Luchtvaartmaatschappijen dreigen passagiers terug naar huis te sturen

Tijdens een bijeenkomst van de Europese Aviation Club in Brussel hebben luchtvaartorganisaties gedreigd passagiers naar huis te sturen als de nieuwe wetgeving van kracht zou worden. Ze hadden uitgerekend dat het goedkoper zou zijn om de eerste vlucht van de dag maar te annuleren als vertraging dreigde in geval van een technische storing. Dat zou immers voorkomen dat de daaropvolgende vluchten ook vertraagd zouden worden.

Dat zijn pas krachtige uitspraken. Om geld te besparen gaat de betrokken maatschappij vakantiegangers dus terug naar huis sturen. Dat zou wat zijn. Je komt op Schiphol en krijg je te horen dat de reis niet doorgaat. Dan kan je als maatschappij de deuren maar beter per direct sluiten.

EUclaim was aanwezig en vroeg aan een spreker wat er met de passagiers die terugkeren van vakantie dan zou gebeuren. Dat was een lastige vraag, er kwam geen antwoord. Na enig aandringen kon de spreker slechts beamen dat deze dan voor altijd op hun vakantiebestemmingen vast zouden zitten! Lieve mensen, neem dus extra ondergoed mee de volgende keer als je op reis gaat. Dat een dergelijk langdurige verbanning naar een vakantie-eiland volgens de huidige wetgeving volledig betaald zou moeten worden door de betrokken maatschappij drong niet echt door.

Dat de luchtvaartmaatschappijen de huidige wetgeving niet prettig vinden is bekend. Maar dit soort retoriek is werkelijk beschamend en onderstreept dat het airlines aan echte argumenten ontbreekt.

Check uw vlucht
Vorig blogartikel
Waarom smaakt een vliegtuigmaaltijd anders in de lucht dan op de grond?
Volgende blogartikel
Minder vertragingen dan vorig jaar
Subscribe
Laat het mij weten wanneer er
0 Commentaren
Inline Feedbacks
View all comments
Vragen? Chat of bel