De Verordening werkt, waarom veranderen?

Het zomerseizoen is voorbij en wij hebben daarom een onderzoek gedaan naar het aantal vertraagde en geannuleerde vluchten ten opzichte van 2012 en 2011. Hieruit blijkt dat de Verordening positieve veranderingen heeft gebracht.

Verschillende Nederlandse luchtvaartmaatschappijen presteren sinds de komst van de regelgeving beter. Daarnaast zijn passagiers die te maken hebben met een vertraagde of geannuleerde vlucht beter beschermd.

KLM is sinds 2011 meer vluchten gaan uitvoeren, maar heeft 17% minder vertragingen en annuleringen opgelopen. Transavia heeft zelfs 30% minder vertragingen dan voorheen. De KLM heeft tegenwoordig een reservetoestel klaar staan voor lange afstandsvluchten. Ook Transavia heeft een reservetoestel paraat op Schiphol wanneer er problemen ontstaan. ArkeFly heeft 28% minder vertragingen, waarbij zij zelfs 40% méér vluchten uitvoert. Daarbij zien wij dat ArkeFly sneller een ander toestel inhuurt wanneer er bijvoorbeeld een technisch mankement is geconstateerd, zodat de vertraging binnen de perken blijft.

Geconcludeerd kan worden dat luchtvaartmaatschappijen zich gemiddeld in 2013 met 23% verbeterd hebben ten opzichte van 2012. Het effect van de Verordening is onmiskenbaar. Luchtvaartmaatschappijen doen meer moeite om hun zaken op orde te hebben.

Wanneer de plannen voor een aangepaste Verordening doorgang vinden zal dit teniet gedaan worden. Ook heeft 50% van de gedupeerde passagiers met een vertraagde vlucht ineens géén recht meer op een vergoeding. Bovenstaande toont aan dat de Verordening in de huidige vorm werkt!

Geef een reactie

wpDiscuz
Vragen? Chat of bel