Storm verwacht: KLM annuleert 228 vluchten

Het KNMI heeft voor 18 januari code oranje afgegeven voor de Nederlandse kustprovincies. Op Schiphol Airport heeft KLM al 228 vluchten geannuleerd vanwege de slechte weersverwachting.

KLM vliegtuig landt op schiphol

Update 19 januari

Is jouw vlucht vandaag, 19 januari, meer dan drie uur vertraagd of geannuleerd? Dan heb je mogelijk recht op een vergoeding tot €600 per persoon! Check snel of je in aanmerking komt voor een vergoeding.

Strakke westerwind beperkt baangebruik Schiphol

Vanaf 10 uur in de ochtend tot één uur in de middag heeft de storm de kustprovincies in haar greep. De wind komt strak uit het westen wat er mogelijk voor zorgt dat er maar één baan gebruikt kan worden op Schiphol: de Buitenveldertbaan. Mocht de kracht van de wind meevallen dan kunnen mogelijk ook de Kaagbaan en Oostbaan geopend worden. Alle noord of zuid gelegen banen blijven gesloten.

Groundstop afgegeven voor grondpersoneel Schiphol vanwege storm

Tussen 10 en 12 uur is een ‘groundstop’ afgegeven. Grondpersoneel mag vanwege de storm dan niet naar buiten om vliegtuigen af te handelen, bagage in- en uit te laden of catering te bezorgen. Naar verwachting gaan er lange vertragingen ontstaan door deze werkonderbreking die de rest van de dag zullen doorwerken op het vliegverkeer van en naar Amsterdam Schiphol Airport.

Vlucht vertraagd of geannuleerd door de storm? Dit zijn je rechten!

KLM heeft al 228 vluchten binnen Europa geannuleerd vanwege de storm. Als je vlucht vertraging oploopt of geannuleerd wordt vanwege de harde wind, heb je als passagier geen recht op een vergoeding. Storm is een ‘buitengewone omstandigheid’, wat inhoudt dat de vliegtuigmaatschappij niet verantwoordelijk is voor eventuele vertragingen en annuleringen die hierdoor ontstaan.

Je hebt als passagier in het geval van een vluchtannulering wel altijd recht op een vervangende vlucht of teruggave van de ticketprijs. Vanaf twee uur vertraging heb je daarnaast ook recht op verzorging in de vorm van eten, drinken en zo nodig een hotelovernachting. Twijfel je of je vlucht vertraagd of geannuleerd is vanwege de storm? Check dan of je recht hebt op een vergoeding.

Check uw vlucht
Vorig nieuwsitem
Vliegen vanaf Schiphol wordt duurder
Volgende nieuwsitem
Lufthansa Group vervoert meeste passagiers in 2017
Subscribe
Laat het mij weten wanneer er
0 Commentaren
Inline Feedbacks
View all comments
Vragen? Chat of bel
Waren er problemen met uw vlucht? Check uw vergoeding