Vrouw wachtend op luchthaven op vertraagde vlucht

Staking Zweden

U had gepland om van of naar Zweden te vliegen. De staking in Zweden gooit roet in het eten. Dat is hartstikke vervelend, u voelt zich machteloos. In sommige situaties heeft u recht op een vergoeding. Wanneer u recht heeft op een vergoeding als gevolg van de staking in Zweden leggen we u graag uit. Gelijk weten waar u aan toe bent?
Check uw vlucht

Wanneer kunt u een compensatie krijgen voor de staking in Zweden?

U kunt een claim indienen als de uitvoerende airline verantwoordelijk kan worden gesteld voor de staking. Is het personeel van de airline waarmee u vliegt of zou vliegen de reden dat u te maken heeft met vluchtproblemen? Dan kan de airline verantwoordelijk worden gesteld en heeft u recht op een vergoeding.

Veel gedupeerden van de staking in Zweden blijven met lege handen achter

Als de staking in Zweden niet veroorzaakt wordt door de airline waarmee u vliegt, dan kan deze ook niet verantwoordelijk worden gehouden. De airline staat net als u machteloos in deze situatie. Daarom kunt u voor het geleden tijdsverlies dan ook geen claim indienen bij de airline.

Wanneer heeft u geen recht op een vergoeding?

U heeft geen recht op een vergoeding als de staking veroorzaakt is door personeel anders dan het eigen personeel van de airline.

Zoals:

  • Een staking van de luchtverkeersleiding
  • Staking door beveiligingspersoneel
  • Staking door bagage-afhandelaars
  • Staking door ander grondpersoneel

Waar u als gedupeerde van de staking in Zweden wel recht op heeft

Ook al heeft u vertraging opgelopen door de staking in Zweden en ligt het buiten de verantwoordelijkheid van de airline waarmee u vliegt, dan heeft u geen recht op een vergoeding.

Maar heeft u meer dan 2 uur vertraging, dan heeft de airline wel een zorgplicht. Dat houdt in dat u recht heeft op eten en drinken. En duurt het heel lang, dan moet de airline ook een overnachting voor u regelen. Gebeurt dit niet, dan kunt u dit alsnog zelf regelen en de bonnetjes declareren.

Vergoeding als uw vlucht vertraagd of geannuleerd is

Heeft u bij aankomst op bestemming meer dan 3 uur vertraging en kan de airline verantwoordelijk gesteld worden, dan heeft u recht op een vergoeding. De hoogte van die vergoeding is afhankelijk van de afstand van de vlucht. Voor een vluchtafstand die minder is dan 1500km, heeft u recht op een vergoeding van 250,- per ticket. Dit bedrag loopt op tot 600,- per ticket als uw vluchtafstand meer dan 3500km is.

Vraag uw vergoeding aan

De database van EUclaim geeft u snel uitsluitsel of u aanspraak kunt maken op een vergoeding. U hoeft alleen maar uw vluchtdatum en vluchtnummer in te voeren.
Heeft u recht op een vergoeding? Dien dan gelijk een claim in. Wij helpen jou de vergoeding te krijgen. 97% succes gegarandeerd.

Recente vluchtproblemen van en naar Zweden

Vragen? Chat of bel
Waren er problemen met uw vlucht? Check uw vergoeding