Reizigers met vertraging krijgen zelden compensatie
Ernstig vertraagde vliegtuigpassagiers krijgen vaak maar met moeite compensatie. Is de toezichthouder wel streng genoeg voor luchtvaartbedrijven? Er komt een rechtszaak. De Volkskrant schreef er een artikel over.

De toezichthouder voor de luchtvaart treedt veel te weinig op tegen vliegtuigmaatschappijen die weigeren ernstig vertraagde passagiers financieel te compenseren. Dat vindt het claimbureau ReisRecht dat de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) morgen voor de Haarlemse bestuursrechter daagt. ReisRecht vindt dat de ILT veel te lankmoedig is voor de luchtvaartmaatschappijen
Volgens het claimbureau zijn gedupeerde passagiers vaak gedwongen naar de kantonrechter te stappen om compensatie te eisen, terwijl de ILT een luchtvaartmaatschappij veel meer onder druk kan zetten door bijvoorbeeld te dreigen met boetes. Jurist Marinus Hoorntje van ReisRecht legt morgen een zaak voor aan de bestuursrechter van een passagier die ernstige vertraging opliep op een vlucht van de Portugese luchtvaartmaatschappij TAP naar Brazilië en van de ILT het advies kreeg de kantonrechter om een oordeel te vragen.
Lees het hele artikel op de Volkskrant.nl
Claim-regen bij vliegmaatschappijen door stakingen
Vlucht vertraagd? Zo krijg je het snelst je geld terug