passagiers voor ryanair vliegtuig
15 december 2023

Payday: 1.135 passagiers krijgen vandaag compensatie

Een vliegtuig vol Ryanair passagiers

Het is weer PayDay! Vandaag krijgen 1.135 passagiers compensatie uitbetaald omdat hun vlucht vertraagd of geannuleerd was.

Een groot deel van de gedupeerde passagiers die vandaag uitbetaald krijgen, vloog met Ryanair. Het zijn er zoveel, we zouden zelfs een Ryanair-vliegtuig kunnen vullen met al deze gevallen. Dat gaan we ook proberen te doen.

Juni 2020 | Rij 1 t/m 17

Ryanair moest een vlucht annuleren om andere vluchten te redden. Dit zijn operationele keuzes die luchtvaartmaatschappijen soms moeten maken.

Keuzes hebben consequenties. Ryanair maakt commerciële en economische afwegingen. Dat is niet verkeerd, maar dan moet je de consequenties ook accepteren.

Ryanair heeft de consequenties geaccepteerd. Ze hebben de passagiers gecompenseerd en de kosten vergoed.

  • Bereid je voor op vluchtproblemen

    Ga je binnenkort vliegen? Deel je vluchtgegevens hier. Mocht er iets aan de hand zijn waardoor je
    Check mijn vlucht

September 2020 | Rij 18 t/m 25

Een vlucht van Ryanair kon niet meer worden uitgevoerd omdat er eerder die dag problemen waren opgetreden met het vliegtuig. Dit zorgde ervoor dat de luchthaven ’s nachts gesloten werd voordat de vlucht kon vertrekken.

Nachtsluiting is een veelvoorkomende uitdaging voor luchtvaartmaatschappijen. Ze willen zoveel mogelijk vlieguren maken met één toestel per dag, maar zijn gebonden aan de openingstijden van luchthavens.

Luchtvaartmaatschappijen maken vaak ambitieuze planningen. Als alles volgens plan verloopt, is er natuurlijk niets aan de hand. Maar dat is natuurlijk niet altijd het geval. Het zou beter zijn om wat meer speling in te bouwen in de planning.

Maar ook dit is weer een keuze. Elke keuze heeft consequenties. Als je een keuze maakt, moet je de consequenties ook accepteren.

December 2020 | Rij 26 t/m 29

Ryanair annuleerde vluchten vanaf Charleroi vanwege een staking van het eigen personeel. Passagiers hebben recht op compensatie, volgens de Europese wetgeving.

De vraag is of de compensatie opweegt tegen de overlast. Passagiers die op deze data reizen, willen natuurlijk graag bij hun familie of vrienden zijn voor de jaarwisseling. Dat is een begrijpelijke keuze, maar het is niet altijd mogelijk om te garanderen dat een vlucht op schema zal vertrekken.

Wat als het had gesneeuwd en door de winterse weersomstandigheden de vlucht niet door kon gaan of vertraagd zou zijn. Als je geen speling hebt toegepast in je boeking, is dat een keuze. Maar daaraan zitten wel consequenties. In dit geval is een van die consequenties dat ze compensatie hebben gekregenn.

Nu denk je misschien, en de andere rijen dan? Vandaag zijn er genoeg gedupeerde Ryanair passagiers om ook die rijen te vullen. Rijen 30, 31 en 32 worden gevuld met passagiers die in oktober vluchtproblemen hadden met Ryanair.

Geschreven door

Jerrymie Marcus kwam door een vertraging van 4 uur in aanraking met EUclaim. Via EUclaim kreeg de marketeer 600 euro compensatie. Bekend van VPRO, NOS, Emerce en AD.

Meer over Jerrymie
Subscribe
Laat het mij weten wanneer er
0 Commentaren
Inline Feedbacks
View all comments
Vragen? Chat of bel
Waren er problemen met uw vlucht? Check uw vergoeding