De gezichten van EUclaim: Jeroen

EUclaim is meer dan een website en dat willen we graag met jullie delen! De komende tijd zullen wij regelmatig 7 vragen stellen aan één van onze medewerkers.
Jeroen is applicatiebeheerder bij EUclaim en draagt zorg voor het verzamelen van vluchtgegevens voor onze database.

1. Wat is jouw rol binnen het team van EUclaim?

Sinds februari dit jaar ben ik werkzaam als applicatiebeheerder bij EUclaim. Door middel van onze verschillende systemen verzamel ik vluchtgegevens van vluchten over de hele wereld. Vervolgens controleer ik de binnengekomen gegevens en corrigeer ik deze waar nodig. Ook help ik bij het verbeteren van de systemen die deze gegevens binnen halen.

2. Welke werkzaamheden vind je het leukst?

Het constant bezig zijn met het zoeken naar verbeterpunten voor onze systemen. Naast de afwisseling die het werk heeft zet het ook de tandwieltjes in je hoofd aan het werk. Die combinatie maakt het werk leuk omdat het niet altijd makkelijk is, maar als je een oplossing of verbetering hebt gevonden geeft dat een extra goed gevoel.

3. Durf je zelf nog wel te vliegen?

Graag zelfs. Ik vind het fantastisch om in het vliegtuig te stappen. Ik maak me ook nooit druk om alle verhalen die je wel eens hoort. Aircraft Investigation kijken vlak voor een vlucht doet mij niets!

4. Met welke vliegtuigmaatschappij vlieg je het liefst en waarom?

Ik heb helaas nog niet heel veel kunnen vliegen, dus kan hier niet echt een oordeel geven. Wel heb ik, wanneer ik vloog, met Transavia gevlogen en daar heb ik tot op heden geen problemen mee gehad.

5. Heb je zelf wel eens een vertraging gehad?

Ja, ik ben jaren geleden naar Turkije op vakantie geweest. Op de dag van de terugvlucht zouden we om 20:00 vertrekken, maar we hadden al gehoord dat Schiphol dicht zat i.v.m. een storm en dat onze vlucht geannuleerd was.

De reisleiding bleef volhouden dat we alsnog zouden vertrekken. Uiteindelijk kregen we om 05:00 te horen dat ons vliegtuig nog op Schiphol stond en dat het niet kon opstijgen. We konden toen kiezen om een hotel in de buurt te nemen om te overnachten of om op het vliegveld te blijven. Wij kozen voor het hotel en zouden de volgende dag om 17:00 vertrekken. Ook deze vlucht was uit eindelijk vertraagd naar 02:00. Het was een behoorlijke beleving maar we zijn gelukkig heelhuids thuis gekomen.

6. Welk aspect binnen dit bedrijf blijft vaak onbelicht?

Ik denk eigenlijk 2 onderdelen. Ten eerste de technische afdeling die zorgt dat alle systemen blijven draaien. Ten tweede het werk wat verricht wordt om de claims te onderzoeken. Dit gebeurt allemaal achter de schermen en daar merk je van buitenaf zo goed als niets van.

7. Wat maakt EUclaim uniek?

In de korte periode dat ik nu hier werk, valt op hoeveel werk er wordt verricht om alle systemen zo optimaal mogelijk te laten functioneren. Hierbij wordt er veel tijd besteed om het de klanten zo makkelijk mogelijk te maken, zodat ze geen  lastige trajecten hoeven te doorlopen. Je krijgt het gevoel dat het echt om de passagiers gaat.

Geef een reactie

wpDiscuz
Vragen? Chat of bel