Corendon raadt passagiers EUclaim aan

Gisteren is er in de uitzending Groeten van Max aandacht besteed aan passagiersrechten. Het ging in het item om de familie Heesakkers-Panhuizen, die een vertraging van meer dan 7 uur hebben gehad met Corendon.

Volgens de passagiers was er geen enkele informatie beschikbaar en werden zij tijdens het wachten op de luchthaven aan hun lot overgelaten. Na thuiskomst hebben zij een klacht ingediend bij Corendon. Corendon weigerde te betalen. Toen dhr. Heesakkers besloot om de luchtvaartmaatschappij te bellen kreeg hij een opmerkelijk antwoord: “ik moest een klacht indienen bij Euclaim”, werd er gezegd.

In de uitzending van Omroep Max was ook de advocaat van Corendon Airlines aanwezig. Mr. Benno S. Friedberg zegt in de uitzending de passagiers te gaan betalen uit coulance. Een vreemde zaak, aangezien zij volgens de EG Verordening 261/2004 recht hebben op een vergoeding. Corendon is verplicht de passagiers uit te betalen! Bij de vraag of de andere passagiers op deze vlucht ook een vergoeding ontvangen geeft mr. Friedberg aan dat zij zich niet gemeld hebben en dus geen vergoeding ontvangen. Melden zij zich alsnog met een klacht dan zal elk geval individueel bekeken worden. 

Het item terugkijken? Dat kan hier.

Vorig blogartikel
Rechtbank Amsterdam legt besluiten van de Inspectie naast zich neer
Volgende blogartikel
Bodybuilder verstopt zich in vliegtuig Angela Merkel

Geef een reactie

2 Reacties op "Corendon raadt passagiers EUclaim aan"

Vragen? Chat of bel