Cabine crew: van grote invloed op je vlucht
Er zijn veel factoren van invloed of jij jouw vlucht als prettig ervaart. Eén van deze factoren is de cabine crew. Op het moment dat de vlucht vertraging heeft, maar jij wel een goede service hebt ontvangen aan boord ben je minder negatief over de vlucht dan wanneer je de service aan boord als slecht hebt ervaren. Kortom: een goede cabine crew is van groot belang voor een luchtvaartmaatschappij!
Skytrax houdt elk jaar een onderzoek onder passagiers (ca. 18 miljoen reizigers) naar verschillende belangrijke factoren voor luchtvaartmaatschappijen. Op basis hiervan delen ze de World Airline Awards uit. Deze worden gezien als de Oscars van de luchtvaartindustrie. Eén award hiervan is Word’s Best Cabin Staff.
Beste cabin crew in 2015
Voor de tweede jaar op rij heeft Garudo Indonesia de award gewonnen voor Word’s Best Cabin Staff. De luchtvaartmaatschappij maakte de afgelopen tijd een enorme groei door en de award is een mooie beloning. Op de tweede plek staat Cathay Pacific (winnaar 2013) en de top drie van 2015 wordt afgesloten met Singapore Airlines. De winnaars van de Word’s Best Cabin Staff uit 2012 (Malaysia Airlines) en 2011 (Asiana Airlines) staan op de vierde en vijfde plaats.
World’s Best Cabin Staff 2015
1. Garuda Indonesia
2. Cathay Pacific
3. Singapore Airlines
4. Asiana Airlines
5. Malaysia Airlines
6. Qatar Airways
7. EVA Air
8. ANA All Nippon Airways
9. Thai Airways
10. Hainan Airlines
Heb jij al eens gevlogen met Garudo Indonesia? Was jij ook zo tevreden over de cabine crew?
Of welke cabin crew zou jij belonen met de award Word’s Best Cabin Staff? Wij zijn erg benieuwd naar jouw verhalen!
De cabin crew van Garuda mag dan misschien goed zijn, hun vliegtuigen willen ook nog wel eens uit de lucht vallen. Dus toch maar niet.