford om 18:30 uur en landt 45 min later in Miami. Opstijgen van Miami pas om 20:00 uur en landen in Amsterdam om 11:45 uur Nederlandse tijd Dan vertraging met de bagage op Schiphol de derde excuses. Al. Met al heeft deze vlucht heel erg lang geduurd. Dit is niet netjes naar de passagiers die met TUI hebben gevlogen.
Hopende enige reactie hierop te krijgen.
Wat vervelend om te horen dat je zo’n lange vertraging had! Zat je op de vlucht OR318 van donderdag 8 augustus 2019? Dan kom je helaas tijd tekort om recht te hebben op een vergoeding. Ik hoop dat je vluchten in het vervolg soepeler verlopen. Mocht dat niet het geval zijn, dan helpen wij je graag! ~Anouk
Dank u voor uw reactie. Ik zal mij richten op TUI want de passagiers zolang laten wachten en weten van de vertraging en je dan afschepen met een voucher van 5 dollar?.
Heel begrijpelijk, dat zal een behoorlijke reis voor je zijn geweest! Mocht je ergens vragen over hebben, stuur ons dan gerust een e-mail via customercare@EUclaim.nl! ~Anouk
jolanda timmer
5 jaren geleden
Onze vlucht naar suriname september 2015 werd geannuleerd vanwege technisch mankement veroorzaakt door derden maar wij hebben nog steeds geen vergoeding ontvangen.
Ik snap dat dit lang duurt Jolanda. Wij geven je graag een statusupdate. Stuur ons je vraag met claimnummer naar customercare@EUclaim.nl en we helpen je graag verder. ~Jasmijn
Wij zullen uw bericht binnen drie werkdagen beantwoorden.
Welkom bij Euclaim
Was het eigenlijk de bedoeling om naar Miss Casey te gaan? Dat kan kloppen.
Miss Casey is tegenwoordig onderdeel van EUclaim.
Alle informatie over uw rechten bij problemen rondom uw vlucht of bagage kunt u vinden op EUclaim.nl
Bent u een bestaande klant van Miss Casey, dan kunt u gewoon inloggen met de gegevens die bij u bekend zijn.
Vragen over uw claim bij Miss Casey? Neem dan gerust contact op met onze customer care via 088-0066466 of
customercare@euclaim.nl
EUclaim maakt op haar website gebruik van cookies. Omdat wij uw privacy willen waarborgen én de gebruiksvriendelijkheid van uw bezoek(en) aan onze website willen verbeteren, vindt EUclaim het belangrijk dat u weet hoe en waarom wij cookies gebruiken.
Op EUclaim maken we gebruik van functionele, analytische en trackingcookies.
Op EUclaim gebruiken we:
Functionele cookies.Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website. Voorbeelden hiervan zijn cookies voor het inloggen in uw online dossier en voor het chatten met onze medewerkers.
Analytische cookies.Via Google Analytics worden geanonimiseerd gegevens over het surfgedrag verzameld. Zo kunnen wij zien hoe bezoekers zoals u de website gebruiken en op basis daarvan de website verbeteren.
Trackingcookies.Deze cookies worden door derden gebruikt om op basis van eerdere interacties aangepaste advertenties van EUclaim op websites van derden te laten zien.
EUclaim maakt op haar website gebruik van cookies. Omdat wij uw privacy willen waarborgen én de gebruiksvriendelijkheid van uw bezoek(en) aan onze website willen verbeteren, vindt EUclaim het belangrijk dat u weet hoe en waarom wij cookies gebruiken.
Wat zijn cookies?
Cookies zijn kleine, eenvoudige tekstbestandjes die uw computer of mobiele apparaat via onze website opslaat wanneer u onze website bezoek. Door middel van cookies kan de website speciaal op uw voorkeuren worden ingesteld en kan EUclaim zien hoe de website wordt gebruikt. Cookies zijn niet schadelijk voor uw computer. Tevens worden cookies door EUclaim gebruikt voor marketingdoeleinden.
Als u niet wilt dat websites cookies op uw computer kunnen opslaan, pas dan de browserinstellingen van uw pc aan. U krijgt dan een waarschuwing voordat er cookies worden geplaatst. U kunt de instellingen ook dusdanig aanpassen dat uw browser alle cookies of alleen de cookies van derde partijen weigert.
U kunt cookies die al geplaatst zijn bovendien verwijderen. Let erop dat de instellingen apart voor elke browser, apparaat en computer die u gebruikt aangepast moeten worden. Wij willen u erop attenderen dat als u geen gebruik wilt maken van cookies, wij u helaas niet kunnen garanderen dat onze website goed werkt. Het kan bijvoorbeeld zijn dat enkele functies verloren gaan of dat u bepaalde pagina’s zelfs helemaal niet meer kunt zien. Hoe u uw instellingen kunt aanpassen, verschilt per browser. Klik op één van de onderstaande iconen om direct naar de handleiding van uw browser te gaan of raadpleeg indien nodig de helpfunctie van uw browser. Ook kunt u permanente cookies verwijderen. Hieronder kunt u de handleiding hieromtrent raadplegen:
Via onze website worden ook cookies van derden geplaatst. Op het gebruik van cookies door andere bedrijven is het privacy- en cookiebeleid van het desbetreffende bedrijf van toepassing.
Welke cookies worden door EUclaim gebruikt en hoe lang worden deze opgeslagen?
EUclaim maakt gebruik van diverse soorten cookies. Hieronder treft u zowel een kort als een uitgebreid overzicht aan.
Kort overzicht
Functionele cookies: functionele cookies zorgen ervoor dat de website van EUclaim zo goed mogelijk functioneert. Zo worden uw browserinstellingen opgeslagen, zodat u onze website kunt bekijken, kunt inloggen in uw online dossier, uw inloggegevens kunt opslaan, kunt chatten met onze medewerkers en wij mogelijke problemen met onze website kunnen signaleren en oplossen.
Analytische cookies: middels analytische cookies verzamelt EUclaim statistieken over het gebruik van haar website. Deze statistieken geven EUclaim onder meer inzicht in de frequentie waarin haar website wordt bezocht en op welke punten EUclaim haar website kan verbeteren. Door middel van analytische cookies zorgt EUclaim ervoor dat haarwebsite voortdurend geoptimaliseerd kan worden. De volgende gegevens worden in dit verband onder andere opgeslagen:
uw IP-adres;
de Technische kenmerken zoals de browser die u gebruikt (Chrome, Internet Explorer of Firefox),de resolutie van uw computerscherm en het apparaat dat u gebruikt;
vanaf welke pagina u op de website bent gekomen;
wanneer en hoe lang u de website van EUclaim bezoekt of u uw online dossier gebruikt;
welke pagina’s u bezoekt op onze website.
Tracking cookies: Deze cookies worden door derden gebruikt om op basis van eerdere interacties aangepaste advertenties van EUclaim op websites van derden te laten zien.
Door middel van sommige cookies worden persoonsgegevens verwerkt. In het privacy statement van EUclaim vindt u meer informatie over hoe EUclaim met uw gegevens omgaat.
Slotopmerkingen
Wij zullen deze cookieverklaring aanpassen wanneer de website of de (wettelijke) regels rondom cookies wijzigen.
Indien u vragen heeft over deze cookieverklaring, kunt u contact met ons opnemen via info@euclaim.nl.
Dit cookiebeleid is laatstelijk gewijzigd op 5 februari 2018.
Sorry, wij bieden geen ondersteuning voor Internet Explorer
Om veiligheidsredenen biedt onze website niet langer ondersteuning voor Internet Explorer. Microsoft onderhoudt niet langer de beveiligingsupdates van Internet Explorer en daarom is het niet meer veilig om online te gaan met Internet Explorer. Meer informatie kunt u hier vinden. Download een geschikte browser als Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Brave of Google Chrome in de onderstaande buttons:
Vlucht OR318 ging eerst van Sanford naar Miami en dan naar Amsterdam. Vlucht gegevens toen ; 15:35 vliegen aankomst Amsterdam 09:45. Door technische mankement is er een vertraging vanuit Amsterdam. Na ingecheckt te zijn krijg je een voucher van 5 dollar ter compensatie van de vertraging. Het vliegtuig vertrekt uit Sanford om 18:30 uur en landt 45 min later in Miami. Opstijgen van Miami pas om 20:00 uur en landen in Amsterdam om 11:45 uur Nederlandse tijd Dan vertraging met de bagage op Schiphol de derde excuses. Al. Met al heeft deze vlucht heel erg lang geduurd. Dit is niet netjes naar de passagiers die met TUI hebben gevlogen.
Hopende enige reactie hierop te krijgen.
Wat vervelend om te horen dat je zo’n lange vertraging had! Zat je op de vlucht OR318 van donderdag 8 augustus 2019? Dan kom je helaas tijd tekort om recht te hebben op een vergoeding. Ik hoop dat je vluchten in het vervolg soepeler verlopen. Mocht dat niet het geval zijn, dan helpen wij je graag! ~Anouk
Dank u voor uw reactie. Ik zal mij richten op TUI want de passagiers zolang laten wachten en weten van de vertraging en je dan afschepen met een voucher van 5 dollar?.
Heel begrijpelijk, dat zal een behoorlijke reis voor je zijn geweest! Mocht je ergens vragen over hebben, stuur ons dan gerust een e-mail via customercare@EUclaim.nl! ~Anouk
Onze vlucht naar suriname september 2015 werd geannuleerd vanwege technisch mankement veroorzaakt door derden maar wij hebben nog steeds geen vergoeding ontvangen.
Ik snap dat dit lang duurt Jolanda. Wij geven je graag een statusupdate. Stuur ons je vraag met claimnummer naar customercare@EUclaim.nl en we helpen je graag verder. ~Jasmijn