Topdrukte Schiphol leidt nu al tot gemiste vluchten
Deel dit artikel:
De drukste periode van het jaar is aangebroken. Tot oktober zijn er zeker honderd dagen waarop Amsterdam Airport Schiphol te maken krijgt met meer dan 200.000 reizigers per dag. Gisteren leidde dit al tot problemen met lange wachtrijen voor de security check.
Om 6 uur s’ochtends stonden er al ongebruikelijk lange rijen voor de controles op Schiphol. Alle security lanes waren in gebruik, maar zelfs de volledige bezetting had weinig effect op de drukte die passagiers ervaarden. Dit resulteerde in behoorlijk wat passagiers die hun vlucht misten. Ook liepen veel vluchten vertraging op omdat de vliegtuigmaatschappijen besloten te wachten op de passagiers die nog in de rij stonden.
Spitstijd in de ochtend
Vooral in de ochtend zijn de problemen groot. Bijna alle rotaties binnen Europa of het Schengengebied starten tussen 6 en 8 uur in de ochtend, wat de druk op de security check op deze tijdstippen groot maakt. Al deze vluchten vertrekken vanuit Terminal 1. Tussen 8 en 10 uur in de ochtend vertrekken de meeste intercontinentale vluchten naar Amerika, maar die vertrekken vanuit een andere terminal.
Steeds meer passagiers die binnen Europa reizen voor korte vakanties of zakenreizen met handbagage. De prijzen voor ruimbagage zijn behoorlijk gestegen de afgelopen paar jaar. Het controleren van meer handbagage vergt meer tijd bij de security check.
Schiphol adviseert reizigers niet te laat en niet te vroeg naar het vliegveld te komen. Passagiers die te vroeg komen en in de rij gaan staan voor de security check maken de rijen op specifieke tijdstippen nog langer. Als je de vlucht mist vanwege de lange wachttijd voor de security heb je geen recht op een vergoeding omdat dit niet de verantwoordelijkheid is van de vliegtuigmaatschappij.
Christel Don van het NRC Handelsblad schreef ook een interessant artikel over passagiers die hun vlucht misten vanwege de drukte op Schiphol: Vlucht gemist NRC 13 mei 2017 .
Vervelend dat je de vlucht gemist hebt! Er bestaat geen wetgeving op dit gebied maar je kunt je probleem bij Schiphol kenbaar maken. Wellicht kunnen zij je compenseren voor de gemiste vlucht.
Wij zullen uw bericht binnen drie werkdagen beantwoorden.
Welkom bij Euclaim
Was het eigenlijk de bedoeling om naar Miss Casey te gaan? Dat kan kloppen.
Miss Casey is tegenwoordig onderdeel van EUclaim.
Alle informatie over uw rechten bij problemen rondom uw vlucht of bagage kunt u vinden op EUclaim.nl
Bent u een bestaande klant van Miss Casey, dan kunt u gewoon inloggen met de gegevens die bij u bekend zijn.
Vragen over uw claim bij Miss Casey? Neem dan gerust contact op met onze customer care via 088-0066466 of
customercare@euclaim.nl
EUclaim maakt op haar website gebruik van cookies. Omdat wij uw privacy willen waarborgen én de gebruiksvriendelijkheid van uw bezoek(en) aan onze website willen verbeteren, vindt EUclaim het belangrijk dat u weet hoe en waarom wij cookies gebruiken.
Op EUclaim maken we gebruik van functionele, analytische en trackingcookies.
Op EUclaim gebruiken we:
Functionele cookies.Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website. Voorbeelden hiervan zijn cookies voor het inloggen in uw online dossier en voor het chatten met onze medewerkers.
Analytische cookies.Via Google Analytics worden geanonimiseerd gegevens over het surfgedrag verzameld. Zo kunnen wij zien hoe bezoekers zoals u de website gebruiken en op basis daarvan de website verbeteren.
Trackingcookies.Deze cookies worden door derden gebruikt om op basis van eerdere interacties aangepaste advertenties van EUclaim op websites van derden te laten zien.
EUclaim maakt op haar website gebruik van cookies. Omdat wij uw privacy willen waarborgen én de gebruiksvriendelijkheid van uw bezoek(en) aan onze website willen verbeteren, vindt EUclaim het belangrijk dat u weet hoe en waarom wij cookies gebruiken.
Wat zijn cookies?
Cookies zijn kleine, eenvoudige tekstbestandjes die uw computer of mobiele apparaat via onze website opslaat wanneer u onze website bezoek. Door middel van cookies kan de website speciaal op uw voorkeuren worden ingesteld en kan EUclaim zien hoe de website wordt gebruikt. Cookies zijn niet schadelijk voor uw computer. Tevens worden cookies door EUclaim gebruikt voor marketingdoeleinden.
Als u niet wilt dat websites cookies op uw computer kunnen opslaan, pas dan de browserinstellingen van uw pc aan. U krijgt dan een waarschuwing voordat er cookies worden geplaatst. U kunt de instellingen ook dusdanig aanpassen dat uw browser alle cookies of alleen de cookies van derde partijen weigert.
U kunt cookies die al geplaatst zijn bovendien verwijderen. Let erop dat de instellingen apart voor elke browser, apparaat en computer die u gebruikt aangepast moeten worden. Wij willen u erop attenderen dat als u geen gebruik wilt maken van cookies, wij u helaas niet kunnen garanderen dat onze website goed werkt. Het kan bijvoorbeeld zijn dat enkele functies verloren gaan of dat u bepaalde pagina’s zelfs helemaal niet meer kunt zien. Hoe u uw instellingen kunt aanpassen, verschilt per browser. Klik op één van de onderstaande iconen om direct naar de handleiding van uw browser te gaan of raadpleeg indien nodig de helpfunctie van uw browser. Ook kunt u permanente cookies verwijderen. Hieronder kunt u de handleiding hieromtrent raadplegen:
Via onze website worden ook cookies van derden geplaatst. Op het gebruik van cookies door andere bedrijven is het privacy- en cookiebeleid van het desbetreffende bedrijf van toepassing.
Welke cookies worden door EUclaim gebruikt en hoe lang worden deze opgeslagen?
EUclaim maakt gebruik van diverse soorten cookies. Hieronder treft u zowel een kort als een uitgebreid overzicht aan.
Kort overzicht
Functionele cookies: functionele cookies zorgen ervoor dat de website van EUclaim zo goed mogelijk functioneert. Zo worden uw browserinstellingen opgeslagen, zodat u onze website kunt bekijken, kunt inloggen in uw online dossier, uw inloggegevens kunt opslaan, kunt chatten met onze medewerkers en wij mogelijke problemen met onze website kunnen signaleren en oplossen.
Analytische cookies: middels analytische cookies verzamelt EUclaim statistieken over het gebruik van haar website. Deze statistieken geven EUclaim onder meer inzicht in de frequentie waarin haar website wordt bezocht en op welke punten EUclaim haar website kan verbeteren. Door middel van analytische cookies zorgt EUclaim ervoor dat haarwebsite voortdurend geoptimaliseerd kan worden. De volgende gegevens worden in dit verband onder andere opgeslagen:
uw IP-adres;
de Technische kenmerken zoals de browser die u gebruikt (Chrome, Internet Explorer of Firefox),de resolutie van uw computerscherm en het apparaat dat u gebruikt;
vanaf welke pagina u op de website bent gekomen;
wanneer en hoe lang u de website van EUclaim bezoekt of u uw online dossier gebruikt;
welke pagina’s u bezoekt op onze website.
Tracking cookies: Deze cookies worden door derden gebruikt om op basis van eerdere interacties aangepaste advertenties van EUclaim op websites van derden te laten zien.
Door middel van sommige cookies worden persoonsgegevens verwerkt. In het privacy statement van EUclaim vindt u meer informatie over hoe EUclaim met uw gegevens omgaat.
Slotopmerkingen
Wij zullen deze cookieverklaring aanpassen wanneer de website of de (wettelijke) regels rondom cookies wijzigen.
Indien u vragen heeft over deze cookieverklaring, kunt u contact met ons opnemen via info@euclaim.nl.
Dit cookiebeleid is laatstelijk gewijzigd op 5 februari 2018.
Sorry, wij bieden geen ondersteuning voor Internet Explorer
Om veiligheidsredenen biedt onze website niet langer ondersteuning voor Internet Explorer. Microsoft onderhoudt niet langer de beveiligingsupdates van Internet Explorer en daarom is het niet meer veilig om online te gaan met Internet Explorer. Meer informatie kunt u hier vinden. Download een geschikte browser als Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Brave of Google Chrome in de onderstaande buttons:
Heeft het zin om een claim in te dienen als je je vlucht gemist heeft hierdoor?
Hoi Roselynn,
Vervelend dat je de vlucht gemist hebt! Er bestaat geen wetgeving op dit gebied maar je kunt je probleem bij Schiphol kenbaar maken. Wellicht kunnen zij je compenseren voor de gemiste vlucht.
~Jasmijn