NOS: Prijsvechters wimpelen claim vertraagde passagier vaak af

Afgelopen zondag  16 augustus heeft de NOS tijdens de uitzending van het 18.00 uur Journaal en het 20.00 uur Journaal een item gewijd aan EUclaim. Tijdens dit item kwam naar voren dat Ryanair en EasyJet zelden de wettelijke verplichte compensatie van de Nederlandse passagier betalen bij een vertraagde vlucht.

EUclaim genoemd bij NOS

“ Voor duizenden gedupeerde reizigers zit er vaak niets anders op dan juridische stappen te nemen tegen de budgetluchtvaartmaatschappijen. Dat blijkt uit cijfers die EUclaim op verzoek van de NOS heeft geanalyseerd. De prijsvechters zelf zeggen zich aan alle regels te houden.

Van de reizigers van Ryanair die in 2014 om een vergoeding hebben gevraagd moest 87 procent een juridische procedure starten omdat zij hun geld niet kregen. Bij EasyJet was dat 74 procent.” Aldus de NOS

Het artikel van de NOS en daarbij het fragment het 18.00 uur en 20.00 uur

ook Nu.nl heeft aandacht gegeven aan dit artikel

Nu.nl

Check uw vlucht
Vorig nieuwsitem
EUclaim helpt de gedupeerde reizigers van Hellas Travel
Volgende nieuwsitem
EUclaim in de pers: zaak van der Lans vs. KLM
Subscribe
Laat het mij weten wanneer er
0 Commentaren
Inline Feedbacks
View all comments

Geschreven door

Marketingmanager Lisanne Verbeek heeft passie voor marketing en campers. Nu vecht ze voor de rechten van passagiers. Bekend van RTL Nieuws, BNR en AD.

Meer over Lisanne
Vragen? Chat of bel
Waren er problemen met uw vlucht? Check uw vergoeding