United Airlines & Overboeking

De hele wereld zag in de afgelopen uren hoe United Airlines omging met een overboekte vlucht. Een passagier werd letterlijk het vliegtuig 'uitgesleurd'. Hoe gaan vliegtuigmaatschappijen tegenwoordig om met overboekte vluchten en wat zijn jouw rechten als passagier als je hiermee te maken krijgt?

United Airlines op het vliegveld

Regels voor de vliegtuigmaatschappij

Dat iemand terwijl hij al in het vliegtuig zit nog wordt geweigerd komt zelden voor, zegt Paul Vaneker van EUclaim tegen NU.nl. In de Europese verordening voor de rechten van luchtvaartpassagiers zijn regels opgesteld waar luchtvaartmaatschappijen zich aan moeten houden. Zo moeten eerst vrijwilligers worden gevraagd.

“Je moet als luchtvaartmaatschappij steeds hoger gaan met je bieding tot iemand het accepteert. Uiteindelijk heeft iedereen een prijs. De zakenreizigers en mensen die bijvoorbeeld naar een bruiloft moeten zullen lastig worden, maar er zijn altijd toeristen of rugzaktoeristen die genoeg tijd hebben en denken: ‘Doe mij dat bedrag maar en ik vlieg morgen.’”

Lees het hele artikel op NU.nl

Onze collega Jurist Marieke Hannink werd tevens gisteren geïnterviewd bij RTL Live over de rechten van passagiers bij een overboekte vlucht.

Check uw vlucht
Vorig nieuwsitem
Flinke toename verstoorde vluchten door slecht weer
Volgende nieuwsitem
Topdrukte Schiphol leidt nu al tot gemiste vluchten
Subscribe
Laat het mij weten wanneer er
0 Commentaren
Inline Feedbacks
View all comments

Geschreven door

Debbie is al jaren betrokken bij EUclaim. Ze weet alles van online marketing én van de rechten van vliegtuigpassagiers. Zij zorgt voor de juiste informatie op EUclaim.nl.

Meer over Debbie
Vragen? Chat of bel
Waren er problemen met uw vlucht? Check uw vergoeding