Het winterweer in Nederland heeft voor veel problemen in het vliegverkeer gezorgd afgelopen weekend. Schiphol heeft zondag te maken gehad met een beperkte capaciteit aan start- en landingsbanen waardoor veel vluchten werden geannuleerd of een langdurige vertraging opliepen.
Sinds vrijdag kreeg het vliegverkeer van en naar Nederland al te maken met beperkingen vanwege het slechte weer. Zaterdag kondigde onder andere KLM al aan op zondag 188 vluchten van en naar Europese bestemmingen te annuleren. Uiteindelijk werden het afgelopen weekend 678 vluchten geannuleerd en liepen 206 vluchten meer dan drie uur vertraging op. Voor vandaag zijn er in heel Europa weer veel vluchten geannuleerd. Er wordt weer veel sneeuw verwacht in de loop van de dag. KLM heeft al 122 vluchten van en naar Schiphol geannuleerd. Uiteindelijk werden er maandag 671 vluchten geannuleerd en liepen 128 vluchten meer dan drie uur vertraging op.
[youtube_video classes="" id="F-8U_mieovk" url="https://www.youtube.com/watch?v=F-8U_mieovk" name="Recordaantal vluchtannuleringen vanwege sneeuw" videooptions="rel=0" desc="Een recordaantal van 2414 vluchten werden afgelopen weekend geannuleerd in Europa. Ook in Nederland was de impact door de sneeuw groot. Vandaag houden de problemen aan. Jasmijn vertelt je er meer over." durationmin="1" durationsec="49" uploaddate="2017-12-11" thumbnailurl="https://www.euclaim.nl/wordpress/wp-content/media/nl/2017/12/11-december-still.jpg"]
Rechten bij vluchtvertraging of annulering door sneeuw
Als je vlucht geannuleerd of langer dan drie uur vertraagd is vanwege de sneeuw, dan heb je geen recht op een vergoeding. Slecht weer wordt namelijk gezien als buitengewone omstandigheid. De vliegtuigmaatschappij is dan niet verantwoordelijk voor de problemen met de vlucht maar heeft wel een zorgplicht. Zo heb je recht op een vervangende vlucht, eten en drinken tijdens de vertraging en een hotelovernachting wanneer dit nodig is.
Twijfel je of jouw vlucht vertraagd of geannuleerd is vanwege de sneeuw? Check dit dan eenvoudig in onze calculator hieronder.
Vlucht van zoon en schoondochter is gisteren in parijs geannuleerd. Zij hebben geen overnachting van klm gekregen en pas vanmorgen een onbkoekubg gehad voor 12 december. Zij gaan vandaag met trein terug. Hebben zij nog recht op een vergoeding??
Hoi Mary, Wat vervelend voor ze! De hotelovernachting kunnen ze sowieso terugclaimen bij KLM. Mocht dit niet lukken neem dan even contact met ons op. Als ze hun geld van het vliegticket terug hebben gekregen dan hebben ze geen recht op een vergoeding voor de treinkosten, als dit niet het geval was dan kunnen ze deze kosten ook terugclaimen. Neem bij vragen gerust even contact op. ~Jasmijn
Wij zullen uw bericht binnen drie werkdagen beantwoorden.
Welkom bij Euclaim
Was het eigenlijk de bedoeling om naar Miss Casey te gaan? Dat kan kloppen.
Miss Casey is tegenwoordig onderdeel van EUclaim.
Alle informatie over uw rechten bij problemen rondom uw vlucht of bagage kunt u vinden op EUclaim.nl
Bent u een bestaande klant van Miss Casey, dan kunt u gewoon inloggen met de gegevens die bij u bekend zijn.
Vragen over uw claim bij Miss Casey? Neem dan gerust contact op met onze customer care via 088-0066466 of
customercare@euclaim.nl
EUclaim maakt op haar website gebruik van cookies. Omdat wij uw privacy willen waarborgen én de gebruiksvriendelijkheid van uw bezoek(en) aan onze website willen verbeteren, vindt EUclaim het belangrijk dat u weet hoe en waarom wij cookies gebruiken.
Op EUclaim maken we gebruik van functionele, analytische en trackingcookies.
Op EUclaim gebruiken we:
Functionele cookies.Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website. Voorbeelden hiervan zijn cookies voor het inloggen in uw online dossier en voor het chatten met onze medewerkers.
Analytische cookies.Via Google Analytics worden geanonimiseerd gegevens over het surfgedrag verzameld. Zo kunnen wij zien hoe bezoekers zoals u de website gebruiken en op basis daarvan de website verbeteren.
Trackingcookies.Deze cookies worden door derden gebruikt om op basis van eerdere interacties aangepaste advertenties van EUclaim op websites van derden te laten zien.
EUclaim maakt op haar website gebruik van cookies. Omdat wij uw privacy willen waarborgen én de gebruiksvriendelijkheid van uw bezoek(en) aan onze website willen verbeteren, vindt EUclaim het belangrijk dat u weet hoe en waarom wij cookies gebruiken.
Wat zijn cookies?
Cookies zijn kleine, eenvoudige tekstbestandjes die uw computer of mobiele apparaat via onze website opslaat wanneer u onze website bezoek. Door middel van cookies kan de website speciaal op uw voorkeuren worden ingesteld en kan EUclaim zien hoe de website wordt gebruikt. Cookies zijn niet schadelijk voor uw computer. Tevens worden cookies door EUclaim gebruikt voor marketingdoeleinden.
Als u niet wilt dat websites cookies op uw computer kunnen opslaan, pas dan de browserinstellingen van uw pc aan. U krijgt dan een waarschuwing voordat er cookies worden geplaatst. U kunt de instellingen ook dusdanig aanpassen dat uw browser alle cookies of alleen de cookies van derde partijen weigert.
U kunt cookies die al geplaatst zijn bovendien verwijderen. Let erop dat de instellingen apart voor elke browser, apparaat en computer die u gebruikt aangepast moeten worden. Wij willen u erop attenderen dat als u geen gebruik wilt maken van cookies, wij u helaas niet kunnen garanderen dat onze website goed werkt. Het kan bijvoorbeeld zijn dat enkele functies verloren gaan of dat u bepaalde pagina’s zelfs helemaal niet meer kunt zien. Hoe u uw instellingen kunt aanpassen, verschilt per browser. Klik op één van de onderstaande iconen om direct naar de handleiding van uw browser te gaan of raadpleeg indien nodig de helpfunctie van uw browser. Ook kunt u permanente cookies verwijderen. Hieronder kunt u de handleiding hieromtrent raadplegen:
Via onze website worden ook cookies van derden geplaatst. Op het gebruik van cookies door andere bedrijven is het privacy- en cookiebeleid van het desbetreffende bedrijf van toepassing.
Welke cookies worden door EUclaim gebruikt en hoe lang worden deze opgeslagen?
EUclaim maakt gebruik van diverse soorten cookies. Hieronder treft u zowel een kort als een uitgebreid overzicht aan.
Kort overzicht
Functionele cookies: functionele cookies zorgen ervoor dat de website van EUclaim zo goed mogelijk functioneert. Zo worden uw browserinstellingen opgeslagen, zodat u onze website kunt bekijken, kunt inloggen in uw online dossier, uw inloggegevens kunt opslaan, kunt chatten met onze medewerkers en wij mogelijke problemen met onze website kunnen signaleren en oplossen.
Analytische cookies: middels analytische cookies verzamelt EUclaim statistieken over het gebruik van haar website. Deze statistieken geven EUclaim onder meer inzicht in de frequentie waarin haar website wordt bezocht en op welke punten EUclaim haar website kan verbeteren. Door middel van analytische cookies zorgt EUclaim ervoor dat haarwebsite voortdurend geoptimaliseerd kan worden. De volgende gegevens worden in dit verband onder andere opgeslagen:
uw IP-adres;
de Technische kenmerken zoals de browser die u gebruikt (Chrome, Internet Explorer of Firefox),de resolutie van uw computerscherm en het apparaat dat u gebruikt;
vanaf welke pagina u op de website bent gekomen;
wanneer en hoe lang u de website van EUclaim bezoekt of u uw online dossier gebruikt;
welke pagina’s u bezoekt op onze website.
Tracking cookies: Deze cookies worden door derden gebruikt om op basis van eerdere interacties aangepaste advertenties van EUclaim op websites van derden te laten zien.
Door middel van sommige cookies worden persoonsgegevens verwerkt. In het privacy statement van EUclaim vindt u meer informatie over hoe EUclaim met uw gegevens omgaat.
Slotopmerkingen
Wij zullen deze cookieverklaring aanpassen wanneer de website of de (wettelijke) regels rondom cookies wijzigen.
Indien u vragen heeft over deze cookieverklaring, kunt u contact met ons opnemen via info@euclaim.nl.
Dit cookiebeleid is laatstelijk gewijzigd op 5 februari 2018.
Sorry, wij bieden geen ondersteuning voor Internet Explorer
Om veiligheidsredenen biedt onze website niet langer ondersteuning voor Internet Explorer. Microsoft onderhoudt niet langer de beveiligingsupdates van Internet Explorer en daarom is het niet meer veilig om online te gaan met Internet Explorer. Meer informatie kunt u hier vinden. Download een geschikte browser als Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Brave of Google Chrome in de onderstaande buttons:
Vlucht van zoon en schoondochter is gisteren in parijs geannuleerd. Zij hebben geen overnachting van klm gekregen en pas vanmorgen een onbkoekubg gehad voor 12 december. Zij gaan vandaag met trein terug. Hebben zij nog recht op een vergoeding??
Hoi Mary, Wat vervelend voor ze! De hotelovernachting kunnen ze sowieso terugclaimen bij KLM. Mocht dit niet lukken neem dan even contact met ons op. Als ze hun geld van het vliegticket terug hebben gekregen dan hebben ze geen recht op een vergoeding voor de treinkosten, als dit niet het geval was dan kunnen ze deze kosten ook terugclaimen. Neem bij vragen gerust even contact op. ~Jasmijn