EUclaim wint rechtszaak tegen Corendon Airlines

EUclaim voert vele rechtszaken tegen luchtvaartmaatschappijen. Wanneer er een opmerkelijke zaak voorbij komt schrijven wij hier graag een blog over. Vandaag gaat het om passagiers op Corendon Airlines vlucht CAI 205 van 4 oktober 2011. Zij zijn met een vertraging van meer dan 10 uur op hun eindbestemming in Dalaman aangekomen.

De luchtvaartmaatschappij Corendon Airlines heeft aangegeven dat de vertraging is ontstaan door een snee in één van de banden van het landingsgestel. Corendon Airlines stelt dat dit een buitengewone omstandigheid is. Verder beweert Corendon Airlines ook dat passagiers geen recht hebben op een vergoeding, omdat zij vliegen als onderdeel van een pakketreis. Hierdoor hebben de passagiers volgens de luchtvaartmaatschappij gratis of tegen een gereduceerd tarief gereisd, omdat niet duidelijk is welk deel van de reissom daadwerkelijk voor de vlucht is betaald. Daarbij vindt Corendon Airlines ook dat de hoogte van het compensatiebedrag naar beneden moet worden bijgesteld, omdat deze niet in verhouding staat tot de betaalde ticketprijs.

EUclaim is een rechtszaak gestart tegen Corendon Airlines en heeft deze gewonnen. Alle aangevoerde argumenten van de luchtvaartmaatschappij zijn van tafel geveegd door de Rechtbank. Goed nieuws dus!

Check uw vlucht
Vorig blogartikel
Sneeuw en IJssculpturen
Volgende blogartikel
Regels gebruik van smartphones en tablets aan boord versoepeld
Subscribe
Laat het mij weten wanneer er
0 Commentaren
Inline Feedbacks
View all comments
Vragen? Chat of bel
Waren er problemen met uw vlucht? Check uw vergoeding