Easyjet kan buitengewone omstandigheid niet bewijzen

Op 7 december heeft de Rechtbank Rotterdam een uitspraak gedaan in een zaak tegen Easyjet. Het betreft een vlucht van Amsterdam naar Liverpool op 30 januari 2010 met vluchtnummer U2 7006.

De luchtvaartmaatschappij heeft als reden van de vertraagde easyJet vlucht extreem slechte weersomstandigheden in Amsterdam opgegeven. Dit is een buitengewone omstandigheid, waardoor de luchtvaartmaatschappij van mening is dat zij geen financiële compensatie verschuldigd zijn aan de passagier. Zij baseren dit op weerrapporten verkregen van de luchthaven.

EUclaim heeft echter ook weerrapporten aangeleverd waaruit blijkt dat op het moment van de geplande vlucht er geen sprake was van slecht weer in Amsterdam. Ook zijn er geen andere vluchten vertraagd of geannuleerd door slecht weer op dat moment. De lichte sneeuwbuien zijn pas uren later voorbij getrokken.

De rechter heeft de passagier in het gelijk gesteld en heeft aangegeven dat Easyjet niet genoeg bewijs heeft geleverd om de slechte weersomstandigheden ten tijde van de vlucht aan te tonen. De geleverde weerrapporten door EUclaim worden ook aangeboden in het ‘do it yourself’ pakket dat klanten kunnen aanschaffen om een claim zelf in te dienen bij de luchtvaartmaatschappij. Deze uitspraak is een bevestiging dat de rechtbank dit erkent als valide bewijsstukken!

Check uw vlucht
Vorig blogartikel
Sneeuw op komst! Wat nu?
Volgende blogartikel
Tekort aan crew en zieke piloot geen overmacht
Subscribe
Laat het mij weten wanneer er
0 Commentaren
Inline Feedbacks
View all comments

Geschreven door

Marketingmanager Lisanne Verbeek heeft passie voor marketing en campers. Nu vecht ze voor de rechten van passagiers. Bekend van RTL Nieuws, BNR en AD.

Meer over Lisanne
Vragen? Chat of bel