Luchthaven vertraging

EUclaim aan het woord in uitzending van Radar

16 november 2021

Op maandag 15 november 2021 was Hendrik Noorderhaven, directeur van EUclaim, te gast bij Radar. In de aflevering was er aandacht voor de duizenden reizigers die nog steeds geld tegoed hebben voor hun geannuleerde vliegtickets.

Hendrik Noorderhaven in de uitzending van Radar

Veel onduidelijkheid voor reizigers

Door corona zijn er vele vliegreizen en pakketreizen geannuleerd. Duizenden reizigers wachten al langer dan een jaar op een teruggave van deze reiskosten. De kosten terugkrijgen blijkt helaas niet zo makkelijk. De organisaties zijn slecht bereikbaar en daarnaast verwijzen de luchtvaartmaatschappijen en reisbemiddelaars naar elkaar. Dit zorgt voor onduidelijkheid bij reizigers die binnen de verjaringstermijn van twee jaar graag hun geld terug willen.

Claim indienen bij de luchtvaartmaatschappij

Normaal gesproken dienen passagiers volgens Verordening 261/2004 binnen zeven dagen hun geld terug te krijgen, maar in tijden van de coronacrisis is dit niet altijd het geval. Er komen veel klachten binnen van reizigers die van het kastje naar de muur gestuurd worden: van de reisbemiddelaar naar de luchtvaartmaatschappij en andersom.

Heeft u vliegtickets geboekt en werd uw reis geannuleerd? Dan moet u altijd een claim indienen bij de luchtvaartmaatschappij, zelfs als u via een reisbemiddelaar zoals Cheaptickets heeft geboekt.

Aflevering Radar terugkijken

Benieuwd wat EUclaim te zeggen heeft over het terugkrijgen van uw geld bij een geannuleerde reis? U kunt de aflevering van Radar hier bekijken.

  • Is uw reis geannuleerd?

    Is uw reis geannuleerd vanwege corona en heeft u nog steeds geen geld teruggekregen? EUclaim biedt al ruim 14 jaar juridische hulp aan gedupeerde passagiers. Dien uw claim in en binnen drie minuten weet u waar u recht op heeft!
    Dien uw claim in

Meer EUclaim in het nieuws

  • 2021-08-05

    EUclaim in de uitzending van MAX Vakantieman

    Op maandag 23 augustus 2021 was EUclaim te zien in de aflevering van MAX Vakantieman. Hierin worden de problemen en vele klachten tegen eDreams besproken. Ze spreken ook met het Europees Consumenten Centrum (ECC) en de Algemene Nederlandse Vereniging van Reisbureaus (ANVR). 

  • 2015-07-21

    Gedupeerde reizigers Hellas Travel – Groeten van Max

    Afgelopen maandag 20 juli was EUclaim te gast bij de uitzending Groeten van Max van Omroep Max.

  • 2020-07-27

    EUclaim bij BNR over terugbetaling geannuleerde vluchten

    Afgelopen maandag 20 juli was EUclaim te horen in een radio-uitzending van BNR. In de uitzending kwam EUclaim aan het woord over het feit dat luchtvaartmaatschappijen sneller geld terug moeten betalen aan passagiers na een geannuleerde vlucht.

0 Reacties
Inline Feedbacks
View all comments