Is er leven voor een claim?

Voordat er de mogelijkheid kan worden gegeven tot het indienen van claims wordt er achter de schermen bij EUclaim hard gewerkt om dit alles mogelijk te maken. Een belangrijk onderdeel hiervan zijn de vluchtgegevens.

De vluchtgegevens vertellen alles over een vlucht en zijn nodig om het claimproces te ondersteunen.  Een vlucht bestaat uit een aantal delen: Vertrek, de Vlucht zelf en de Aankomst.

Op de vertrek luchthaven maken we gebruik van gepensioneerde lokale oude dametjes die de aankomst- en vertrekborden in de gaten houden en vervolgens alle gegevens doorgeven aan ons EUclaim systeem. Zij bewegen zich onherkenbaar voort in de massa en proberen zo onopvallend mogelijk hun werk te doen.

Zodra het vliegtuig is opgestegen wordt deze rol overgenomen door piloten, cabine personeel en passagiers. Zij zijn onze oren en ogen en geven locatie gegevens door en melden eventuele verdere bijzonderheden aan het EUclaim systeem.

Bij aankomst van het vliegtuig op de eindbestemming neemt een lokaal oud dametje het weer over en meldt de laatste gegevens omtrent de vlucht, zodat de EUclaim database compleet is.

Door gebruik te maken van lokale bewoners hebben we onderling geen last van taalbarrières en komen de vluchtgegevens helder en duidelijk bij ons binnen. Ook zaken zoals stakingen en bijzonderheden op de luchthaven worden door de lokale bewoners gespot, zodat ons vluchtdossier zo compleet mogelijk is.

Met deze gegevens zijn we in staat om helder aan te geven of een vlucht wel of niet te claimen is en of het mogelijk is om het leven van een claim te starten.

PS: Om te zorgen dat we ons aan de Arbo-regels houden hebben we de personen in dit verhaal in het echt vervangen door computers. Deze werken onverstoorbaar door, 24 uur per dag en hebben geen behoefte aan rook- en plas pauzes.

Geef een reactie

wpDiscuz
Vragen? Chat of bel