Luchthaven vertraging

Goed nieuws voor passagiers die hun vlucht misten door drukte bij de security op Schiphol

Schiphol gaat gemaakte kosten van deze groep gedupeerden vergoeden

Ben jij een van de reizigers die tussen het begin van de meivakantie (23 april) en donderdag 11 augustus een vlucht heeft gemist door de drukte bij de security op Schiphol? Dan is er nu goed nieuws. Schiphol heeft aangegeven gedupeerde reizigers tegemoet te komen met een tijdelijke compensatieregeling.

Voor wie geldt deze tegemoetkoming?

De tegemoetkoming geldt voor reizigers die als gevolg van de lange wachtrijen bij de security check hun vlucht hebben gemist. Deze groep reizigers kon geen claim indienen bij de airline, want de airline is niet verantwoordelijk voor de personeelsbezetting op Schiphol. Het resultaat: duizenden gedupeerde passagiers die naast veel ongemak ook vaak veel kosten hebben moeten maken.

Schiphol geeft zelf aan onkosten van passagiers te vergoeden die:

  1. Een vlucht hebben geboekt die vanaf Schiphol vertrok in de periode tussen 23 april en 11 augustus
  2. Op tijd voor de aangegeven vertrektijd van de vlucht in de terminal van Schiphol aanwezig waren
  3. Hun vlucht hebben gemist als gevolg van de lange wachttijd voor de security checks
  4. Als gevolg van het missen van hun vlucht (meer)kosten hebben gemaakt die uitsluitend het directe en noodzakelijke gevolg zijn van het feit dat zij hun oorspronkelijke vlucht hebben gemist en die kosten niet vergoed hebben gekregen of hadden kunnen krijgen van derde partijen.

Wat gaat Schiphol vergoeden?

Schiphol heeft aangegeven de volgende kosten te vergoeden:

  • Kosten voor het omboeken van een vlucht of de meerprijs van een ander vliegticket
  • Kosten voor alternatief vervoer voor als je uiteindelijk niet bent gaan vliegen
  • Extra reiskosten die je hebt moeten maken
  • Verblijfskosten op Schiphol, zoals noodzakelijke uitgaven aan eten en drinken of eventueel geboekte overnachtingen
  • Kosten voor niet meer te annuleren reserveringen op bestemming, zoals een huurauto, accommodatie, vervoer en activiteiten

Vertraagd of geannuleerd? Dien een claim in!

Schiphol geeft duidelijk aan dat de vergoeding is bedoeld voor mensen die hun vlucht hebben gemist. En niet voor mensen waarvan de vlucht vertraagd of geannuleerd was. Behoor jij tot de groep passagiers waarvan de vlucht gecanceld werd of heb je in die periode meer dan 3 uur vertraging opgelopen? Dan kun je een claim indienen.

Geschreven door

Jerrymie Marcus kwam door een vertraging van 4 uur in aanraking met EUclaim. Via EUclaim kreeg de marketeer 600 euro compensatie. Bekend van VPRO, NOS, Emerce en AD.

Meer over Jerrymie
Subscribe
Laat het mij weten wanneer er
0 Commentaren
Inline Feedbacks
View all comments
Vragen? Chat of bel
Waren er problemen met uw vlucht? Check uw vergoeding