De gezichten van EUclaim: Christy

EUclaim is meer dan een website en dat willen we graag met jullie delen! De komende tijd zullen wij regelmatig 7 vragen stellen aan één van onze medewerkers. Omdat het alweer een tijdje geleden is vonden we het hoog tijd voor een nieuw (maar bestaand) gezicht.

Christy is werkzaam op de afdeling Social Media en Communications bij EUclaim. Ze zorgt ervoor dat EUclaim op Social Media wordt vertegenwoordigd, heeft klantencontact via Facebook en Twitter en de LiveChat, en schrijft blogs voor de website.

1. Wat is jouw rol binnen het team van EUclaim?

Sinds maart 2012 werk ik bij EUclaim. Ik ben begonnen op de claimdesk en sinds vorig jaar oktober hou ik me bezig met Social Media in de ruimste zin van het woord. We zorgen voor het schrijven en plaatsen van artikelen en blogs op de website, en verspreiden deze via de verschillende kanalen op Social media. We benaderen mensen die via Twitter en Facebook praten over vertragingen actief, zodat we de passagiers kunnen wijzen op hun rechten. Daarnaast ben ik verantwoordelijk voor de LiveChat voor zowel de Nederlandse, Engelse en Duitse passagiers. Sinds juli van dit jaar coördineer ik ook de contacten tussen onze Duitse advocaten en ons kantoor in Brummen.

2. Welke werkzaamheden vind je het leukst?

Dat is lastig te zeggen, want ik doe zoveel verschillende dingen dat ik het best moeilijk vind te kiezen. Het allerleukst vind ik de chat, dat is echt een leuke manier van klantencontact onderhouden. Je kunt mensen meteen helpen, vragen beantwoorden over de status van de claim, of ze helpen hoe ze de claim online kunnen indienen. Ook kun je ze via chat adviseren als ze nog op de luchthaven aan het wachten zijn. Omdat de passagiers de chat als zeer positief ervaren krijg ik erg leuke reacties.

3. Durf je zelf nog wel te vliegen?

Natuurlijk, ik vind vliegen na al die jaren nog steeds een hele fijne manier van reizen.

4. Met welke vliegtuigmaatschappij vlieg je het liefst en waarom?

Ik heb niet echt een voorkeur, ik laat het sterk afhangen van de bestemming en het aanbod dat daarbij hoort. En uiteraard weeg ik dan altijd, zoals iedere passagier, af wat de beste keus is qua schema en tarief.

5. Heb je zelf wel eens een vertraging gehad?

Jawel, ik heb regelmatig vertraging gehad. Maar gelukkig nooit echt noemenswaardige vertraging, en dat hoop ik graag zo te houden.

6. Welk aspect binnen dit bedrijf blijft vaak onbelicht?

Ik denk dat wat er voor nodig is om een claim van begin tot eind tot een succesvol einde te brengen. Het begint met onze database, al die vluchtinformatie en airportgegevens die we hebben. Daarnaast moeten passagiers weten wat hun rechten zijn en waar ze terecht kunnen. Onze website moet duidelijk en toegankelijk zijn voor al deze passagiers. De claim moet uitvoerig worden onderzocht. Onze klanten dienen zo goed en volledig mogelijk worden geïnformeerd. Ook juridische procedures nemen veel werk en tijd in beslag. En met al mijn collega’s die ieder voor een bepaalde schakel in het  gehele claimproces zorgen doen we iedere dag weer ons uiterste best om de claim tot een succesvol einde te brengen!

7. Wat maakt EUclaim uniek?

Eigenlijk is dat ook meteen mijn antwoord op de vorige vraag : met z’n allen zorgen wij ervoor dat de passagier die door de airline is afgescheept alsnog krijgt waar hij recht op heeft, en daar ben ik best trots op!

Vorig blogartikel
Waarom vragen wij een kopie van het identiteitsbewijs?
Volgende blogartikel
Schade aan vliegtuig door botsing met vliegtuigtrap geen overmacht

Geef een reactie

Vragen? Chat of bel