EUclaim en CB publiceren lijst met probleemvluchten

Brummen – Vanaf vandaag publiceert EUclaim dagelijks een lijst met alle langdurig vertraagde en geannuleerde vluchten van en naar Nederland op www.euclaim.nl en www.consumentenbond.nl. De lijst kan zowel per luchthaven als luchtvaartmaatschappij opgevraagd worden en gaat terug tot 1 januari. Vertraagde passagiers op deze vluchten kunnen met één druk op de knop hun financiële compensatie claimen via EUclaim.

Waiting at the airport

Bij vertraging recht op compensatie tot € 600,- p.p.

EUclaim registreert alle vliegtuigbewegingen boven Nederland. Als een vliegtuig is vertraagd of een vlucht geannuleerd wordt door de medewerkers van EUclaim direct de oorzaak geanalyseerd. Een vliegtuigpassagier heeft recht op compensatie indien de passagier met meer dan drie uur vertraging op de bestemming aankomt. Er mag geen sprake zijn van buitengewone omstandigheden zoals slecht weer en stakingen op de luchthaven. Afhankelijk van de vliegafstand kan deze compensatie oplopen van € 250,- tot € 600,-.

Duidelijke informatievoorziening voor vertraagde luchtvaartpassagiers

“Het is belangrijk de consument duidelijk te maken in welke gevallen passagiers nu wel of geen recht hebben op compensatie”, zegt Hendrik Noorderhaven directeur van EUclaim, een bedrijf dat zich inspant om de belangen van passagiers te behartigen. “In zo’n 35% van alle vertragingen kan een luchtvaartmaatschappij daar niets aan doen. Maar feit blijft dat 65% niet het gevolg zijn van buitengewone omstandigheden. En dan heeft de passagier gewoon recht op compensatie voor verloren tijd die tot €600,- per passagier kan oplopen. Op de door ons gepubliceerde lijsten kun je in één oogopslag zien of je recht hebt of niet.”

Consumentenbond

De Consumentenbond heeft een samenwerkingsovereenkomst gesloten met EUclaim. Gezamenlijk willen zij gedupeerde vliegtuigpassagiers helpen om de financiële compensatie bij de luchtvaartmaatschappij te claimen. Via zowel de website van de consumentenbond (www.consumentenbond.nl/vluchtvertraging) als via de website van EUclaim (www.euclaim.nl) kunnen consumenten online advies krijgen of ze recht hebben op financiële compensatie en direct hun claim indienen bij de luchtvaartmaatschappijen.

Facebook

Vorige week introduceerde EUclaim een Facebook pagina (www.facebook.com/euclaimnl) waarop vliegtuigpassagiers hun ervaringen en informatie over vertraagde vluchten kunnen delen. De juristen van EUclaim geven direct online advies via Facebook om gedupeerde vliegtuigpassagiers te helpen.

Check uw vlucht
Vorig blogartikel
EUclaim geeft passagiers direct advies via Facebook
Volgende blogartikel
Rechtbank Berlijn volgt het Europese Hof van Justitie
Subscribe
Laat het mij weten wanneer er
0 Commentaren
Inline Feedbacks
View all comments

Gecontroleerd door

Hendrik Noorderhaven is de CEO van EUclaim. Hij houdt zich al decennia bezig met de rechten van passagiers. Bekend van NOS, RTL Nieuws, BNR,Telegraaf en Radar.

Meer over Hendrik
Vragen? Chat of bel
Waren er problemen met uw vlucht? Check uw vergoeding