Vliegpassagiers massaal belazerd
De helft van de Nederlandse luchtreizigers krijgt geen vergoeding voor vertragingen langer dan drie uur, terwijl de passagiers daar wel recht op hebben. Dit meld de Telegraaf vandaag na onderzoek van juridische dienstverlener EUclaim.

„Het gaat jaarlijks om 80.000 passagiers die onterecht niet worden gecompenseerd. Er blijft 35 miljoen euro liggen. De luchtvaartinspectie doet er niets aan”, zegt directeur Hendrik Noorderhaven van incassobureau EUclaim.
Nog veel passagiers laten zich afbluffen. Het Europese Hof van Justitie bepaalde dat operationele en technische problemen geen overmacht zijn, terwijl vliegmaatschappijen zich daar toch snel achter proberen te verschuilen.
Lees het artikel op:
Ik heb een claim neergelegd-ingediend bij uw bedrijf, het is al een tijdje stil rondom deze claim. Dit artikel in de krant gelezen hebbende vraag ik me af of Euclaim zich blijft inzetten en tot “het gaatje” gaat of dat euclaim op een gegeven moment mijn dossier sluit……..
Uiteraard blijven wij ons inzetten voor je claim Yvonne! Vooralsnog weigert de vliegtuigmaatschappij te betalen en beroepen zij zich op een ‘birdstrike’. Wij hebben hier al eerder juridische procedures op gewonnen en gaan dit deze week nog aan de maatschappij communiceren. We houden je op de hoogte. ~Jasmijn