De gezichten van EUclaim: Ralf

EUclaim is meer dan een website en dat willen we graag met jullie delen! De komende tijd zullen wij regelmatig 7 vragen stellen aan één van onze medewerkers.

Ralf is onze Systeembeheerder. Hij zorgt er voor dat we elke dag ons werk kunnen doen en dat alles op rolletjes verloopt.

Wat is jouw rol binnen het team van EUclaim?

Mijn functie is systeembeheerder, mijn taak is alle systemen zoals servers, werkstations, telefonie, mail en het netwerk ‘draaiende’ te houden. Dit houdt in dat alle servers responsive en betrouwbaar moeten blijven en alle werkstations up-to-date en virusvrij zijn. Bereikbaarheid voor klanten door middel van e-mail of per telefoon is tevens een belangrijke taak van mij. Ook wordt mijn naam al snel geroepen bij al hetgeen niet werkt.

Welke werkzaamheden vind je het leukst?

Het leukste aan mijn functie is dat door de huidige ontwikkelingen in de techniek tegenwoordig in relatief korte tijd een heel nieuw serverpark of systeem neergezet kan worden, zonder dat daar enige hardware voor nodig is. IT is lang niet meer zo statisch als de jaren hiervoor en we hoeven eigenlijk geen nee meer te verkopen op nieuwe ideeën of wensen. Een kanttekening aan mijn collega’s: voorgaande niet te letterlijk nemen a.u.b.

Durf je zelf nog wel te vliegen?

Ja hoor, ben een liefhebber van de zon en ondanks dat we zo af en toe wat horrorverhalen te horen krijgen, blijft vliegen nog steeds een prima middel om de zon op te zoeken.

Met welke vliegtuigmaatschappij vlieg je het liefst en waarom?

Ik ben naar Cuba geweest met KLM. Moet zeggen dat de lange vluchten heel erg comfortabel zijn ten opzichte van de korte Ryanair vluchten, waarbij iedereen bovenop elkaar zit. Dan is een KLM vlucht gewoon bijna een luxe.

Heb je zelf wel eens een vertraging gehad?

Jazeker, dit was nog voor ik überhaupt van het bestaan van EUclaim had gehoord. Tijdens een vakantie naar Turkije met Corendon was mijn vlucht vertraagd, maar dat was dezelfde vakantie waarbij tijdens de vlucht mijn stoelzitting losliet en de airco op mijn hoofd drupte! Ja, het was een prijsknaller…

Welk aspect binnen dit bedrijf blijft vaak onbelicht?

Ik zal dit dicht bij mijn eigen functie houden en wil graag de hoeveelheid techniek die er schuilgaat achter het tot stand komen van een claim tot de uiteindelijke betaling benadrukken. Dit zijn voornamelijk geautomatiseerde processen die intern diverse afdelingen passeren, waarbij ieder zijn of haar bijdrage levert aan een claim en uiteindelijk voor de totstandkoming van het eindproduct zorgt; een tevreden klant.

Wat maakt EUclaim uniek?

Dit is met stip de manier waarop het kantoor is ingedeeld! Dit is namelijk geen twee weken hetzelfde. Er zijn zoveel nieuwe ideeën en ontwikkelingen dat er continu een soort switch is in de inrichting, vandaag je werkplek,  morgen een archiefkast! Maar even zonder dollen; de manier waarop nieuwe ideeën worden omarmt en de mate waarop we er ons allemaal op storten om het een succes te maken, maakt EUclaim uniek.

Check uw vlucht
Vorig blogartikel
Overleg nieuwe Verordening passagiersrechten vastgelopen
Volgende blogartikel
Brand op Fiumicino zorgt nog steeds voor problemen
Subscribe
Laat het mij weten wanneer er
0 Commentaren
Inline Feedbacks
View all comments
Vragen? Chat of bel
Waren er problemen met uw vlucht? Check uw vergoeding