VS introduceert schadevergoeding voor vertraagde bagage

Ook in de Verenigde Staten worden regels opgesteld waarmee de belangen van vliegtuigpassagiers gewaarborgd worden. Vanaf heden moeten vliegtuigmaatschappijen passagiers compenseren bij het te laat arriveren van bagage. Momenteel is dit alleen verplicht als bagage kwijtraakt of beschadigd aankomt.

bagage

Er is nog niet helemaal duidelijk hoe lang de bagage vertraagd moet zijn voor er een schadevergoeding betaald moet worden aan de passagier. Een voorstel vanuit het congres zou zijn dat het om meer dan 12 uur bij binnenlandse vluchten en meer dan 15 uur bij intercontinentale vluchten gaat.

Transparantere Luchtvaartsector

Het ministerie van Transport heeft ook strengere regels opgesteld voor vliegtuigmaatschappijen omtrent de informatievoorziening bij vertraging. Alle gegevens van alle vluchten onder de naam van de vliegtuigmaatschappij moeten in de toekomst vrijgegeven worden. Dit bevalt dus ook de gegevens van kleine regionale partners. Vliegtuigmaatschappijen worden tevens verplicht om het aantal beschadigde rolstoelen openbaar te maken. Onafhankelijke ticketverkoopsites mogen vanuit de nieuwe regels geen voorkeursbehandeling aan vliegtuigmaatschappijen meer geven. Het ministerie van Transport hoopt met de nieuwe regels de luchtvaartsector transparanter te maken en de belangen van passagiers te waarborgen.

Check uw vlucht
Vorig nieuwsitem
KLM Cabinepersoneel begint stiptheidsacties
Volgende nieuwsitem
De stakingsdreiging laait op bij Duitse Eurowings
Subscribe
Laat het mij weten wanneer er
0 Commentaren
Inline Feedbacks
View all comments

Geschreven door

Debbie is al jaren betrokken bij EUclaim. Ze weet alles van online marketing én van de rechten van vliegtuigpassagiers. Zij zorgt voor de juiste informatie op EUclaim.nl.

Meer over Debbie
Vragen? Chat of bel
Waren er problemen met uw vlucht? Check uw vergoeding