De gezichten van EUclaim: Marieke

EUclaim is meer dan een website en dat willen we graag met jullie delen! De komende tijd zullen wij regelmatig 7 vragen stellen aan één van onze medewerkers.

Marieke Hoetink achter de computer

Marieke is werkzaam op de Claimdesk afdeling bij EUclaim. Ze is verantwoordelijk voor het onderzoeken van claims en het analyseren van vluchten om te bekijken of passagiers recht hebben op een vergoeding. Ook verzorgt zij klantencontact per e-mail en telefoon.

Wat is jouw rol binnen het team van EUclaim?

Sinds september ben ik werkzaam op de claimdesk. Hier hebben wij het eerste contact met de klant en beoordelen wij of een claim kan worden aangenomen. Ook al het contact met de luchtvaartmaatschappij wordt bij ons gedaan, totdat een claim naar onze juridische afdeling wordt overgedragen.

Welke werkzaamheden vind je het leukst?

Het onderzoeken van een vlucht vind ik heel erg leuk en interessant! Zover doorgaan totdat ik weet of ik wel of niet een claim kan aannemen! Ook het telefonisch contact met onze klanten vind ik erg prettig. Ondanks dat we geen face-to-face contact hebben met een klant proberen wij het telefonisch contact toch persoonlijk te maken. 

Durf je zelf nog wel te vliegen?

Ja natuurlijk durf ik zelf nog wel te vliegen! Ondanks dat ik wel vaak nare vliegervaringen hoor van onze klanten ga ik nog graag op vliegvakantie! 

Met welke vliegtuigmaatschappij vlieg je het liefst en waarom?

Ik heb nog niet met heel veel verschillende luchtvaartmaatschappijen gevlogen. KLM vond ik daarvan het beste, vanwege de beenruimte en de service (we kregen toen gratis een “two seater”). 

Heb je zelf wel eens een vertraging gehad?

Ja, afgelopen zomer nog. Toen we terugkeerden uit Gran Canaria hadden we een uurtje vertraging met Transavia. Ook heb ik vertraging gehad toen ik voor een studiereis in Kenia was.

Tijdens de terugreis moesten we overstappen in Nairobi, alleen deze overstap duurde iets langer vanwege een vertraging van 1,5 uur op de KLM vlucht van Nairobi naar Amsterdam.

Welk aspect binnen dit bedrijf blijft vaak onbelicht?

Wat ik vaak tegenkom is dat onze klanten denken dat ze binnen een maand de financiële compensatie op hun rekening hebben staan. Als een luchtvaartmaatschappij dwars gaat liggen en niet reageert op onze brieven of negatief reageert, kan het soms wel 1,5-2 jaar duren voordat wij geld terug kunnen halen. Zeker wanneer de claim het juridische circuit in gaat en er een rechtzaak voorbereid moet worden. 

Wat maakt EUclaim uniek?

Onze database is wat ons zo uniek maakt. Wij evalueren dagelijks miljoenen vluchten, waardoor we vaak al snel kunnen beoordelen of een claim gegrond is. 

Check uw vlucht
Vorig blogartikel
Intelligente koffers, ze bestaan!
Volgende blogartikel
Eau d’Airport: airlines ontwikkelen merkgeuren voor klantenbinding
Subscribe
Laat het mij weten wanneer er
0 Commentaren
Inline Feedbacks
View all comments
Vragen? Chat of bel
Waren er problemen met uw vlucht? Check uw vergoeding